Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun etävanhempi asuu toisella paikkakunnalla, kenen on velvollisuus kuljettaa lasta?

Vierailija
08.11.2018 |

Eli lapsi ja lapsen äiti asuvat 150 km päässä isästä. Lapsi käy joka toinen viikonloppu isänsä luona.
Kumman velvollisuus on hakea ja viedä lasta? Menevätkö matkat lain mukaan puoliksi? Entä, maksetaanko myös lapsen kuskaamisesta aiheutuvat kustannukset puoliksi?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilua olisi, että se joka muuttaa maksaa suurimmat osat kuluista tai sitten laitetaan puoliksi.

En ymmärrä miksi menee automaattisesti kulut etävanhemmalle. Olen ollut etävanhempi ja meidän asema on usein kurja. Lähivanhempi saa kaikki tuet. Etävanhemmalla on kuitenkin lapset osan ajasta, maksaa ruokia/kuluja lapsista, maksaa isompaa asuntoa, jotta lapset mahtuu. Maksaa elatustukea.

T:N41

Luultavasti myös omasta tahdostaan hommannut lapset joten ei lapsen elatus pitäisi tulla yllätyksenä. Lapsen etua ja hyvinvointia ette sitten jaksa ajatella.

Vierailija
22/29 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole sanomattakin selvää että etä hoitaa. Muutenkin on vähän lapsensa kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ajaa toisen sivun matkasta,ei tuon nyt luulis vaikee olla sopia

Vierailija
24/29 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen ajaa toisen sivun matkasta,ei tuon nyt luulis vaikee olla sopia

kummallakaan ei ole autoa

Vierailija
25/29 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sovimme niin, että reissaaja maksaa. Eli jos vien lapsen isälle, minä maksan. Ja jos isä tulee meille, hän maksaa. Tiedän, että matkakulut tulee olemaan pääasiassa minulla, muuten lapsi ei näkisi isäänsä kuin kerran vuodessa. Toisaalta pääsen näkemään silloin muitakin ystäviäni, joten en näe tuota niin kamalana asiana, että napisisin.

Vierailija
26/29 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me sovimme niin, että reissaaja maksaa. Eli jos vien lapsen isälle, minä maksan. Ja jos isä tulee meille, hän maksaa. Tiedän, että matkakulut tulee olemaan pääasiassa minulla, muuten lapsi ei näkisi isäänsä kuin kerran vuodessa. Toisaalta pääsen näkemään silloin muitakin ystäviäni, joten en näe tuota niin kamalana asiana, että napisisin.

Lol. Lpasesi isä on vastuutn moukka ja sä otat kunniaa siitä ettet "napise"

Vierailija
27/29 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos, näin boksin ulkopuolelta, aikuiset ihmiset sopisivat keskenään?

Viisastelua. Ne sopivat jotka pystyvät. Kaikki eivät kykene aikuisuuteen eron hetkellä. Jotkut eivät muutenkaan.

Vierailija
28/29 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reilua olisi, että se joka muuttaa maksaa suurimmat osat kuluista tai sitten laitetaan puoliksi.

En ymmärrä miksi menee automaattisesti kulut etävanhemmalle. Olen ollut etävanhempi ja meidän asema on usein kurja. Lähivanhempi saa kaikki tuet. Etävanhemmalla on kuitenkin lapset osan ajasta, maksaa ruokia/kuluja lapsista, maksaa isompaa asuntoa, jotta lapset mahtuu. Maksaa elatustukea.

T:N41

Luultavasti myös omasta tahdostaan hommannut lapset joten ei lapsen elatus pitäisi tulla yllätyksenä. Lapsen etua ja hyvinvointia ette sitten jaksa ajatella.

Mikä on lapsen etu? Muu kuin suosittu peitenimi vanhemman vallankäytölle? (joka ei tietenkään ole lasten etu)

Vierailija
29/29 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol. Lpasesi isä on vastuutn moukka ja sä otat kunniaa siitä ettet "napise"

Lol, mies onkin luuseri, mutta rakastava isä lapselleen. Miksi en siis löisi kahta kärpästä yhdellä iskulla ja tapaisin toisessa kaupungissa olevia ystäviäni samalla, kun lapsi on isällään. Ei siis ole mitään napisemista, lol!

Mene purkamaan vihasi lapsesi isään ja leiki pikku peliäsi. Mä en tommoseen ala, vaan ajattelen lapsen parasta.