Voiko mies olla hyvä isä vaikkei pidä eläimistä?
Olen seurustellut pidemmän aikaan ihanan miehen kanssa. Mies on muuten kaikinpuolin hyvä ja sopiva, paitsi että mies inhoaa eläimiä kun taas minä olen valtavan eläinrakas.
Miehen inho eläimiä kohtaan tulee esille lähes kaikissa tilanteissa joissa eläimiä on - nyrpistelee nenäänsä, ei halua koskea jne. Allergiasta ei ole kyse. Eniten minua harmittaa, ettei mies koskaan halua tehdä koirani kanssa mitään, ei antaa ruokaa tai mennä lenkille. Sen sijaa kitisee ja valittaa kuinka ei voi sietää koiraa, se kuulemma haisee ja sotkee sekä on vain tiellä.Tähän asti olen hoitanut koirani aina yksin ja hoitopaikat matkojeni ajaksi on muualta kun miehen luota sillä hän ei halua osallistua.
Lisäksi kun sanoin haaveilevani ratsastusretkestä, mies sanoi että ei olisi koskaan alkanut seurustelemaan kanssani jos tietäisi että tykkään hevosista (vaikken ole vuosiin ratsastusta harrastanutkaan).
Onko tällaisessa miehessä potentiaalia isäksi? Onko kellään kokemusta hyvistä isistä, joiden rakkaus ei yllä eläimiin asti? Minä olen valmis luopumaan kyllä koiraharrastuksista kun nykyisestä koirasta aika jättää, mutta perheen perustaminen huolettaa.
Kommentit (29)
Mielestäni ei ole, koska pidät eläimistä.
Miehen kannattaa etsiä kaltaisensa puoliso, joka inhoaa eläimiä.
Laita se itkupilli vaihtoon. Tuskin on ainoa asia mikä päässä viiraa. Ei ole vielä tullut vaan esiin.
Mulla on yks kaveri joka vihaa eläimiä ja ylläri ylläri on piilonarkki
Totta kai voi, mutta sinun miehesi komennetti esim. tuohon ratsastamiseen on ala-arvoinen. Ja jos teidän mielipide oli eläin asiassa yhtenevä en näkisi ongelmaan, mutta nyt...
Miksi inhoaa?keskustele. Kerro, että se on sinulle iso asia. Se myös, että marina ahdistaa sinua... onhan koira sinun ja tärkeä.
Keskustelkaa tuota asiaa auki.
Ei aukene hetkessä. Tuo esiin oma pohdintasi mitä täälläkin kirjoitat.
Akkalaumat taas haukkuu miehiä täällä. Jos ei kelpaa niin olkaa sitten ilman miestä.
Oletko kysynyt että mitä mieltä hän on sitten lapsista? tai nähnyt häntä tilanteissa lasten tai pienten vauvojen kanssa? Jos ei näitäkään yhtään handlaa eikä kestä niin en usko että kannattaa alkaa lapsia sellaisen miehen kanssa tekemään. Minusta lähtökohtaisesti eläimiä vihaavat ihmiset ovat jotenkin outo käsite enkä varmaan seurustelisi sellaisen kanssa. Sen ymmärrän jos ei halua lemmikkieläimi vastuun ja huolehtimisen yms. seikkojen takia, mutta että kuitenkin pitää eläimistä. Tai jos on allerginen eikä siksi voi olla eläimiä tai olla niiden lähellä niin ymmärrän. Kunhan ei mitenkään vihaa niitä tai hauku juurikin muita ihmisiä siksi että he tykkääävät jostain eläimistä tai omistaa eläimiä. Outoa muutenkin tuo "vihata" termi, tulee mieleen että joku empatia sieltä ehkä puuttuu. Onko hänellä pienenä ollut esim. pehmoeläimiä tms? Kuulostaa aika kolkolta tyypiltä :( en voisi edes seurustella sellaisen ihmisen kanssa, koska itselleni eläimet on tärkeitä. Lapsen saamisesta puhumattakaan...
Minä olen valmis luopumaan kyllä koiraharrastuksista kun nykyisestä koirasta aika jättää...tuohon minä en usko, että pystyt luopumaan ilman uhriutumista joka riidan yhteydessä kuinka minä luovuin tästäkin asiasta sinun takia.
Olen seurustellut eläinvihaajan kanssa, ei ikinä enää. Koskaan en tuollaista huolisi lasteni isäksi, eläimiä inhoavissa ihmisissä on AINA jotai muutakin vialla.