Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupuolen korjaaminen on mahdollista, nimen muuttaminen on mahdollista. Hollantilaismies haluaa korjata ikänsä 69-vuotiaasta 49-vuotiaaksi.

Vierailija
08.11.2018 |

https://www.hs.fi/nyt/art-2000005892460.html?utm_source=facebook&utm_me…

Voisin tosi mielelläni korjata oman ikäni suoraan 70-vuotiaaksi. En jaksa enää olla töissä ja voisin elää mukavaa eläkeläiselämää seuraavat 60-70 vuotta. Kannatan!

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva juttu! Olen 7 v. ja aloitan ekaluokan syksyllä! Jospa toisella kierroksella minusta tulee menestyjä!

Vierailija
2/37 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin hyvin palata kouluikäiseksi näillä tiedoilla ja taidoilla, jotka minulla nyt on. Olisin luokkani paras, kirjoittaisin varmaan seitsemän L:ää ja voisin mennä lääkikseen.

MUTTA: haluaisin ehdottomasti olla edelleen mieheni kanssa. Ollaan nyt oltu 20 vuotta naimisissa ja tätä miestä en haluaisi vaihtaa mihinkään. Miten saisin nämä yhdistettyä? Voiko 40-vuotias mies seurustella (tai olla naimisissa!) 7-vuotiaan kanssa. Hmm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on hopea ketuille hyvä

Vierailija
4/37 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin kanssa muuttaa ikäni 7-vuotiaaksi. Voisin paremmalla menestyksellä hakeutua lastensuojelun asiakkaaksi ja päästä hyvään sijaisperheeseen, josta käsin kävisin koulua. Olisi ihana saada uusi, hyvä lapsuus ja käydä koulut läpi ilman perheen tuomaa pelkoa ja stressiä :). Saisin uudet vanhemmatkin!

Vierailija
5/37 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sukupuoli on vain sosiaalinen konstruktio, niin miksi ikä ei sitten olisi?

Vierailija
6/37 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että muutaman vuoden päästä on ihan vakavaa akateemista keskustelua siitä, että ikä on vain sosiaalinen konstruktio. Siitä kun vähän aikaa kuluu, tulee Suomessa yleiseksi ihmisoikeudeksi muuttaa oma ikänsä. Luterilainen kirkko ei anna alkuvaiheessa yleisesti muuttaa ikää kirkonkirjoihin, mutta muutamissa Helsingin liberaalimmin ajattelevissa seurakunnissa se on mahdollista jo suhteellisen varhain. 

Vierailija
7/37 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin korjata statukseni ja olla aatelinen...

Vierailija
8/37 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin korjata älykkyysosamääräni. Tyhmempänä olisi luultavasti helpompi olla kun ei ymmärtäisi maailman menosta mitään eikä tajuaisi mikä kaikki tässä maailmassa on pielessä.

Vierailija
9/37 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin korjata älykkyysosamääräni. Tyhmempänä olisi luultavasti helpompi olla kun ei ymmärtäisi maailman menosta mitään eikä tajuaisi mikä kaikki tässä maailmassa on pielessä.

Vedä viinaa rankasti niin asia korjaantuu.

Vierailija
10/37 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä, jos on valmis luopumaan iän mukana kertyneistä eduista (esim. eläke) kuten tuo faari väittää olevansa.

Kuinkahan... Tarpeeksi pitkä harppaus kun otetaan, onko mahdollista että nollaantuu opinto/työhistoria, avioliitto? Vai olisikoi noista esim. avioliitto laskurin pysäyttävä tekijä? Nuorennus pysähtyy hääpäivään tai ainakin niin että jäät vielä täysi-ikäiseksi? Työt ja opinnot mietityttää siinä mielessä että jos haluttu ikä asettuu kovinkin lähelle tutkinnon valmistumista, tai jopa niin ettet ole edes syntynyt vielä kun olet suorittanut oppiarvojasi? Hankalaksi menee jos tuo yleistyy.

Vierailija
11/37 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koen sisäisesti olevani pitkä ja kaunis. Minua ärsyttää, kun muut eivät validoi identiteettiäni vaan kohtelevat minua keskimittaisena ja rumana. 

Vierailija
12/37 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Metsäketokin kertonut tinderissä olevansa 30-vuotias, koska ikähän on vain numero. Samaa tekee hyvin moni muukin, joten miksei kyseinen pappakin voi tehdä niin.

Vierailija
13/37 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ylipainoinen ja minusta se on syrjintää, kun kokoiseni ihminen ei voi mahtua koon XS vaatteisiin. Haluan että terveydenhoitaja kirjaa painokseni 50 kg eikä 80 kg.

Vierailija
14/37 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin korjata lajini kalaksi. Tunnen usein olevani eri tilanteissa kuin kala vedessä, joten miksi se ei voisi olla mahdollista. Hengittämäni ilma on myös mielestäni vettä, koska kalat eivät selviä kuivalla maalla.

Oikeasti, eikö kenestäkään muusta tunnu että jo sukupuolen korjaamisia salliessa on menty täysin metsään?

Vierailija
15/37 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin korjata lajini kalaksi. Tunnen usein olevani eri tilanteissa kuin kala vedessä, joten miksi se ei voisi olla mahdollista. Hengittämäni ilma on myös mielestäni vettä, koska kalat eivät selviä kuivalla maalla.

Oikeasti, eikö kenestäkään muusta tunnu että jo sukupuolen korjaamisia salliessa on menty täysin metsään?

Onhan tuo mielessä käynyt. Jos on kyse vaikka iästä tai etnisestä ryhmästä, ryhmästä toiseen siirtymistä ei yleensä pidetä mahdollisena. Ihmistä pidetään joko harhaisena tai huonokäytöksisenä. Mutta sitten sukupuoli onkin muka jokin poikkeus...

Vierailija
16/37 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Social re-constructionism at work kirjoitti:

Minä haluaisin korjata statukseni ja olla aatelinen...

Nyt perkele joku raja sentään

Vierailija
17/37 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sukupuoli on vain sosiaalinen konstruktio, niin miksi ikä ei sitten olisi?

No, kun sä täytät yhden vuoden niin sä oikeasti olet vuoden vanhempi. Se on tietysti eri asia, miksi sen, montako kertaa olet täyttänyt vuoden, tarvitsee olla yleistä tietoa. 

Sukupuoli taas useimmista näkyy ulospäinkin vaikka sitä kuinka pitäisi konstruktiona. Toisaalta jos ei näy, eihän sitä tarvitse kertoa jos siltä tuntuu. Eikä tarvitse ikääkään, muuten kuin virallisissa papereissa.

Vierailija
18/37 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin itsekin olla taas vaikka 20v. Ärsyttää olla niin nuoren näköinen että yritetään myydä lastenlippua, mutta oikeasti olla luultua melkein kymmenen vuotta vanhempi. Tällä hetkellä saan ne huonot puolet: näin nuoren näköistä ei oteta aikuiselämässä yhtä vakavasti kuin ikäisensä näköistä eikä miehet uskalla jutella ennen kuin tietävät iän. Lisäksi jotenkin taannun vähän kuin teiniksi tietyissä tilanteissa kun tiedän että sellaisena mua kuitenkin pidetään. Samaan aikaan kuitenkin vanhenen koko ajan ja vaikka on kivaa sitten myöhemmin näyttää nuoremmalta, tällä hetkellä elän teinin elämää aikuisen vastuilla. Ja koska itse tiedän ikäni, ajattelen esimerkiksi joistain tyylivalinnoista "olen liian vanha", vaikka eivät tuntemattomat sitä näkisi, eli en osaa edes hyödyntää hyviä puolia.

Vierailija
19/37 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se yksi nainen vaihtanut rotunsa valkoisesta mustaksi.

Vierailija
20/37 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se yksi nainen vaihtanut rotunsa valkoisesta mustaksi.

Mutta sitä paheksuttiin, toki syystäkin. 

Tämän valossa on outoa, että yhdestä sukupuolikategoriasta toiseen hyppääminen onkin nykyään monien mielestä ihan ok...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi