Juha Sipilä epäonnistui taas: YLE:"Nyt se on käytännössä varmaa: Sotesta ei voida äänestää tämän vuoden puolella, maakuntavaalit siirtyvät"
"Toukokuun maakuntavaalit edellyttäisivät sitä, että sote-uudistukseen liittyvät lait hyväksyttäisiin tämän vuoden puolella."
https://yle.fi/uutiset/3-10497984
Aika monta kehveliä juttua Juhalla jo vyöllä.
Kommentit (29)
Siistiä. Eivät ole tehneet kuin koko hallituskauden tuota.
Sotessa ei ole enää aikoihin puhuttu mitään mitä hyötyä siitä olisi, maakuntahallinnosta ei alunperinkään puhuttu mitään sellaisia... täytyy toivoa että joku politiikantoimittaja kirjoittaa tästä paljastuskirjan piakkoin. Sen verran käsittämätön kokonaisuus tämä on ollut.
Nyt ulos, tämä on vaarallinen mies Suomelle. Hän on tehnyt paljon perustelemattomia ilkeitä temppuja.
Jos yksi kansa, ihmisineen, tutkijoineen, osaavien ihmisineen ei saa yhden miehen ymmärtämään niin silloin on kyse diktaattorista.
Pitää olla mielisairas kun ei uskota 5 miljonan ihmisten mielipiteet. Tämä ihminen on itsekäs ja typerä, on saanut liikaakin vahinkoa aikaiseksi.
Suomeen kansa täytyy pysyä yhtenäisenä eikä saa YHTÄÄN sen enempä antaa vallan näiden herrojen raha kikkailuille.
Turhia hallintokuluja. Nyt on oikeasti vuoro laittaa rahaa kansalle ja leikata väkeä hallintoportaasta. Ennestäänkin on jo liikaa ja palkkioita nostetaan. Miksi näitä pitää saada vielä lisää!
Rahojensa puolesta huollissaan olevaa sanotaan herkästi kommunistiksi vaikka oikeasti kommunismia harjoittaa sipilät ja kumppanit. Kansa maksaa ja kaverit lihoo juuri niinkuin kommunismissa.
Toivottavasti et pahoita mieltäsi, mutta Sipilä on onnistunut varsin hyvin. Meillä on verotuloja taas sinunkin elämäsi ylläpitoon. Sote ei ole ollut yksin hänen vastuullaan ja päätäntävallassaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihana jos siirtyvät, me emme oikeasti tarvitse mitään uutta maakunta-neuvostoa, lisää vaan byrokratiaa ja kaikille palkat päälle. Unohtaisivat sekä soten että maakuntavaalit, pärjäämme paremmin ilman kumpaakin.
Täsmälleen samaa mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et pahoita mieltäsi, mutta Sipilä on onnistunut varsin hyvin. Meillä on verotuloja taas sinunkin elämäsi ylläpitoon. Sote ei ole ollut yksin hänen vastuullaan ja päätäntävallassaan.
Ne johtuu kyllä maailmantalouden nousukaudesta, ja sama kehitys tapahtui muissakin EU-maissa ja muuallakin. Itse asiassa monessa maassa voimakkaammin, vaikkei siellä vaadittu työntekijöitä tekemään palkatonta työtä firmoille.
Vierailija kirjoitti:
niin että nousukausi on pääministerin tekosia, mutta sote- ja maakuntauudistus sitten taas ei ole? menikö nyt ihan oikeinpäin?
Sipilä on pätevä jätkä. Ja ymmärtää talouden päälle. Kuinka moni teistä rahoittaa omaa talouttaan pikavipein tai lainanotolla kun raha ei riitä? Ihan sama valtion mittakaavassa. Mä olen tyytyväinen että vastuussa on mies joka ymmärtää milloin pitää kiristää vyötä eikä upottaa Suomea velkaan Kreikan, Italian ym. tavoin.
Hyvä Juha!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne johtuu kyllä maailmantalouden nousukaudesta, ja sama kehitys tapahtui muissakin EU-maissa ja muuallakin. Itse asiassa monessa maassa voimakkaammin, vaikkei siellä vaadittu työntekijöitä tekemään palkatonta työtä firmoille.
Jep, eikös Trumpin Usassakin taida mennä hyvin...
Vierailija kirjoitti:
Sipilä on pätevä jätkä. Ja ymmärtää talouden päälle. Kuinka moni teistä rahoittaa omaa talouttaan pikavipein tai lainanotolla kun raha ei riitä? Ihan sama valtion mittakaavassa. Mä olen tyytyväinen että vastuussa on mies joka ymmärtää milloin pitää kiristää vyötä eikä upottaa Suomea velkaan Kreikan, Italian ym. tavoin.
Hyvä Juha!
Miten noi yritykset? Nehän ei rahoita lainanotolla toimiaan, vai?
Vasurit kehiin, jos maalle konkurssia haetaan. Velkaa velan päälle ja kaikille kotona löhöäville työhaluttomille eläteille koppakaupalla rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä hienoja "verotuloni menee sulle".
Unohtuu vaan että molemmat kirjoittaa keskellä päivää palstalle.
Mutta jotenkin mystisesti vain toisella on siihen hyvä syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Juha!Miten noi yritykset? Nehän ei rahoita lainanotolla toimiaan, vai?
Toimien rahoittaminen on eri asia kuin se että otetaan syömävelkaa. Tunnetko termin?
Tällä sivustolla taitaa pyöriä tyystin yhteiskunnan elättejä? Rahaa mulle ja rahaa sulle ja oleilu jatkuu.... forever
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Juha!
Nii mitäs ny muute Sipilä ottaa miljardi lainaa nousikauden huipulla, osaa kyllä kiristää vyötä köyhien osalta
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Juha!
Sipilä on rahoittanut jopa talonsa valtion yritystuilla.
Bisnekset kyllä onnistuu kun oma uskonto-klaani tukee.
Ihana jos siirtyvät, me emme oikeasti tarvitse mitään uutta maakunta-neuvostoa, lisää vaan byrokratiaa ja kaikille palkat päälle. Unohtaisivat sekä soten että maakuntavaalit, pärjäämme paremmin ilman kumpaakin.