Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö luonnonkosmetiikkaa?

Vierailija
08.11.2018 |

Olen kyllästynyt kuivaan ihooni ja kemikaalikuormiin.

Jos käytät luonnonkosmetiikkaa, mitkä ovat parhaita kuivaan ja kutisevaan ihoon. Tykkään kyllä hyvästä tuoksustakin - hyvältä tuoksuva voide on ihan unelmaa. Kokemuksia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Oriflamen ja apteekin kosmetiikkaa - Onkohan Oriflamen tuotteet liian myrkkypitoisia vrt apteekin purnukoihin?

Vierailija
2/14 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko tarkemmin mitä käytät ja mitä et niin voi suositella käyttökohdetasolla tuotekohtaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oikeastaan, joskus jotakin, mutta luonnonkosmetiikka ei ole se juttu, millä meikkeini valitsen. Käytän aika vähän meikkiä ja olen löytänyt toistaiseksi ihan hyvän setin eri merkeistä. En ole kuitenkaan mikään merkkiuskollinen ja voin vaihtaa luonnonkosmetiikkaankin, jos eteen oikeasti hyvä tulisi. Olen kuitenkin aika laiska kokeilemaan mitään uutta ja koska en ole mikään rikas, niin en viitsi tehdä hutiostoksia.

Vierailija
4/14 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
5/14 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madaran nokkosvoide on ollut tähän asti kokeilemistani paras kuivalle ja tosi herkälle iholleni. Se on tuoksuton, mikä on itselleni vaan hyvä asia.

https://www.sokos.fi/fi/sokos/madara-nokkonen-dd-sensitive-balm-voide-6…

Vierailija
6/14 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siirtynyt käyttämään enemmän luonnonkosmetiikkaa, esim. käytän poskipunana Zuiin poskipunaa. Pikku purnukan hinta (nelisenkymmentä euroa) hirvitti, mutta tuosta on nyt käytetty vuodessa vajaa puolet, joten veikkaan, että riittää 2-3 vuotta tuo yksi purkki. Pigmenttiä on niin paljon, että hipaisu riittää piristämään talvi-ihon!

Vierailija
7/14 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarkennuksena vielä, että voidemainen poskipuna käytössä, sopii oikein hyvin myös kuivalle iholle. :)

Vierailija
8/14 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut monia luonnonkosmetiikkamerkkejä. Kokemukseni perusteella ne eivat todellakaan ole järjestään parempia kuin muut. Kemikaaleja on useimmissa tuotteissa ihan yhtä lailla kuin muissakin. Tutkittuani inci-listoja tulin siihen tulokseen että useimpien tuotteiden "luonnollisuus" on vain markkinointipuhetta. Keksitään ensin brändi ja sille oikein ihana feelgood-tarina, ja tuotteet menevät kaupaksi kuin häkä.  

Lisäksi pitäisi muistaa ettei luonnollisuus sinänsä tarkoita etta joku asia olisi parempi tai terveellisempi. Se että voiteessa on jotain marjauutetta ei sano yhtään mitään siitä, onko ko. aineesta mitään hyötyä iholle.  Lisäksi minun herkälle iholleni monet luonnonkosmetiikkatuotteet ovat olleet herkistäviä, ja senkin takia nykyään suhtaudun niihin varauksella. Mm. niissä käytetään todella paljon tuoksuvia öljyjä, joista monet ovat allergeeneja.

Toki jos haluat minimoida "kemikaalikuorman" niin siitä vain. Mutta koko ympäristömme on niin täynnä "kemikaaleja" ettei joku kasvorasva siinä paljoa paina. 

Summa summarum, en lajittele kosmetiikkaa "luonnon" ja "muuhun" vaan valitsen tuotteet laadun perusteella ja mikä minulle itselleni parhaiten sopii. Suosin tuotteita joissa on aika vähän aineosia ja vältän hajusteita. 

Hyväksi kokemiani merkkejä ovat olleet mm. Olivia Klein ja Atopik (tosin noita ei kai markkinoida luonnonkosmetiikkana). Sen sijaan inhosin Dr Hauschkaa, ja Weledan vartalovoiteet saivat ihoni kutisemaan. Melvitan puhdistusöljystä sain allergisen reaktion. Madaraa en ole kokeillut, vaikka kovasti sitä on hehkutettu. En jaksa uskoa että se on ihan niin paljon parempi.  Tuota yllämainittua tuoksutonta nokkosvoidetta voisin kyllä kokeilla. 

Vierailija
9/14 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut monia luonnonkosmetiikkamerkkejä. Kokemukseni perusteella ne eivat todellakaan ole järjestään parempia kuin muut. Kemikaaleja on useimmissa tuotteissa ihan yhtä lailla kuin muissakin. Tutkittuani inci-listoja tulin siihen tulokseen että useimpien tuotteiden "luonnollisuus" on vain markkinointipuhetta. Keksitään ensin brändi ja sille oikein ihana feelgood-tarina, ja tuotteet menevät kaupaksi kuin häkä.  

Lisäksi pitäisi muistaa ettei luonnollisuus sinänsä tarkoita etta joku asia olisi parempi tai terveellisempi. Se että voiteessa on jotain marjauutetta ei sano yhtään mitään siitä, onko ko. aineesta mitään hyötyä iholle.  Lisäksi minun herkälle iholleni monet luonnonkosmetiikkatuotteet ovat olleet herkistäviä, ja senkin takia nykyään suhtaudun niihin varauksella. Mm. niissä käytetään todella paljon tuoksuvia öljyjä, joista monet ovat allergeeneja.

Toki jos haluat minimoida "kemikaalikuorman" niin siitä vain. Mutta koko ympäristömme on niin täynnä "kemikaaleja" ettei joku kasvorasva siinä paljoa paina. 

Summa summarum, en lajittele kosmetiikkaa "luonnon" ja "muuhun" vaan valitsen tuotteet laadun perusteella ja mikä minulle itselleni parhaiten sopii. Suosin tuotteita joissa on aika vähän aineosia ja vältän hajusteita. 

Hyväksi kokemiani merkkejä ovat olleet mm. Olivia Klein ja Atopik (tosin noita ei kai markkinoida luonnonkosmetiikkana). Sen sijaan inhosin Dr Hauschkaa, ja Weledan vartalovoiteet saivat ihoni kutisemaan. Melvitan puhdistusöljystä sain allergisen reaktion. Madaraa en ole kokeillut, vaikka kovasti sitä on hehkutettu. En jaksa uskoa että se on ihan niin paljon parempi.  Tuota yllämainittua tuoksutonta nokkosvoidetta voisin kyllä kokeilla. 

Silloinhan ET ole kokeillut luonnonkosmetiikkaa jos olet haksahtanut huijarimainontaan.

Vierailija
10/14 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Madaran nokkosvoide on ollut tähän asti kokeilemistani paras kuivalle ja tosi herkälle iholleni. Se on tuoksuton, mikä on itselleni vaan hyvä asia.

https://www.sokos.fi/fi/sokos/madara-nokkonen-dd-sensitive-balm-voide-6…

Oih, tykkään kovasti Madarasta - minusta parhaat ovat pihlajanmarjavoide ja se erittäin kosteuttava voide. Pihlajanmarjavoide antaa tervettä väriäkin ja kosteuttaa ihanasti. Myös Lumenea käytän - varsinkin seerumit ovat ihania. Ap

Vierailija
11/14 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonkosmetiikka on taas yksi rahat pois juttu. Sama firma myy teille eri nimillä sekä mitä pahimpia myrkkyjä että ns. ihanaa luonnonkosmetiikkaa. 

https://www.transmeri.fi/tuotteet/puutarha/

https://www.transmeri.fi/uutiset/oy-transmeri-ab-ostaa-luonnonkosmetiik…

Vierailija
12/14 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla kokeilla koska olen allerginen. Käytän vain apteekista ostettuja allergisa testattuja voiteita. Monet luonnosta löytyvät aineet ovat jopa vaarallisia. Luonto on sinänsä täynnä ihmisille vaarallisia aineita.

Vierailija
13/14 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä oikein hourit siellä? Luonnonkosmetiikka on täysin eri asia kuin se, että jotakin tuotetta myydään saatesanoilla "luonnollinen". Luonnonkosmetiikka on sertifioitua, eikä sisällä keinotekoisia kemikaaleja. Se, että jokin tuote on sertifioitua luonnonkosmetiikkaa tarkoittaa, ettei tuote sisällä esimerkiksi hormoneita häiritseviä kemikaaleja, ja on kyllä huomattavasti terveellisempi ja parempi vaihtoehto kuin kemikaalisotkut.

Mikäli ihosi on herkkä, vältä luonnonkosmetiikkaa jotka ovat valmistettu mykerökukkaisista kasveista, kuten esimerkiksi kehäkukasta.

Vierailija
14/14 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästähän oli tutkimus, jossa koehenkilöt vaihtoivat kaiken kosmetiikkansa (puhdistustuotteet, voiteet, meikit, shampoot jne) luonnonkosmetiikkaan, ja vaihdon jälkeen heidän virtsassaan oli jopa 25% vähemmän hormoneja häiritseviä kemikaaleja. Että "siitä vaan" itsellesi.

Miksi kuormittaa kehoaan kemikaaleilla, kun vaihtoehtojakin on?