Lähdin töistä itkien kotiin kesken päivän, koska...
...olen tehnyt koko viikon työpaikassani, joka on pieni yritys, KAIKKI vähänkin vaatimammat työt täysin YKSIN riesanani vielä erittäin mukava ja ystävällinen työkokeilijanainen, jota ei firmaan koskaan hänen kuvitelmistaan huolimatta tulla palkkaamaan...
...ja totta kai hänen on ensimmäisellä viikolla kysyttävä tämän tästä asioista, joita ei osaa.
Olen itkenyt illat, ollut vittumainen äiti, nukkunut huonosti, painanut kuin hullu taukoja pitämättä 4 x 8 h ja tänään 5,5 tuntia, mutta pomon väheksyntä, aliarvostutaminen, kunnioituksen puute, tyhmyys ja mistään mitään ymmärtämättömyys sekä vittuilu ja firmassa tapahtuva yleinen kieroilu, totuuden muuntelu ja suoranainen valehtelu sai minut räjähtämään.
Kerta kaikkiaan!!!!
Lähdin parkuen ovesta.
Onneksi on edes kaksi päivää vapaata, vaikka pomo väitti minua valehtelijaksi, kun en ollut muistanut vetää yli sanaa "Käytettävissä" huomisen kohdalta, vaikka hän itse sanoi torstaina, ettei minun tarvitse tulla lauantaina töihin, koska olen niin väsynyt.
Olen töissä Hullujen Huoneella! Ollut yli yhdeksän vuotta.
Nyt on hyvin lähellä pitkän sairaloman hakeminen, koska en missään nimessä ole työkuyntoinen maanantaina klo 9, kun pitää taas raahautua siihen läävään.
Pidän työstäni hyvin paljon, siitä ei ole kyse, mutta en yksinkertaisesti JAKSA tehdä YKSIN kaikkea ja paimentaa siinä sivussa harjoittelijaa.
Kerroin ehkä jo liikaakin, mutta tuonne tämä katoaa kohta kuitenkin tärkeämpien aloitusten viidakkoon.
Jos joku ihmettelee, miksi joudun tekemään yksin kaiken, ympäripyöreä vastaukseni on, että tuossa firmassa ei ole mitään back upia, jos joku on syystä tai toisesta pois.
Ja tätänykyä minä on sen puljun ainoa kokopäiväinen alan (koulutettu ja pitkän työkokemuksen omaava) ammattilainen.
Kommentit (26)
Anteeksi kirjoitusvirheet.
Olen vain niin raivona ja poissa tolaltani, etten jaksanut oikolukea selostustani ennen lähetystä.
-ap
Puhu sille pomolle, sitten kun olet rauhoittunut. Liittoon voisit olla yhteydessä ja saada apua.
Työterveyttäkään ei firmassa ole?
Sinun pitää nyt levätä. Varoittaisin myös ystävällistä harjoittelijaa, että häntä vain käytetään hyväksi, eikä palkata ikinä. Törkeää pomoilta, tuo kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kesken päivän lähteminen aiheuttaa?
Onko sinun mahdollista löytää jotain toista työtä?
Pomo käski lähteä lepäämään, koska en kuulema halua tehdä töitä!
Katsoin häntä itkien silmiin ja sanoin, ettei kyse ole halusta vaan jaksamisesta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ainahan on mahdollisuus, mutta tälle alalle en tule työllistymään muualla enää, koska alani on hyvin marginaalinen.
Vastaan tulee ikäni lisäksi se, ettei alalla käytännössä ole kuin frreelancereitä, jollaiseksi en yli kymmenen vuoden kokemuksen jälkeen missään tapauksessa ala.
Älä liikaa laske sen varaan että voit ”hakea” pitkän saikun. Uupumuksesta saa tyyliin 3 päivää, jos oikein kehtaa anoa, ja masennuslääkereseptin kouraan.
Tätä tämä nykytyöelämä on, tekee elämästä ei-elämisenarvoista. :(
Vierailija kirjoitti:
Puhu sille pomolle, sitten kun olet rauhoittunut. Liittoon voisit olla yhteydessä ja saada apua.
Oi, rakas ihminen, hänelle on turha puhua...
Hänen ymmärrykseensä eivät mahdu mm. seuraavat termit:
-väsymys
-uupumus
-burnout
-masennus
-henkinen paine/väsymys
-mielenterveys(ongelmat)
-työhyvinvointi
Ei, meillä ei tietenkään ole työterveyshuoltoa.
EI MISSÄÄN NIMESSÄ!
Ap on siis toimittaja tai kääntäjä?
Olisit nyt lähtiessäsi huutanut pomolle että VI-TUN HO-MO.
Ehkä sun pitäisi ap ottaa vähän rennommin, teet minkä kerkeät ja jätät loput tekemättä, teet normi päiviä, ajoissa kotiin lasten luokse, ei sulla ainakaan huonommin menisi vaikka saisitkin lopputilin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-väsymys
-uupumus
-burnout
-masennus
-henkinen paine/väsymys
-mielenterveys(ongelmat)
-työhyvinvointi
EI MISSÄÄN NIMESSÄ!
Työterveyshuolto on pakollinen.
Kiinnitin huomioni viimeiseen lauseeseesi. Jos kerran näin, mitä tapahtuisi, jos päättäisit häipyä koko firmasta? Todennäköisesti olet liian ahkera, kiltti ja tunnollinen, jolloin pomosi käyttää tätä asiaa hyväkseen. Miksi palkata ketään toista kokopäiväistä, koska sinähän kuitenkin hoidat kaikki hommat? Opettele sanomaan ei, pidä kaikki lakisääteiset tauot jne.
Vierailija kirjoitti:
Älä liikaa laske sen varaan että voit ”hakea” pitkän saikun. Uupumuksesta saa tyyliin 3 päivää, jos oikein kehtaa anoa, ja masennuslääkereseptin kouraan.
Tätä tämä nykytyöelämä on, tekee elämästä ei-elämisenarvoista. :(
Olen onneksi käynyt lähes seitsemän vuotta yksityisellä lääkäriasemalla olevan työterveyslääkärin luona itkemässä säännöllisen epäsäännöllisesti.
Hän tuntee tapaukseni, elämäntilanteeni, flunssani ja vatsatautini a:sta ö:hön, ja on sanonut kirjoittavansa minulle sairauslomaa tarvittaessa suoraan vähintään kuukauden, koska hänkään ei aina ymmärrä, kuinka olen jaksanut tuota p-kaa...
ap
Työterveyshuolto on, se on pakollinen.
Uupumisesta ei saa palkallista sairaslomaa, ellet ole masentunut tai muuten sairas.
Miettisin niitä muita työvaihtoehtoja. Freelancehomma voi olla parempi kuin katkeruus.
Ja jos sanot pomolle suoraan, että lähdet, ellei tilanne korjaannu, niin ainakin annat mahdollisuuden pomolle. Ja jos saat potkut, se on sinulle parempi, kuin irtisanoutuminen.
Vierailija kirjoitti:
...olen tehnyt koko viikon työpaikassani, joka on pieni yritys, KAIKKI vähänkin vaatimammat työt täysin YKSIN riesanani vielä erittäin mukava ja ystävällinen työkokeilijanainen, jota ei firmaan koskaan hänen kuvitelmistaan huolimatta tulla palkkaamaan...
...ja totta kai hänen on ensimmäisellä viikolla kysyttävä tämän tästä asioista, joita ei osaa.
Olen itkenyt illat, ollut vittumainen äiti, nukkunut huonosti, painanut kuin hullu taukoja pitämättä 4 x 8 h ja tänään 5,5 tuntia, mutta pomon väheksyntä, aliarvostutaminen, kunnioituksen puute, tyhmyys ja mistään mitään ymmärtämättömyys sekä vittuilu ja firmassa tapahtuva yleinen kieroilu, totuuden muuntelu ja suoranainen valehtelu sai minut räjähtämään.
Kerta kaikkiaan!!!!
Lähdin parkuen ovesta.
Onneksi on edes kaksi päivää vapaata, vaikka pomo väitti minua valehtelijaksi, kun en ollut muistanut vetää yli sanaa "Käytettävissä" huomisen kohdalta, vaikka hän itse sanoi torstaina, ettei minun tarvitse tulla lauantaina töihin, koska olen niin väsynyt.Olen töissä Hullujen Huoneella! Ollut yli yhdeksän vuotta.
Nyt on hyvin lähellä pitkän sairaloman hakeminen, koska en missään nimessä ole työkuyntoinen maanantaina klo 9, kun pitää taas raahautua siihen läävään.
Pidän työstäni hyvin paljon, siitä ei ole kyse, mutta en yksinkertaisesti JAKSA tehdä YKSIN kaikkea ja paimentaa siinä sivussa harjoittelijaa.
Kerroin ehkä jo liikaakin, mutta tuonne tämä katoaa kohta kuitenkin tärkeämpien aloitusten viidakkoon.
Jos joku ihmettelee, miksi joudun tekemään yksin kaiken, ympäripyöreä vastaukseni on, että tuossa firmassa ei ole mitään back upia, jos joku on syystä tai toisesta pois.
Ja tätänykyä minä on sen puljun ainoa kokopäiväinen alan (koulutettu ja pitkän työkokemuksen omaava) ammattilainen.
Meillä vähän samantyylinen meno. Olen vaan yrittänyt tehdä normaalin pituista päivää ja sitä tahtia, kuin suosiolla jaksan, koska olen huomannut, ettei työ tekemällä lopu.
Ei ole backuppeja meilläkään edes lomilla mitään sijaisia. Itse pitää työnsä hoitaa siihen malliin, että voi esim kesälomaa pitää.
Tulee sitten potkut jos tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä tämä nykytyöelämä on, tekee elämästä ei-elämisenarvoista. :(Olen onneksi käynyt lähes seitsemän vuotta yksityisellä lääkäriasemalla olevan työterveyslääkärin luona itkemässä säännöllisen epäsäännöllisesti.
Hän tuntee tapaukseni, elämäntilanteeni, flunssani ja vatsatautini a:sta ö:hön, ja on sanonut kirjoittavansa minulle sairauslomaa tarvittaessa suoraan vähintään kuukauden, koska hänkään ei aina ymmärrä, kuinka olen jaksanut tuota p-kaa...
ap
Seitsemän vuotta olet käynyt lääkärissä itkemässä työstäsi mutta et ole yrittänyt vaihtaa työpaikkaa? Tai ainakaan en huomannut että olisit maininnut plan-b:nä muuta kuin saikun mahdollisuuden. Nyt en ihan ymmärrä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-väsymys
-uupumus
-burnout
-masennus
-henkinen paine/väsymys
-mielenterveys(ongelmat)
-työhyvinvointi
EI MISSÄÄN NIMESSÄ!
Työterveyshuolto on pakollinen.
Pakollinen työterveyshuolto kattaa vain työhöntulotarkastuksen, työpaikan olosuhdetarkastuksen. Ei esim. sairaudenhoitoa.
Ei muutaman työntekijän paikassa tarvitse olla työterveyshuoltoa.
En ymmärrä miksi et vain lopeta. Onko tuo tosiaan sen palkan arvoista?
Jos päätät irtisanoutua niin muista käydä ensin lääkärissä. Älä kainostele. Kelaa varten tarvitset mustaa valkoisella jos haluat välttää karenssin. Työnantajasi on omaa tyhmyyttään ajanut sinut piippuun.
Jep, nykyään ei ole pakollista muu kuin työhöntulotarkastus, joka minulle tehtiin nelisen vuotta sitten.
Olin tuolloinkin niin hysteerinen, ettei verenpainearvojani kirjattu ylös.
Maksettua paskaa, sanoisin.
En ole vaihtanut työpaikkaa, koska ei ole mihin vaihtaa tällä suuresti rakastamallani, mutta vaikeasti työllistyvällä alalla.
Lähihoitajaksi minusta ei ole, joten sitä älköön kukaan ehdottako.
Siinä vain kärsisivät sekä hoidettavat että minä.
Ja ihan tiedoksenne: inhoan asiakaspalvelua, vaikka työni sitäkin osittain sisältää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jos päätät irtisanoutua niin muista käydä ensin lääkärissä. Älä kainostele. Kelaa varten tarvitset mustaa valkoisella jos haluat välttää karenssin. Työnantajasi on omaa tyhmyyttään ajanut sinut piippuun.
Todennäköisesti pääsen eroon tuosta puljusta ilman irtisanoutumista, mitä en missään nimessä tee.
ap
Mitä kesken päivän lähteminen aiheuttaa?
Onko sinun mahdollista löytää jotain toista työtä?