Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä korvasit alkoholin käytön kun lopetit tai vähensit?

Vierailija
08.11.2018 |

Olen huomannut, että käytän vähitellen enemmän ja enemmän alkoholia. Jotain muuta tarttis.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee ihan kaljoitteluksi viikonloput, niin korvaa vähintään osa II/I-oluella ja alkoholittomilla, nykyään jo ihan perus s-marketissakin on hyvä holittomien valikoima ja esim. Koffin Crisp on aivan hyvää. Siidereissä on vielä enemmän variaatiota ja joitain mocktailejakin löytyy.

Itse olen ihan tietoisesti alkanut ostamaan useammin ihan vaan jotain hyvänmakuisia erikoislimppareita. Jotenkin niin väsynyt siihen että jatkuvasti on jotkut kissanristiäiset joissa pitäisi dokata.

Vierailija
2/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiton copperi. Voi vaikka aluksi lantrata puolet ja puolet.

Tai alkoholiton happy joe ja tavallista sekasi. Sillä tavalla vähentaa alkoholin määrää huomaamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko että millä juomalla korvasit alkoholin, vai että mitä teet sen sijasta että joisit alkoholia?

Vierailija
4/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antabusta ja kolmiolääkkeitä.

Vierailija
5/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tissuttelijalla on liikaa tyhjää aikaa elämässään.

Hanki tilalle joku muu harrastus. Käsityöt, ulkoilu, postimerkkeily..

Vierailija
6/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ganja.

Vierailija
7/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella tissuttelijalla on liikaa tyhjää aikaa elämässään.

Hanki tilalle joku muu harrastus. Käsityöt, ulkoilu, postimerkkeily..

postimerkkeily?

Vierailija
8/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei ole elimistölle välttämätön eli sitä ei tarvitse korvata millään. Ihan vaan lopetin juomisen enkä ajatellut sen kummemmin asiaa. Elän ihan normaalisti, en vaan käytä alkoholia.

Mutta joo, kyllä mä käsitän riippuvuuden syntymekanismit. Mutta ehkä silloinkin ajattelisin, että ei korvailla juomaa millään muulla tyyliin alkoholiton olut tms. On parempi keskittyä muihin asioihin, sellaisiin josta saa mielihyvää, voimaa, motivaatiota?

Vierailija
9/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaan kivennäisvedellä, lisään sitruunaviipaleen ja jääpaloja. Lasissa on virkistävää juomaa, mutta ei alkoa. Nesteytys kunnossa. :)

Vierailija
10/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilu toimi minulla, lyhytterapia auttoi ahdistuksen ja stressinhallintakonsteja ja uudenlaisia ajatusmalleja. Itse join ahdistukseen kun se hävisi ei ole tarvinnut juoda. Jos oikeasti haet juomisesta lievää humalaa ei se laimentaminen auta, juot vaan kaksi kertaa enemmän saadaksesi olotilan. Onko määrät (kerta-annokset) nousseet jo nyt? Tuota kannattaa pohtia ja ottaa vakavana varoituksena ja suunnan kääntösyynä.

Vierailija
11/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin somen ja tilalle tuli tyhjyys. Kuitenkin tyhjyys täyttyi ihan itsestään ajan kuluessa muilla kivoilla jutuilla. Haluaisin itsekin lopettaa liiallisen juomisen, mutta en ole siinä vielä onnistunut. Olen yrittänyt sopia viikonlopuiksi raitista tekemistä, mutta se on vaikeaa koska moni kaverini jatkaa samaa elämäntyyliä mitä ennenkin.

Ehkä tässäkin pitää vaan ensin hyväksyä se tyhjyys ja kärsivällisesti odottaa, että se täyttyy ihan vaan elämällä?

Vierailija
12/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin somen ja tilalle tuli tyhjyys. Kuitenkin tyhjyys täyttyi ihan itsestään ajan kuluessa muilla kivoilla jutuilla. Haluaisin itsekin lopettaa liiallisen juomisen, mutta en ole siinä vielä onnistunut. Olen yrittänyt sopia viikonlopuiksi raitista tekemistä, mutta se on vaikeaa koska moni kaverini jatkaa samaa elämäntyyliä mitä ennenkin.

Ehkä tässäkin pitää vaan ensin hyväksyä se tyhjyys ja kärsivällisesti odottaa, että se täyttyy ihan vaan elämällä?

Mene AA kerhoon rukoilemaan

Vierailija
13/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiton siideri ja talvella glögi, erilaiset teet, vichy, vichy + mehu, usein ihan vaan vesi. Oma alkoholinkäyttö oli lähinnä tissuttelua kotona perjantaisin töiden jälkeen ja lauantai-iltaisin, eli joku juoma koko ajan vieressä kun luin, katsoin telkkaa, olin netissä. Aluksi aloitin myöhemmin ja vaihdoin vikat juomat noihin alkoholittomaan siideriin, nykyisin meneelähinnä teetä ja vettä. En ole absolutisti, mutta nykyisin ei alkoholia tee usein edes mieli, eikä varsinkaan kovin montaa annosta kerralla.

Vierailija
14/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amfetamiini ja subutex

Vierailija
15/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi korvaa alkoholin. Osta vaikka alkoholitonta olutta tissutteluun.

Vierailija
16/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene AA kerhoon rukoilemaan

Ei AAssa rukoilla, sieltä hakevat tukea ihmiset jotka kokevat alkoholin ongelmaksi itselleen, ja monet tukea saavat. Eikä nykyään varmasti ole mahdotonta löytää seuraa jossa juominen ei ole tärkeä juttu. Katsele vaan ympärillesi, ei se viikonlopun ryyppäys ole ainut tapa viettää vapaata, paljon muutakin ja mielekkäämpää tarjolla. Eikä välttämättä pahastakaan jos osa kavereista olisi vähemmän alkoholihakuisia, ei tarvitse luisua alaspäin jengin mukana?

Vierailija
17/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen addiktoituvaa tyyppiä. Kun huomasin, että alkoholin kulutus alkoi kasvaa, lopetin kokonaan.

En tarvinnut mitään erityistä korvaamaan alkoholia.

Meillä on suvussa niin paljon alkoholisteja ja suurkuluttajia, että hyvin nuoresta asti olen omaa alkoholinkäyttöäni seuraillut kaunistelematta.

Vierailija
18/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko että millä juomalla korvasit alkoholin, vai että mitä teet sen sijasta että joisit alkoholia?

No itselläni on tullut käytettyä enemmän alkoholia stressinlievitykseen. Työstressi. On vaan vaikea irrottautua töistä. Liikuntaa kyllä harrastan.

Vierailija
19/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin 8 kk sitten kokonaan, sitä ennen tissuttelija, jonka määrät nousussa. Ensin ostin alkoholittomia oluita ja viinejä, nykyään nekin jääneet.

Vierailija
20/32 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun liityin vihreisiin niin aloitin liiman haistelun ja pössyttelyn, toki vielä punkkua tulee lipitettyä kavereiden kanssa (puolue)toimistolla.

Nyt kyl on vähän masentunut olo onkohan se tarttuvaa, kun sitä on ollut liikkeellä meidän piireissä??