Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko nipottaja????

Vierailija
09.11.2018 |

Tervehdys,
Kysynpä täältä ihan mielipiteitä meidän uusperheessä ilmenevään mielipide eroon. Meillä on 4 lasta vaimolla kaksi ja minulla kaksi, yhteisiä ei ole.
Noh asiaan, vaimon 14 vuotias tyttö käy hevostallilla joka päivä ratsastamassa ja hoitamassa hevosia. Hänellä on yhdet ratsastushousut joita hän käyttää päivittäin ja niitä pestään todella harvoin koska niitä tarvitaan joka päivä. Hän tulee tallilta kotiin ja kulkee niissä tallivaateissa kotona siihen asti kunnes menee illalla suihkuun. Talilla käytetään ratsastuskenkiä tai saappaita jotka ovat näin syksyllä yltäpäältä kurassa ja hevosen lannassa, ne jäteäään eteisen lattialle (nykään sentään sanomalehden päälle.)

No minä olen kotimme asukkaana esittänyt usemman kerran toiveen että likaisilla ja haisevilla tallivaateilla ei hengailtaisi kotona, vaan vaihdettaiin ne pois heti kun tullaan kotiiin ja kengät laitettaan muovilaatikkoon tai pestään taliilla.

No näin ei kuitenkaan tapahdu ja jos minä tästä muistutan, vaimoni syyttää minua nalkuttamisesta , ei kuitenkaan lasten kuullen. Vaan silloin kun hänelle kahden kesken asiasta sanon.

Olenko siis nalkuttaja ja onko normaalia kulkea likaisissa hevostallivaatteissa kotona iltaisin?? sitä minä tässä vaan kyselen :o)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole nalkuttaja. Tallivaatteet eivät todellakaan kuulu asuintiloihin. Ne pitää säilyttää esim. lämpimässä varastossa.

Vierailija
2/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nuorempana asunut hevostallilla siis ihan oikeasti, kun äitini omisti paikan ja samassa pihassa oli meidän talo ja kyllä meilläkin aina vaihdettiin tallikamat pois päältä sisälle mentäessä ja paskaiset kengät jätettiin kuistille, joten minusta ainakin huomautat ihan aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurraa, että joku mies puuttuu tällaiseen! Et ole nipottaja mielestäni. Yleensä naisia syytetään vastaavassa tilanteessa nipottajaksi.

Vierailija
4/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu et ole nipottaja. Mitähän se vaimo tykkäisi jos olisit raksalla töissä, ja olisit hikisissä ja likaisissa työvaatteissa kotona?

Vierailija
5/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole nipottaja. Normaalia hygieniasta ja kasvatuksesta huolehtimista.

Vierailija
6/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole normaalia! Kengät haisee jo itsestään pahalle. Yäääh. Mä säilytin pihalla, talvella tuvassa paperin päällä. Vaatteet jätin myös ulos tuuleentumaan. Mulla erillisessä kaapissa hevoskamat, vaikka olen tallitöitä tehnyt ja useita hevosia omistanut! Sen verta monia hevospiireissä olevia tietävänä, että ei noin muutkaan noin käyttäydy.

Vierailija
7/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole nipottaja. Tallivaatteet tietysti täytyy vaihtaa pois kun tulee kotiin. Nehän haisevat kamalalta ja niissä on kaikenlaista likaa. Kävin nuorempana itse ratsastamassa ja todellakin tallivaatteet pois kotona.

Mutta käytin tallivaatteita kyllä ulkohommissa muuallakin eli ne eivät olleet pelkästään tallivaatteet. Jos pihatöitä teki, niin tallivaatteet on sopivia siihen. Mutta tietysti vaihdetaan pois kun tulee kotiin. Itse kyllä tykkäsin käydä suihkussakin, mutta sen vaatiiminen on taas nipottamista.

Vierailija
8/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistä kommenteista, Näin minäkin itse ajattelin. Hain vain vahvistusta omille näkemyksilleni, kun tästä asiasta on kotona usein kinasteltu.

Vierailija
9/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se tamma!

Vierailija
10/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 16v ja pidän taukoa hevostelusta, mutta kun aiemmin tulin tallilta, jätin aina kengät piharakennuksen oven sisäpuolelle. Asun siis omakotitalossa, ja tallilla olon aikana normikengät piharakennuksessa, ja kun tulin kotiin, kävin vaihtamassa kengät ja jätin tallikengät piharakennukseen. Koko eteinen olis haissut paskalta jos oisin tuonut ne sinne. Tallitakki, housut, kypärä, liivi jne säilytin meidän ulkoeteisen laatikossa

Et kyllä ole mikään nipottaja.

Vierailija
11/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaimosi ei ymmärrä niin voisitko ottaa tämän tytön kanssa asian puheeksi? Siis ihan asiallisesti huomauttaa että voisiko ratsastuskamppeita säilyttää jossain missä en eivät haise ympäri taloa. Voi olla että tyttö ei huomaa hajua samalla tavalla kun päivittäin siinä elää harrastuksen kautta muutenkin. Minusta on aika erikoista että vaimo sanoo nipottajaksi.

Kysy vaimolta olisiko OK jos sinä tulisit hikisissä ja likaisissa raksavaatteissa kotiin löhöämään?

Vierailija
12/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Tallivaatteet haisevat kuvottaville ja niitä voisi säilyttää parvekkeella.

Vierailija
13/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hurraa, että joku mies puuttuu tällaiseen! Et ole nipottaja mielestäni. Yleensä naisia syytetään vastaavassa tilanteessa nipottajaksi.

Missä kohtaa ap sanoi olevansa mies?

Vierailija
14/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallivaatteet herran jestas meidän muuten melko sotkuinen tyttö vaihtaa aina koulusta tultuaan kotivaatteet eli farkut lökäreihin. Muuten kuulostaa tutulta eli paljon käytetään samaa esim. paria farkkua vaihdellaan kouluun ja viikonkin voi olla samat housut paitsi eihän noi teinitytöt nyt housujaan yleensä sotke, paitsi tallitytöt.

Vierailija
15/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nipottaja, ja kaikki vihaa mua. Saatana.

Vierailija
16/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole nipottaja. Ihmettelen eikö vaimoa itseä haittaa likaiset, haisevat kengät ja vaatteet asunnossa? Jos tyttö istuu vaikkapa sohvalla luulisi sen tulevan likaiseksi ja haisevaksi, hyi.

Yksi juttu myös hiukan auttaisi jos olisi useammat kuin yhdet ratsastushousut niin niitä voisi pestä silloin useimmin.

Siltikään niitä ei kotioloissa käytetä.

Vaihtavaathan muutkin ihmiset työvaatteet tai hikiset harrastusvaatteet pois päältä kotiin tullessaan? Voisitko vedota siihen kun keskustelut vaimon kanssa.

Tai jätä joskus itse jotkut likaiset romppeet päällesi ja katso miten vaimo niihin reagoi.

Vierailija
17/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on varaa maksaa ratsastusharrastuksesta niin kai teillä on varaa maksaa myös useammista housuista? Ihme kitinää tyhjästä. 0/5

Vierailija
18/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parit kolmet housut ainakin, ettei tarvi aina samoissa olla. Mutta joka tapauksessa tallivaatteet vaihdetaan pois kotiin tultaessa.

Vierailija
19/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi hemmetti. Missään kaakkivaatteissa ei todellakaan kuljeskella kuin tallilla.

Mut jos ei kerta vaimoa tuo haittaa, niin vetäse sinä työvaatteet ja kumisaappaat ylle, meet möyrimään vaikka naapurin kukkapuskiin ja sen jälkeen kuljeskelet niissä kotona. Ei vaimoa pitäisi häiritä kun ei hevosenpaskatkaan häiritse.

Vierailija
20/21 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se tamma!

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi