Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voice Kids voittaja Molly koki misabisneksen raadollisuudeen

Vierailija
07.11.2018 |

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/11/06/the-voice-kids-voittaja-molly-…

Kovin hyvin ala ei häntä kohdellut

-työyhteisö ei priorisoinut hänen hyvinvointiaan
-sairastui anoreksiaan (ihmiset ympärillä näkivät laihtumisen hyvänä asiana)

Ulkomailla uusi työtiimi oli vielä kauheampi

-somekuva piti muuttaa ihan toiseksi
- uusi instanimi devilmolly, jonka kuului postata vähäpukeisia, dramatisoituja kuvia viinilasit vilkkuen
- painostus huumeisiin ja alkoholin käyttöön työtiimin puolesta
-tiimin mukaan artistin tuska oli edellytys musan ja uran toimivuudelle
-anoreksia oli lopulta päällä uudestaan
-lopulta Molly päätti lopettaa uran kokonan

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tässä Molly-jutussa ei oikein käynyt järkeen. Miten alaikäinen voi päätyä käyttämään huumeita "vastoin tahtoaan"? Anorektikoksi 14-vuotiaana raskaan työn takia? Miksei tuon ikäisellä kukaan ole ollut huomaamassa ja estämässä tuota?

Jotenkin niin räikeä ero johonkin Robiniin ja Isaac Elliotiin. Tuntuu, että Mollyn tapauksessa joku liian rahan- ja kunnianhimoinen on nähnyt lypsylehmän, joka on näännytetty ennen kuin maitoa alkoi edes herua. Ehkä olisi pitänyt aloitella kotimaassa pienemmissä, turvallisemmissa ympyröissä ja katsoa paljonko sitä tähtiainesta lopulta on.

Molly on ollut 18-19-vuotias ulkomailla ollessaan. Pisti pillit pussiin viime kesänä. Toki perheensä on sairauden huomannut jo aiemmin ja olikin hoidossa välissä ennen kuin lähti ulkomaille, jossa kaikki sitten oli erityisen ikävää.

Ja niin kyllähän Molly nimenoman aloitti Suomessa. Mutta en tiedä onko sitten täältä tarjottu enää mahista sairastelujen ja vaatimattomamman menestyksen vuoksi.

Suomessa ollaan aika tarkkoja, että musiikintekijät voi hyvin. Esimerkiksi jopa menestyneen Tuiskun kohdalla levy-yhtiö ilmoitti ettei julkase yhtäkään albumia tai biisiä ennen kuin hoitaa ittensä pois väkivaltasesta suhteesta ja elämänsä kuntoon. Saati sitten alaikäinen teinityttö ja sairaus = tuskin kukaan haluaa alkaa työntää lasta mukaan pyöritykseen. Ulkomailla on näitä rahanahneita tyyppejä, jotka ei välitä yhtään. Yksi vertailukohta on Avicii.

Ehkä Mollyn kohdalla ei tiedetty edes alkuun, että kyse oli jo syömishäiriöstä. Hän kertoi toki tapauksesta jossa oli kerran niin uupunut, että ei ollut jaksaa keikalle. Ehti lopulta, mutta myöhästyi sound checkistä. Edustajille oli hänen mukaansa tärkeintä ettei keikka peruuntunut.

Vierailija
22/84 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon osoittaisin sormella vanhempien suuntaan.

Kyllä aikuisten pitäisi tietää mistä musabisneksessä on kyse.

Vanhemmilla oli pallo pahasti hukassa ja tyttö kärsi siitä monella tavalla.

Se oli täysikänen, kun nuo pahimmat jutut tuli vastaan ulkomailla. Ei siinä voi hakea enää kotiin, jos tyttö ei halua. Paitsi aika pianhan hän halusi.

– Voin koko debyyttilevyni tekoajan hirveän huonosti. Söin ehkä omenan päivässä ja tein 10–12-tuntisia päiviä studiolla, kotiin päästyäni menin vain makuulle ja nukahdin heti, Molly kertoo.

The Voice Kids -kilpailun vuonna 2013 voittanut Molly oli ensimmäistä albumiaan tehdessään vain 14-vuotias. 

Edelleenkin osoitan sormella vanhempien suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon osoittaisin sormella vanhempien suuntaan.

Kyllä aikuisten pitäisi tietää mistä musabisneksessä on kyse.

Vanhemmilla oli pallo pahasti hukassa ja tyttö kärsi siitä monella tavalla.

Se oli täysikänen, kun nuo pahimmat jutut tuli vastaan ulkomailla. Ei siinä voi hakea enää kotiin, jos tyttö ei halua. Paitsi aika pianhan hän halusi.

– Voin koko debyyttilevyni tekoajan hirveän huonosti. Söin ehkä omenan päivässä ja tein 10–12-tuntisia päiviä studiolla, kotiin päästyäni menin vain makuulle ja nukahdin heti, Molly kertoo.

The Voice Kids -kilpailun vuonna 2013 voittanut Molly oli ensimmäistä albumiaan tehdessään vain 14-vuotias. 

Edelleenkin osoitan sormella vanhempien suuntaan.

Kyllä vanhemmilla ollut vastuu tuolloin. Mutta ei he oikeasti voi paljon sille miten asiat menee myöhemmin.

Vierailija
24/84 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää että tällaisten upeaäänisten Mollyjen kohdalla menee kaikki pieleen ja sitten meillä on näitä Evelinoja ja kumppaneita.

Vierailija
25/84 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää että tällaisten upeaäänisten Mollyjen kohdalla menee kaikki pieleen ja sitten meillä on näitä Evelinoja ja kumppaneita.

Koska musiikissa tärkeämpää on ulkonäkö ja karisma, kuin ääni tai laulutaito.

Et kai oikeasti ole niin naiivi, ettet sitä tiedä?

Vierailija
26/84 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska musiikissa tärkeämpää on ulkonäkö ja karisma, kuin ääni tai laulutaito.

Et kai oikeasti ole niin naiivi, ettet sitä tiedä?

En ymmärrä, jos väitetään että Molly olisi jotenkin huono noiltakaan osin.

Vierailija
27/84 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse levyttävä artisti, en halua nimeäni tai lafkaani tässä nyt tietenkään paljastaa, mutta kyllä valitettavasti tuo musiikkiala on tuollainen ihan ympäri maailmaa. Mitä pienemmässä skaalassa teet musiikkia tai mitä pienemmässä porukassa heilut, niin todennäköisyys tuon tason sekoiluun on tietty pienempi. Huumeita nyt pyörii ihan joka tasolla koko viihdealalla, se ei oo mitään harvinaista hommaa.

Tunnen ja tiedän monia suomalaisia eturivin artisteja ja lähes kaikilla on jonkin näköinen huumeongelma. Naisia sekä miehiä myös käytetään seksuaalisesti hyväksi. Esimerkiksi, jos et oo tarpeeksi ''yhteistyöhaluinen'' tuottajasi tai pomosi kanssa, niin voi tulla mm. uhkauksia.

Itse en ole ihan eturivin artisti, mutta keikkailen aktiivisesti ja paljon ystäviä on tällä alala. Mun studiollakin on ihan normaalia, että jollakin on aina kukkaa tai piriä tarjolla. Alkoholia menee myös paljon.

Moni mainstream-artisti joutuu tekemään paljon sellaisia asioita, joita ei todellisuudessa halua tehdä. Somessa ja ihan muutenkin elämässä täytyy myös esittää sellaista mitä ei oikeasti ole.

Alalla olevien kesken myös kommunikoidaan mm. symboleilla ja nuoria musiikinkuuntelijoita käytetään härskisti hyväkseen ilman, että nuo nuoret tajuavat asiaa.

Musiikkibisnes on aina ollut härskiä, mutta näinä aikoina on helpompi jallittaa ja viedä uusia tulokkaita kuin pässiä narussa. Osittain johtuu siitä, että ihmiset ihannoivat yhä enemmän julkisuutta ja esillä olemista. Sellaiselle on helppo lyödä 360- sopimus käteen ja ohjailla tekemään kaikennäköistä.

Vierailija
28/84 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itse levyttävä artisti, en halua nimeäni tai lafkaani tässä nyt tietenkään paljastaa, mutta kyllä valitettavasti tuo musiikkiala on tuollainen ihan ympäri maailmaa. Mitä pienemmässä skaalassa teet musiikkia tai mitä pienemmässä porukassa heilut, niin todennäköisyys tuon tason sekoiluun on tietty pienempi. Huumeita nyt pyörii ihan joka tasolla koko viihdealalla, se ei oo mitään harvinaista hommaa.

Tunnen ja tiedän monia suomalaisia eturivin artisteja ja lähes kaikilla on jonkin näköinen huumeongelma. Naisia sekä miehiä myös käytetään seksuaalisesti hyväksi. Esimerkiksi, jos et oo tarpeeksi ''yhteistyöhaluinen'' tuottajasi tai pomosi kanssa, niin voi tulla mm. uhkauksia.

Itse en ole ihan eturivin artisti, mutta keikkailen aktiivisesti ja paljon ystäviä on tällä alala. Mun studiollakin on ihan normaalia, että jollakin on aina kukkaa tai piriä tarjolla. Alkoholia menee myös paljon.

Moni mainstream-artisti joutuu tekemään paljon sellaisia asioita, joita ei todellisuudessa halua tehdä. Somessa ja ihan muutenkin elämässä täytyy myös esittää sellaista mitä ei oikeasti ole.

Alalla olevien kesken myös kommunikoidaan mm. symboleilla ja nuoria musiikinkuuntelijoita käytetään härskisti hyväkseen ilman, että nuo nuoret tajuavat asiaa.

Musiikkibisnes on aina ollut härskiä, mutta näinä aikoina on helpompi jallittaa ja viedä uusia tulokkaita kuin pässiä narussa. Osittain johtuu siitä, että ihmiset ihannoivat yhä enemmän julkisuutta ja esillä olemista. Sellaiselle on helppo lyödä 360- sopimus käteen ja ohjailla tekemään kaikennäköistä.

Senhän nyt käytännössä tietää, että monilla on ollut ja on päihteiden kanssa ongelmia tuolla alalla. Toivon vaan, että ihmisiä ei oikeasti lähes pakolla painostettaisi niiden käyttöön.

Vierailija
29/84 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Evelina on tuote. Hän on suostunut tietynlaisiin juttuihin, jotta on Suomen ''suosituimpia naisartisteja''. Mua oikeesti hämmentää, miten tätä ei ymmärretä. Ei levy-yhtiöt etsi enää lahjakasta tai lahjakkainta artistin alkua, vaan he etsivät hyvää tuotetta, jota markkinoida. Ulkonäkö, luonne ja lojaaliuus menee kaiken edelle. Lojaalisuudella tarkoitan sitä, että olet valmis hyväksymään ne asiat ja muutokset, mitä täytyy käydä läpi, jotta kestää ne ''paineet''. Niistä asioista ja muutoksista ei myös tietenkään saa puhua kenellekkään, joka ei kuulu sisäpiiriin. Se on pieni piiri, jotka tietävät tasan tarkkaan mitä on meneillään. Sivusta katsojille sitten syötetään illuusiota lahjakkuudesta ja Emma Gaalan palkinnoista. Suomalaisista tulee mieleen Mikael Gabriel, Sanni, Eveliina, (Robin), Cheek, Elastinen ja Reino Nordin. Miettikääpä nyt ihan syvällä sisimissänne, että mikä näitä kaikkia oikein yhdistää.

Vierailija
30/84 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Evelina on tuote. Hän on suostunut tietynlaisiin juttuihin, jotta on Suomen ''suosituimpia naisartisteja''. Mua oikeesti hämmentää, miten tätä ei ymmärretä. Ei levy-yhtiöt etsi enää lahjakasta tai lahjakkainta artistin alkua, vaan he etsivät hyvää tuotetta, jota markkinoida. Ulkonäkö, luonne ja lojaaliuus menee kaiken edelle. Lojaalisuudella tarkoitan sitä, että olet valmis hyväksymään ne asiat ja muutokset, mitä täytyy käydä läpi, jotta kestää ne ''paineet''. Niistä asioista ja muutoksista ei myös tietenkään saa puhua kenellekkään, joka ei kuulu sisäpiiriin. Se on pieni piiri, jotka tietävät tasan tarkkaan mitä on meneillään. Sivusta katsojille sitten syötetään illuusiota lahjakkuudesta ja Emma Gaalan palkinnoista. Suomalaisista tulee mieleen Mikael Gabriel, Sanni, Eveliina, (Robin), Cheek, Elastinen ja Reino Nordin. Miettikääpä nyt ihan syvällä sisimissänne, että mikä näitä kaikkia oikein yhdistää.

Miksi laitoit tämän erään sulkuihin?

Vierailija
31/84 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molly on suomenruotsalainen ja se nyt vaan on niin että sillä taustalla ei pärjää Suomen musabisneksessä.

Suomalaisia ei kiinnosta ja oma ryhmä niin pieni ettei voi elättää itseään. Ruotsia taas ei kiinnosta kun olet Suomesta. Raadollista, mutta tästäkin pitäisi voida puhua suoraan.

Vierailija
32/84 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ovat kaikki tuotteita, hyvin hyvin kaupallisia, eivät mitään maailman parhaita laulajia. Ovat uhranneet kaikki palan yksityisyyttään ja levyttävät biisejä, jotka eivät kaikilla edes omaa käsialaa. Lisäksi osa heistä ainakin entisiä tai nykyisiä paihdeongelmaisia. Mutta mitä siis tarkoitat?

Vierailija
33/84 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senhän nyt käytännössä tietää, että monilla on ollut ja on päihteiden kanssa ongelmia tuolla alalla. Toivon vaan, että ihmisiä ei oikeasti lähes pakolla painostettaisi niiden käyttöön.

Niin. No oman kokemukseni perusteella voin kommentoida, että itse olen törmännyt painostamiseen. Mulle on naureskeltu, vitsailtu ja painostettu esimerkiksi siellä studiolla tai ennen keikkaa -tai sen jälkeen-ottamaan aineita. Mä olen vain kukkaa vetänyt silloin tällöin (muutaman kerran vuodessa). Monesti olen sanonut, etten lähde muuta kokeilemaan. En sen kummempaa pakotusta ole havainnut, mutta tiedän kyllä mitä noissa pintaliitostudioilla tehdään tasan tarkkaan. Ja kun ympäristö on tuollainen, niin äkkiä siinä heikommalla mielellä varustautunut lähtee mukaan, painostettuna tai pakotettuna.

Vierailija
34/84 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molly on suomenruotsalainen ja se nyt vaan on niin että sillä taustalla ei pärjää Suomen musabisneksessä.

Suomalaisia ei kiinnosta ja oma ryhmä niin pieni ettei voi elättää itseään. Ruotsia taas ei kiinnosta kun olet Suomesta. Raadollista, mutta tästäkin pitäisi voida puhua suoraan.

Entä vaikka Isac Elliot? Kohtuudella on pärjännyt jo pian 6 vuotta.

Vierailija
35/84 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs on suluissa, koska hänestä on alusta alken huokunut poika, joka haluaa kuitenkin tehdä hyvää. Hän ei aidosti vaikuta yhtä kylmäveriseltä kuin nuo muut listassa olevat. Hänellä on toki massiivinen avustus- ja tukijoukko takana, joten jotain juttuja on tietenkin täytynyt sopia ja tapahtua, jotta on päässyt tuollaiseen ''asemaan''. Katsotaan silti mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Vierailija
36/84 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ymmärrän jotenkin artisteilla päihteinkäytön pakokeinona paineista ja ahdistuksesta, joita julkisuuden henkilöinä ja esiintyjinä kokevat. Mutta entä ne studiotyöntekijät ja levy-yhtiön sakki, mitä he pakenevat? Alansa yleistä sairaalloisuutta?

Vierailija
37/84 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai painostetaan, oletpa sinä sinisilmäinen.

Vierailija
38/84 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs on suluissa, koska hänestä on alusta alken huokunut poika, joka haluaa kuitenkin tehdä hyvää. Hän ei aidosti vaikuta yhtä kylmäveriseltä kuin nuo muut listassa olevat. Hänellä on toki massiivinen avustus- ja tukijoukko takana, joten jotain juttuja on tietenkin täytynyt sopia ja tapahtua, jotta on päässyt tuollaiseen ''asemaan''. Katsotaan silti mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Mikset avaa yhtään mitä oikeasti kuvittelet, että on sovittu tai tehty? Puhutaan uransa 12-13-vuotiaana aloittaneesta pojasta, joka vaikuttaa yhä tervejärkiseltä kuin myös perheensä.

Vierailija
39/84 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ymmärrän jotenkin artisteilla päihteinkäytön pakokeinona paineista ja ahdistuksesta, joita julkisuuden henkilöinä ja esiintyjinä kokevat. Mutta entä ne studiotyöntekijät ja levy-yhtiön sakki, mitä he pakenevat? Alansa yleistä sairaalloisuutta?

Levy-yhtiön sakille käskyt tulevat ylhäältä päin. Tai pitäisi varmaan sanoa "alhaalta päin". If you know what I mean.

Vierailija
40/84 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä taas jotain vapaamuurari ja illuminati vihjailuja. Ette oikeasti vastaa noilla mihinkään.