Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein pakkomielteinen ihastus johtaa henkirikokseen?

Vierailija
08.11.2018 |

Yks mies ei jätä mua rauhaan vaikka en oo vastannut hänen viesteihinsä kohta vuoteen ja sanonut etten halua olla tekemisissä enää. Tulee tän tyylisiä viestejä " Kaipaan sinua niin paljon. Mitä kuuluu? " hän pitää mua rakkaanaan vaikka ei olla ikinä seurusteltu, flirttailtu vain. Aikasemmin sai myös mustasukkaisuus raivareita jos en heti vastannut viesteihin. Netissä tutustuttiin, oon mennyt tälle miehelle lähettämään paljon kuvia itestäni, tietää koko nimen ja kaupungin jossa asun, luulin häntä toisenlaiseksi. Mistä johtuu tälläinen pakkomielteisyys ja miks se jatkuu vaikka en ruoki sitä? Oksettavaa. :((

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä miehellä ei ole aikaisemmin ollut kunnollista parisuhdetta, joten olen hänen suuri ensirakkautensa ja siks varmasti on myöskin niin takertunut minuun!

Vierailija
2/20 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kauheelta ja vähän pelottavaltakin.

Vuoden on siis vain viestitellyt? Ei roikkunut oven takana tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se Suomessa on aika harvinaista, mutta jenkeissä sitä kyllä tapahtuu ja onhan niistä tapauksista tehty sarjoja ja elokuviakin.

Vierailija
4/20 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ei kuulosta kovinkaan huolestuttavalta. 18-23-vuotiaana olin ihastunut yhteen proffaan yliopistolla ja huomioin ja kaipasin sitä ihmistå ja välillä juttelin hänen kanssaan, mutta tunteeni pysyivät aisoissa ja hänkin suhtautui kivasti minuun, tosin ei alkanut suhteeseen. Olin hoikka ja nätti, opinnoissani loistin. Mutta en kyennyt niinä vuosina kenenkään muun kanssa suhteeseen lainkaan; ikävöin sitä minua reilusti vanhempaa proffaa vain.

Vierailija
5/20 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo onneks roikkunut oven takana... hän asuu toisessa kaupungissa, 400km sinne matkaa.

Pelkään vaan että suuttuu jossain vaiheessa kun en vastaa hänen viesteihinsä koska omaa kiivaan luonteen ja sitten ehtii minut käsiinsä ja tekee väkivalloin pahaa.

Vierailija
6/20 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus vainoamisesta.

Vierailija
7/20 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan vainoamisen kriteerit täyty vielä sillä että lähettää muutaman ystävällisen sävyisen viestin sillon tällöin vaikka toinen ei yhteydenottoja toivokkaan? vaikka ei oo tullu uhkaavia viestejä niin mulle tulee silti pahat vibat tästä miehestä.

Vierailija
8/20 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää mutta hyvin harvoin tuollaiset mitään tekee ja silloinkin on ollut yleensä pidempiaikaista jatkuvaa stalkkausta häiriköintiä ynnä muuta. Miten hän lähettelee sulle viestejä, tekstareita vai facebookin kautta tms?

Vierailija
9/20 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se Suomessa on aika harvinaista, mutta jenkeissä sitä kyllä tapahtuu ja onhan niistä tapauksista tehty sarjoja ja elokuviakin.

Tapahtuu yhtä lailla Suomessa. Mutta hidasta oli saada vainoaminen rikoslakiin.

Ap:lle suosittelen muuttoa ja salaista osoitetta, tarvittaessa rikosilmoitus. 

Vierailija
10/20 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks mies ei jätä mua rauhaan vaikka en oo vastannut hänen viesteihinsä kohta vuoteen ja sanonut etten halua olla tekemisissä enää. Tulee tän tyylisiä viestejä " Kaipaan sinua niin paljon. Mitä kuuluu? " hän pitää mua rakkaanaan vaikka ei olla ikinä seurusteltu, flirttailtu vain. Aikasemmin sai myös mustasukkaisuus raivareita jos en heti vastannut viesteihin. Netissä tutustuttiin, oon mennyt tälle miehelle lähettämään paljon kuvia itestäni, tietää koko nimen ja kaupungin jossa asun, luulin häntä toisenlaiseksi. Mistä johtuu tälläinen pakkomielteisyys ja miks se jatkuu vaikka en ruoki sitä? Oksettavaa. :((

Laita numero  vaihtoon ja kiikuta viestit poliisille.  Osoite luovutuskieltoon ja uusi kämppä hakuseen. Kaikki tiedot luovutuskieltoon.

Kuvien lähettäminen oli äärimmäisen tyhmä teko.

Vierailija
11/20 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan vainoamisen kriteerit täyty vielä sillä että lähettää muutaman ystävällisen sävyisen viestin sillon tällöin vaikka toinen ei yhteydenottoja toivokkaan? vaikka ei oo tullu uhkaavia viestejä niin mulle tulee silti pahat vibat tästä miehestä.

Jos sulla on tallessa viesti jossa kiellät häntä  ottamasta yhteyttä niin kyllä se sitten on vainoamista.Parempi ois ollu jos oisit heti uhannut poliisilla.Pointti on siinä että mies toistuvasti ottaa yhteyttä kiellosta huolimatta. Vaihda se numero salaiseksi. Niiku heti.

Vierailija
12/20 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpostin kautta viestiteltiin ja sinne hän siis edelleen lähettelee viestejä... ei tiedä minun koti-osotetta ja mulla on turvakielto. Mutta mitä jos turvautuu yksityisetsivään? kysyin asiaa eräältä yksityisetsivältä ja hän kyllä lähtisi selvittämään mun osoitteen ja antaisi sen miehelle ellei miehellä ole lähestymiskieltoa mua kohtaan ja sitähän hänellä ei oo. :(

Rupesin tivaamaan yksityisetsivältä, että onko hän tyhmä, eikö hän ajattele yhtään että jos joku ihminen ei ole antanut toiselle osoitettaan niin ei halua myöskään hänen sitä tietävän! siihen ei vastannut enää mitään...

Vierailija
13/20 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä oo tähän asti tallentanut viestejä vaan laittanut suoraan poistoon, ne on aiheuttanu mussa niin suurta ahdistusta... ja mitä väliä vaikka mulla ois hänen lähettämät viestit tallessa, mitä konkreettista poliisi voisi asialle tehdä ennen kuin tapahtuu väkivallan teko?

Vierailija
14/20 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo onneks roikkunut oven takana... hän asuu toisessa kaupungissa, 400km sinne matkaa.

Pelkään vaan että suuttuu jossain vaiheessa kun en vastaa hänen viesteihinsä koska omaa kiivaan luonteen ja sitten ehtii minut käsiinsä ja tekee väkivalloin pahaa.

Talleta viestihistoria! Vaihda numero. Salaiseksi.

Vierailija
15/20 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin: tuo ap:n tilanne kuulostaa ihan normaalilta. Minulle on useampikin mies viestitellyt samaan tapaan, tosin en kyllä omia kuviani kovin heppoisin perustein lähettele kenellekään, ellen ole itsekin kiinnostunut. Minusta se on imartelevaa ja normaalia käytöstä siis. Kannattaa vain sanoa tiukasti, ettei yhteydenpito tunnu hyvältä, jos oikeasti ajattelet niin.

T. Se nuorena proffaansa ihastunut ja hänelle itseään "säästånyt"

Vierailija
16/20 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä oo tähän asti tallentanut viestejä vaan laittanut suoraan poistoon, ne on aiheuttanu mussa niin suurta ahdistusta... ja mitä väliä vaikka mulla ois hänen lähettämät viestit tallessa, mitä konkreettista poliisi voisi asialle tehdä ennen kuin tapahtuu väkivallan teko?

No joo. Olen se joka käski tallettamaan viestit ja vaihtamaan numeron. Miedoimnat kahjot se estää.

Itse annoin nimen poliisille. Tietääpähän kuka voisi olla yksi epäilty.

Vierailija
17/20 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäisi vaihtaa puhelinnumero ja muuttaa se salaiseksi. Somen asetukset kuntoon. Kotiosoite piiloon (posti, maistraatti) ja työpaikan tiedot salata. Mitä kullakin on takana – sitä ei nyt tiedä kun et tunne henkilöä. Oletko sanonut suoraan miehelle että -et ole kiinnostunut- ja olet pahoillasi että hänelle on tullut väärä käsitys että olisi mahdollista tavata. Sitten älä enää reagoi mihinkään. Miehissä erilaisia: on paljon ahdistelijoita, ihastuneita, friikkejä, väkivaltaisia tai normaaleja sinnikkäitä jotka eivät tajua käytössääntöjä.. mutta sun ei varmaan kannata jäädä ottamaan selvää, jos mies on onnistunut aiheuttamaan pahan epäilyksen. Jos se oli joku kiltti mies joka oli vaan kauhean ihastunut, ikävä juttu miehelle, mutta ei tainnut olla kaksipuolinen juttu. Etkä voinut tuntea miestä, eikä aina voi ottaa selvää sen enempää, jos epäilyttää.

Vierailija
18/20 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu varmaan poistetaan, koska yleensä täältä poistetaan kaikki missä mainitaan henkirikokset.

Vastaan kuitenkin, että ei se yleensä siihen johda. Sitä paitsi "pakkomielteisiä ihastuksia" on erilaisia. Yksi kaverini sai ei-toivotulta ihailijalta viestejä ainakin 5 vuotta tai jotain, mutta se ei koskaan johtanut mihinkään pahempaan. Sitten mies ilmoitti, että nyt hän ei enää tunne tarvetta ottaa yhteyttä, ja viestit loppuivat siihen.

Vierailija
19/20 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paha tapa myös ruoskia itseäni, syytän itseäni kun onnistuin saamaan elämääni pakkomielteisen mustasukkaisen miehen! Miten saatoin olla näin tyhmä. :(

Eikä mua paljoa lohduta jos poliisi osaisi viestien perusteella epäillä kuka on tekijä, mä haluan elää!

Vierailija
20/20 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten tappojen ja murhien motiivi on mustasukkaisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän