Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vetyteknologia etenee suunnitelllusti

Vierailija
08.11.2018 |

Toivottavasti yleistyy nopeasti ja lopettaa nämä patteriauto hölmöilyt.

https://tekniikanmaailma.fi/nikolan-tre-polttokennoauto-rynnii-eurooppa…
Suurimman tehon samoin kuin toimintamatkan voi aikanaan valita useammasta vaihtoehdosta. Alimmillaan teho on 372 kilowattia ja väkevimmän mallin moottori kehittää kaksinkertaisen määrän kilowatteja eli yli tuhat hevosvoimaa. Toimintamatkaksi kaavaillaan vetysäiliöiden koon mukaan 500–1 200 kilometriä.

Myös Eurooppaan pystytetään polttokennokuorma-autojen tarvitsema infrastruktuuri. Työ aloitetaan vuoden 2022 kieppeillä ja suurin osa Euroopan markkinoista katetaan vedyn jakelulla vuonna 2030.

Vetyteknologia etenee suunnitelllusti

Vaihtoehdot

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimivampaa tekniikkaa kuin patteriautot,  hinta vielä kallista mutta tulee yleistyessään halpeneen.

Vierailija
2/6 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyundai Nexo on jo myynnissä. Hinta n. 60000e. Toimintasäde n. 650km.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas on suuret lupaukset kuin Toroidionilla.

Ei lisää uskottavuutta.

Vedyn valmistuksen hyötysuhde on huono, varastointi ja kuljetus vaikeaa ja kallista.

En pidättelisi hengitystä vetytekniikkaa odotellessa.

Vierailija
4/6 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat tuloni riittää johonkin 10 000e hintaluokassa olevaan autoon, eikä siellä olla edes vielä lähelläkään sähkö-/kaasuautoja, puhumattakaan mistään vetyautoista.

Vierailija
5/6 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

No jopas on suuret lupaukset kuin Toroidionilla.

Ei lisää uskottavuutta.

Vedyn valmistuksen hyötysuhde on huono, varastointi ja kuljetus vaikeaa ja kallista.

Painesäiliöt ovat ihan normaalia tekniikkaa nykypäivänä. Vedyn varastointi tai kuljetus ei ole mikään ongelma muille kuin sinulle.

Vierailija
6/6 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

No jopas on suuret lupaukset kuin Toroidionilla.

Ei lisää uskottavuutta.

Vedyn valmistuksen hyötysuhde on huono, varastointi ja kuljetus vaikeaa ja kallista.

En pidättelisi hengitystä vetytekniikkaa odotellessa.

Vety maksaa suunnilleen saman kuin bensa tai diesel. Eli ei se kovin kallista ole nytkään.