Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku av-mamma(ko?) kävi kampaamossa, varasi aikaa hiusten pidennykseen, aikoi maksaa ne lapsilisillä.

Käsittämätöntä!
07.11.2018 |

Istuin kampaamossa odottamassa kaveriani jonka hiukset leikattiin.

Sisään tuli itsensä tällännyt mamma vaunuineen ja mukana kaksi lasta.
Hän sanoi että haluaisi taas ajanvarauksen uuteen hiustenpidennyksen, mutta että ei ennen 23 marraskuuta koska lapsilisät tulevat tilille vasta silloin.

Tuolla paikassa ne pidennykset maksoivat näköjään hinnaston mukaan 450-600 eur, pituudesta ja määrästä riippuen.

Jäi vain ihmetyttämään että tarvitseeko ihminen välttämättä tuollaisia kalliita feikkihiuksia päähänsä, jos tilillä ei ole muutenkaan rahaa tai jos ei ole rahaa ylläpitää niitä jatkossa koska nehän kasvavat pois oman juurikasvun myötä, eikö vain?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

### kirjoitti:

Ja kuului sulle miten?

Kyllä se veronmaksajille kuuluu mihin ne rahat menevät. Tuollaisten väärinkäytösten vuoksi voitaisiin lapsilisistä tehdä harkinnanvaraisia ja valvottuja.

Mistä sinä tai ap tiedätte, etteikö tuo mamma sitten vastaavasti käytä omaa rahaansa lapsiin, jos nyt lapsilisistä hiustenpidennykset ottaakin? Lapsilisäthän maksetaan vanhempien tuloista riippumatta. Itse talletin lapsilisät tilille lasten tulevaisuutta varten. Tai siis talletin lapsilisää vastaavan summan, sen varsinaisen lapsilisän saatoin toki käyttää muuhunkin.

Eikö kellään ole nykyään 500-600 EUR ylimääräistä tilillä jotta voisi ottaa hiustenpidennykset nopeammin, ettei tarvitse odottaa montaa viikkoa lapsilisiin asti? Siis jos ylipäätään tarvitsee kiinnittää mitään kehitysmaaanaisten riistohiuksia omaan päänahkaansa kiinni.

No mulla esimerkiksi on lähes 1000€ tilillä tällä hetkellä. Tuolla summalla pärjäisin lastenkin kanssa hienosti sen pari viikkoa mitä 23.11 asti aikaa vielä on. En kuitenkaan nyt hankkisi mitään ei-pakollista 500-600 euron ostosta, ihan vaan siltä varalta, jos vaikka tuleekin jotain yllättäviä menoja ennen kuin tulee lisää rahaa. Toki niitä yllättäviä menoja ei tule läheskään joka kuukausi, joten todennäköisesti tililläni on kahden viikon kuluttua vielä useampi satku. Mutta en tietenkään halua myöskään ehdoin tahdoin asettaa itseäni tilanteeseen, jossa olisinkin pulassa yllättävän rahanmenon osuessa kohdalle. Jos käyttäisin hiustenpidennyksiä, en siis ajoittaisi niiden ottamista juuri tähän hetkeen, vaan ottaisin ne sitten seuraavista rahoista mikäli yllättäviä menoja ei ennen sitä olisi tullut.

Jos mulla ois vaan 1000€ tilillä, en ikimaailmassa laittas siitä 50-60% johki hiustenpidennyksiin. Nyt ku on 8000€, voisin laittaa, jos kiinnostas. En yhtää ihmettele, et pikavipit ym on nii suosittuja, ku ihmiset ei osaa käyttää rahaa suhteessa tuloihin.

Vierailija
42/54 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

### kirjoitti:

Ja kuului sulle miten?

Kyllä se veronmaksajille kuuluu mihin ne rahat menevät. Tuollaisten väärinkäytösten vuoksi voitaisiin lapsilisistä tehdä harkinnanvaraisia ja valvottuja.

Lapsilisät ovat yhteiskunnan tulonsiirto lapsettomilta lapsiperheille, eivät mikään tarveharkintainen tuki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on lapsilisät menneet aina lasten tileille, kun tulivat aikuisiksi oli molemmilla lähes 18000 euroa tilillä.

Tarveharkinta olisi tervetullut lapsilisiin. Te joilla tarvetta ei ole saavat niitä ihan turhaan. Suoraa rahansiirtoa rikkaille.

Olen samaa mieltä että lapsilisiä ei tarvitsisi kaikille antaa, jos sen voi lapselle säästää pesämunaksi niin silloin valtion ei tarvitse lisääntymistä rahallisesti tukea. Sen sijaan rahansiirto rikkaille ei pidä lainkaan paikkaansa, ne rikkaat maksaa huomattavasti enemmän kaikesta muutenkin joten lapsilisä on tavallaan pieni väehnnys valtiolle perittävistä veroista.

Vierailija
44/54 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

### kirjoitti:

Ja kuului sulle miten?

Lapsilisät ovat yhteiskunnan tulonsiirto lapsettomilta lapsiperheille, eivät mikään tarveharkintainen tuki.

Amen! Siksi me lapsettomat voidaan sanoa että (valitettavasti) joudutaan maksaa mammojen monen sadan hiustenpidennykset! Reilua?

Vierailija
45/54 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

### kirjoitti:

Ja kuului sulle miten?

Totta puhut, tuolta jouluapu-kerjäysketjusta bongattua huolestuttavaa toimintaa:

"Viime vuonna joku köyhä, nuorehko yh-mamma oli toivonut lahjoja ja ruokaa, ja minun työkaveri puolisoineen kävi viemässä pari kassillista ruokaa ja leluja hänen ovelle.

Ovella vastaan tullut yh-mamma jolla uudet hiusten pidennykset, ripsijatkeet, rakennekynnet, suihkurusketus, ja merkkitopin kauluksesta pullotti uudet ilmapallomuotoiset silikonirinnat sekä naamasta törölle puskevat täytehuulet ja naama näytti jähmeyden puolesta olevan botoksoitu. Eteisessä näytti olevan merkkilaukkuja ja merkkikenkiä.

Työkaveri oli meinannut lentää persauksilleen että siinä mennyt emännällä varmaan yli 10 000 eur itsensä remppaamiseen mutta että ruokaan ei sitten riitä rahaa, eikä lapsille!"

Samaa röyhkeyttä esiintyy edelleen, näin joulun alla!

Vierailija
46/54 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli alapeukkujen määrän perusteella tuo on hyvin yleistäkin että aavee-mammat pistää lapsilisät tekotukkaan, tekohuuliin, tekokynsiin, tekoripsiin, tekorintoihin, tekopakaroihin.....?

Mihin ne lapsilisät pitää sinusta laittaa? Pitääkö ne nostaa tililtä heti sinä päivänä, kun tulevat, jotta eivät vain sekoitu muihin rahoihin ja ostaa niillä lapsille jotain, vai? Vai kenties ohjata erilliselle tilille, jotta niillä ei vahingossakaan osta mitään muuta, esim. hiivalääkettä tai hiusväriä?

Meillä on lapsilisät menneet aina lasten tileille, kun tulivat aikuisiksi oli molemmilla lähes 18000 euroa tilillä.

Miksi muiden pitäisi maksaa säästötili lapsillesi? Tätä en ymmärrä lapsilisissä. Miksi niitä maksetaan rikkaille kun niitä ei tarvita? Lapsilisiä pitäisi maksaa vain niille perheille, joissa lisät käytetään TARPEESEEN eli lasten kuluihin.

Vierailija
47/54 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti kävi töissä, mutta nosti ruhtinaallisia elareita. Arvaa keihin ne käytettiin? Aina raha päivänä kuljin äidin mukana vaatekaupoissa tai istuin kampaajalla. Päikkäristä olivat muutaman kerran soittaneet, että tarvitsen uuden haalarin. Äiti soitti siskolleen ja pyysi häntä hommaamaan uuden (wtf?) :D

Uskalsin aikuisena kertoa tästä iskälle joka raivostui. Myönsi itsekin ettei asialle voida enää mitään, mutta oli kuulemma ihmetellyt samaa. Mamma oli pyntätyn näköinen, kun taas lapsi sai tyytyä almuihin, halpoihin eineksiin ja siskolta saatuihin haalareihin. Mua edelleen säälittää tätini puolesta joka joutui maksamaan kalliit haalarit :(

Maksa hinta tädillesi takaisin jos elossa niin lakkaa harmittamasta.

Vierailija
48/54 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten lapsilisät sijoitetaan, että on sitten varaa ostaa auto ja asunto myöhemmin. Vähän joutuu heittää lisää rahaa että riittää.

Vierailija
49/54 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä niin toivon ettei tää oo totta.

Tietty minäkin haluan kampaamoon laittaa hiukseni mutta kun mä varaan lapslisäpäiväksi parturin niin se on mun lapselle.

T. Viimeeks itse parturiin päässyt yli vuosi sitten..

Mun lapselta ei puutu ikinä mitään, mä pärjään vähemmällä.

Ja jos kenkäsi hajoavat, niin kävelet muovikassit jaloissa, jottei lapsilisästä mene senttiäkään sinuun?

Itselläni kun lähti pohja kengästä liki irti, ainoa raha oli sillä hetkellä lapsilisä, lisää rahaa tuli vasta kuun vika päivä.

Mutta toki olen p*ska äiti, kun en vain tonkinut roskiksesta alepan muovikasseja ja teipannut niitä jalkoihini 👍👍

Vierailija
50/54 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietty minäkin haluan kampaamoon laittaa hiukseni mutta kun mä varaan lapslisäpäiväksi parturin niin se on mun lapselle.

Ja jos kenkäsi hajoavat, niin kävelet muovikassit jaloissa, jottei lapsilisästä mene senttiäkään sinuun?

Itselläni kun lähti pohja kengästä liki irti, ainoa raha oli sillä hetkellä lapsilisä, lisää rahaa tuli vasta kuun vika päivä.

Mutta toki olen p*ska äiti, kun en vain tonkinut roskiksesta alepan muovikasseja ja teipannut niitä jalkoihini 👍👍

Se onkin ihan sama asia ostaa pakolliset 50 euron kengät, kuin vapaaehtoiset 500 euron hiukset. Tuskin kukaan väittää, ettei lapsilisät saisi kulua nornaali arjen ostoksiin, vaan että niitä ei pitäisi käyttää luksukseen, jos siihen luksukseen ei kerta ole varaa ilman lisiä. Ap:n kertomuksessa mamma ei olisi pystynyt ostamaan luksustaan ilman lasten lisiä.

Vierailija
51/54 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos sinulla olisi hyvät kengät ja tilillä 600 euroa ja päättäisit ostaa 700 euron merkkikengät yhdistämällä säästösi ja lapsilisän, niin silloin ne turhat merkkikengät ovat pois lapseltasi. Esimerkissä nainen aikoi tyhjentää tilinsä, jotta sai täysin turhat hiukset. Kukaan ei arvostelisi, jos tilin ja lapsilisät joutuisi tyhjentämään vaikka äidin syöpälääkkeeseen, mutta että tekotukkaan.

Vierailija
52/54 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äidillä on oikeus käyttää lapsilisät omiin menoihinsa ihan kuinka tahtoo. Äitihän sen lapsen on synnyttänyt ja kasvattanut! Lapsilisät ovat vähäinen korvaus siitä työstä.

Vierailija
53/54 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli alapeukkujen määrän perusteella tuo on hyvin yleistäkin että aavee-mammat pistää lapsilisät tekotukkaan, tekohuuliin, tekokynsiin, tekoripsiin, tekorintoihin, tekopakaroihin.....?

Mihin ne lapsilisät pitää sinusta laittaa? Pitääkö ne nostaa tililtä heti sinä päivänä, kun tulevat, jotta eivät vain sekoitu muihin rahoihin ja ostaa niillä lapsille jotain, vai? Vai kenties ohjata erilliselle tilille, jotta niillä ei vahingossakaan osta mitään muuta, esim. hiivalääkettä tai hiusväriä?

Miksi muiden pitäisi maksaa säästötili lapsillesi? Tätä en ymmärrä lapsilisissä. Miksi niitä maksetaan rikkaille kun niitä ei tarvita? Lapsilisiä pitäisi maksaa vain niille perheille, joissa lisät käytetään TARPEESEEN eli lasten kuluihin.

.

Älä huoli, ei TEIDÄN tarvitse, jos on varaa laittaa lapsilisät säästöön niin maksaa kyllä veroja ihan varmasti sen määrän itse.

Vierailija
54/54 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia oletuksia täällä taas :D Mistäs sen tiedät, hyvä ap, että kyseessä oli rouvan viimeiset rahat? Mulla on esimerkiksi monta tiliä, joihin laittelen rahoja sen mukaan, mihin ne on tarkoitettu. Puskurirahasto on eri tilillä kuin turhakkeisiin tarkoitetut rahat. Jospa lapsilisät menevät rouvan "turhaketilille".

Ja sit toinen juttu on, ettei se kyllä kellekään kuulu, mihin johonkin minkäkin rahansa pistää, kunhan lapsilla on riittävästi ruokaa, vaatteita ja virikkeitä.