Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin olla yrittäjä, mutta en osaa oikein mitään

Vierailija
08.11.2018 |

Minulla on työ, mutta haaveilisin yrittäjyydestä. Osaan kirjanpitoa, mutta en niin hyvin, että voisin perustaa tilitoimiston. Omalla alallani viihdyn, mutta olen assistentti, enkä näe, että töitä olisi kannattavaan yrittäjyyteen asti. Minulle ongelma on työaika ja läheisten tarpeet, kun minua tarvittaisiin välillä saattajaksi sairaalaan yms, niin tarvitsisin työn, jota voisi tehdä ajasta riippumatta. Muutenkin olen yrittäjähenkinen. Mutta ei ole kädentaitoja ja olen vähän arka jatkuvaan asiakaspalveluun. Jos en olisi niin herkkä ja heikko, alkaisin ehkä yrittää R-kioskitoimintaa tai jotain pientä kauppaa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjyys on ihanaa vaikka päivät venyvät pitkiksi. Mutta nuo h-vetin yel-maksut! Miten voi olla että ne eivät jousta vaihtelevien tulojen mukaan?! Mietin että alkaisinko maksaa suht minimiä ja sijoittaisin loput, vai etsinkö palkkatyön...  

Yel-maksuthan lienee aika huijausta? Siis sen suhteen, mitä sieltä sitten joskus saa takaisin.

Jep niinhän se loppupeleissä taitaa olla. Oma ikäpolveni tuskin koskaan pääsee eläkkeistä nauttimaan, olen 28.

Kumma että SY:n johto haluaa päästä vain kyykyttämään työntekijöitä, mutta varsinkin meidän mikroyrittäjien mielestä yel on vielä isompi epäkohta, laillistettua ryöstöä. Jos se korjattaisiin, yrityksiä perustettaisiin varmasti enemmän ja tätä kautta tulisi myös palkkatyöpaikkoja. 

- 17

Vierailija
22/23 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjyys on ihanaa vaikka päivät venyvät pitkiksi. Mutta nuo h-vetin yel-maksut! Miten voi olla että ne eivät jousta vaihtelevien tulojen mukaan?! Mietin että alkaisinko maksaa suht minimiä ja sijoittaisin loput, vai etsinkö palkkatyön...  

Yel-maksuthan lienee aika huijausta? Siis sen suhteen, mitä sieltä sitten joskus saa takaisin.

Periaatteessa ihan samalla tavalla saa aikanaan eläkettä kuin palkansaaja jos maksaa saman verran eläkemaksuja.

Yrittäjän eläkkeessä on vain se ero, että yrittäjä saa itse päättää kuinka paljon haluaa maksaa eläkemaksua. Palkansaajan on pakko maksaa tietty osa palkastaan halusi tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sithän sun kannattaa alkaa yrittäjäksi ja palkata porukkaa töihin! Kiva olla töissä yrittäjällä joka on täysi tollo. Nimimerkillä kokemusta on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi