Vein kassillisen kirjoja taloyhtiön paperinkeräyslaatikkoon. Joku on pinonnut ne laatikon reunalle, mitä ihmettä?
Kävin myöhemmin viemässä muita roskia roskikseen. Siellähän ne minun vanhat dekkarit oli kerätty paperinkeräyksestä laatikon reunalle korkeiisiin pinoihin. Että mitähän kummaa? Eikö kirjat olekaan paperista ja eikö ne kuulukaan paperinkeräyskeen? Mulla on nimittäin vielä toistasataa tarpeetonta opusta lähdössä samaan laatikkoon...
Kommentit (32)
Joku on ajatellut kierrätystä eli että kyseessä voisi olla kirjat, jotka kelpaisivat vielä luettavaksi. On siis laittanut ne tarjolle. On voinut myös ottaa jo itselleen jonkun.
Kirjoja ei saa sellaisenaan heittää paperinkeräykseen. Kannet pitää irrottaa ensin ja toimittaa ne sekajätteeseen.
Ehkä joku vaan nosti ne ylös näkyville, ajatteli jonkun ehkä haluavan lukemista. Katsoitko puuttuiko yhtään?
Oho mikä pönttö, vietkö lasipurkitkin kierrätykseen kansineen päivineen. Pakko olla provo.
.....ei kukaan VOI olla noin tyhmä !?
Olisit tämän googlannut siinä ajassa, kun tänne kirjoitit. Eli kannet eivät tosiaan kuulu paperinkeräykseen. Meneppä ne repimään pois.
Anna olla, ne on nyt sen toisen vastuulla.
Ilmeisesti pokkareitten kansia ei tarttisi irrottaa, katsoin jotain kierrätyssivustoa ja siellä sanottiin, että pehmeäkantiset kirjat voi laittaa sellaisenaan. Mutta jos on muovitetut kannet, niin ne pitää kyllä repiä pois, jos on vaikka ostanut/ottanut kirjaston poistokärrystä.
Se joku oli fiksumpi kuin sinä. Näki kierrätysmahdollisuuden, ja nosti kirjat näkyviin halukkaille lukijoille.
Tiesi myös sinua paremmin, kirjan kannet kuuluvat sekajätteisiin, ei paperinkeräykseen.
Pehmeäkantiset pokkarit VOI laittaa paperinkeräykseen sellaisenaa, toki kovakantisesta pitää kannet poistaa.
Jos haluat kierrättää vanhoja, hyväkuntoisia, kirjoja, vie ne kirjastoon. Ainakin meidän lähikirjastossa on hylly, johon saa tuoda lahjoitettavat kirjat. Siitä saa jokainen ottaa ilmaiseksi kirjan mukaansa, jos haluaa.
No voi anteeksi kamalasti. Olen jo 56 vuotta vanha eikä minun nuoruudessani, silloin kun noita sidney sheldonin kirjoja ostelin, ollut mitään erikoisohjeita kierrätyksestä. Olen tähän asti luottanut omaan järkeeni, että kirjat näyttää olevan valmistettu paperista ja kannet vähän kovemmasta paperista tai pahvissta, joten paperinkeräyskeen olen ne laittanut.
En kyllä erityisemmi lajittele muutenkaan. Lasit ja pullot, viinipullot ehkä korkkeineenkin, ja jotkut purkit menee lasinkeräyskeen kun ne on lasia. Sitten on polttokelpoinen jäte ja sitten on joku sekajäte. Siinpä se.
Vierailija kirjoitti:
No voi anteeksi kamalasti. Olen jo 56 vuotta vanha eikä minun nuoruudessani, silloin kun noita sidney sheldonin kirjoja ostelin, ollut mitään erikoisohjeita kierrätyksestä. Olen tähän asti luottanut omaan järkeeni, että kirjat näyttää olevan valmistettu paperista ja kannet vähän kovemmasta paperista tai pahvissta, joten paperinkeräyskeen olen ne laittanut.
En kyllä erityisemmi lajittele muutenkaan. Lasit ja pullot, viinipullot ehkä korkkeineenkin, ja jotkut purkit menee lasinkeräyskeen kun ne on lasia. Sitten on polttokelpoinen jäte ja sitten on joku sekajäte. Siinpä se.
No, mikä sitten on tekosyysi ettet ole sivistänyt itseäsi ja ottanut asioista selvää? Nettiä voi käyttää muuhunkin muiden haukkumiseen aihe vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Se joku oli fiksumpi kuin sinä. Näki kierrätysmahdollisuuden, ja nosti kirjat näkyviin halukkaille lukijoille.
Tiesi myös sinua paremmin, kirjan kannet kuuluvat sekajätteisiin, ei paperinkeräykseen.
Hyvällä omallatunnolla voi heittää suoraan kierrätysjätteisiin. Vanhoja nimikirjailijoidenkaan opuksia ei esim. ole kirppiksellä helppo myydä, vaikka hinta olisi 10 senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Ikä ei ole tekosyy. Jokainen oppii kierrättämään jos viitsii. Sinä et jaksa nuppiasi sillä vaivata, sivistymätön ihminen.
En ole ap, mutta en paljoa jaksa kierrättää. Se on tehty niin vaikeaksi.
Kirjat ei mene kaupaksi millään kirpparilla , millään nolla-hinnallakaan. Varsinkaan jos ne jotain ap:n mainitseia sidney sheldol-harold robbins-paskaa.
Olen omia vanhoja kirjojani heittänyt roskiin vaan kylymän viileesti. Enkä ole mitään sen kummemmin erotellut. Polttokelpoisia ne on tietty selkeesti, taikka sitten paperia.
Jos ei välitä yhtään tutustua mikä on millaistakin kierrätettävää kannattaa laittaa kaikki sekajätteisiin. Väärään kierrätysastiaan laitettu roska voi pahimmillaan saada aikaan hylkytuomion koko muutenhuolellisesti lajitellulle astian lastille.
Kannet ainakin pitäisi repiä pois.