Mittautin rasvaprosentin. Huh, huh!
Tulipa tällainenkin tehtyä. Kävin aamulla paikallismarketissa ja siellä oli laihdutustuotteiden myyjä, jolla oli myös mittari rasvaprosentin mittaamista varten. Laihdutustuotteista en ollut kiinnostunut (olen 166cm ja 59 kg), mutta halusin mittauttaa rasvaprosenttini, koska sitä ei ole aiemmin minulta mitattu. Menetelmä oli bioimpedanssimittaus (toivottavasti tuo on oikein kirjoitettu). Tulos oli 31,9! Enhän minä mikään lihaskimppu ole, mutta hurjalta kuulostaa, että minusta kolmasosa olisi pelkkää rasvaa. Mittaaja sanoi, että tuo on ihan hyvä tulos, että ei tarvitse olla huolissaan (ilmeisesti näki naamastani, että olin järkyttynyt).
Millaisia prosentteja teiltä on "löytynyt"?
Kommentit (12)
Women:
20-40 yrs old: Underfat: under 21 percent, Healthy: 21-33 percent, Overweight: 33-39 percent, Obese: Over 39 percent
41-60 yrs old: Underfat: under 23 percent, Healthy: 23-35 percent, Overweight : 35-40 percent Obese: over 40 percent
61-79 yrs old: Underfat: under 24 percent, Healthy: 24-36 percent, Overweight: 36-42 percent, Obese: over 42 percent
Men:
20-40 yrs old: Underfat: under 8 percent, Healthy: 8-19 percent, Overweight: 19-25 percent, Obese: over 25 percent
41-60 yrs old: Underfat: under 11 percent, Healthy: 11-22 percent, Overweight: 22-27 percent, Obese: over 27 percent
61-79 yrs old: Underfat: under 13 percent, Healthy: 13-25 percent, Overweight: 25-30 percent, Obese: over 30 percent
Eli terveellisen ylärajalla olet.
Jos haluat sikspäkin näkyviin niin sitten pitäisi päästä lähemmäs kymppiä.
Laihdutustuotteen myyjän mittauksella tulos on aina suuri. Sillähän on tarkoitus myydä tuotteitaan. Hölmöille :)
Ei sitä kannattaisi kauheasti lisää kerätä, mutta ei tuo nyt mikään hälyyttäväkään ole. Rasvaa on kuitenkin kiloissa alle 20. Toisaalta sinulla ei ole kovin paljon lihasta, ehkä sitä voisi kerätä hieman lisää.
Vertailun vuoksi minulla on ollut 33 % 72 kilolla eli meillä painoeroa 13 kiloa, mutta rasvaa minulla on 5 kiloa enemmän eli kahdeksan kiloa erosta koostuu muusta kuin rasvasta. Olen aina saanut lihasmäärän osalta tulokseksi erinomaisen.
Mulla on ollut 165 pituudessa painoa 67 kiloa, silloin rasvaprosenttini oli 23%.
Olen aina ollut tiivis ja painava =)
Joitain vuosia sitten mitattu jollain kotilaitteella: 160cm, olisko ollu noin 55kg ja prosentti oli 30. Ihan normaalilta lukemasi kuulostaa
Jos olet tyytyväinen oloosi ja peilikuvaasi niin mitä sitten?
Tässä ap. Aivan. Googlasin myös nuo samat taulukot ja huomasin, että ihan normitulos sitten kuitenkin. Ikää minulla 61. Ensi tammikuussa 62, joten näköjään tämänikäinen saa olla "rasvaisempi" kuin parikymppisenä. Sitähän minä en tiedä mikä olisi silloin ollut rasvaprosenttini. En ikinä ole ollut mikään kiinteä ja jäntevä ja lihaksikas, mutta onpahan pärjätty.
-ap-
Vierailija kirjoitti:
Tässä ap. Aivan. Googlasin myös nuo samat taulukot ja huomasin, että ihan normitulos sitten kuitenkin. Ikää minulla 61. Ensi tammikuussa 62, joten näköjään tämänikäinen saa olla "rasvaisempi" kuin parikymppisenä. Sitähän minä en tiedä mikä olisi silloin ollut rasvaprosenttini. En ikinä ole ollut mikään kiinteä ja jäntevä ja lihaksikas, mutta onpahan pärjätty.
-ap-
Kiva kuulla! Tosin muista, että nuo laihdutustuotteiden myyjien laitteet eivät aina siitä luotettavimmasta päästä ole. Sain itse aikoinaan vastaavasta lähes 30, kun sitten InBodyssä lukema oli 18. Ei sekään tietty faktinen luku ollut, mutta oikeampi ainakin minulle.
Onko kellään tietoa kuinka nopeasti rasvaprosentti voi muuttua?
Noin 20 oli kun mittautin inbody720 alan firmassa. Aloin siitä sitten laihduttaa. Kohta uusintamittaus. Painoa pudonnut nyt 5kg.