Miksi jotkut naiset käyttävät sukkahousuja?
Miksi jotkut naiset käyttävät sukkahousuja?
Ymmärrän että esim supersankarit ja balettitanssijat käyttävät sukkahousuja. Se on niinkuin supersankarijuttu ja balettijuttu. Mutta myös jotkut ihan tavalliset naiset käyttävät sukkahousuja, siis sellaiset jotka eivät ole supersankareita tai balettitanssijoita. Miksi?
Mulla on yksi veikkaus: tulee vähemmän pyykkiä? Sukkahousut saattavat ehkä olla yhtä lämpimiä kuin housut, mutta sukkahousut ovat ohuemmat ja pienemmät, joten pyykkiä tulee vähemmän. Siksikö naiset käyttävät sukkahousuja - pyykin määrää minimoidakseen? Pitäisikö siis miestenkin alkaa käyttää sukkahousuja niin että heilläkin tulisi vähemmän pyykkiä?
Vai voiko sukkahousujen käyttämiselle olla jokin ihan muu syy?
Miksi miehet eivät käytä sukkahousuja?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo koskaan käyttäny sukkahousuaj. Eivät vaikuta kovinkaan käytännöllisiltä. t. mies
Sukkahousut on miesten keksintö ja miesten vaate alunperin. Katso vaikka vanhoja renessanssin ajan maalauksia. Kaikilla miehillä on sukkahousut jalassa. Naiset varastaa kaikki hyvät jutut meiltä miehiltä.
No nyt kun ne ei monille naisille tunnu edes kelpaavan, niin eiköhän olisi aika ottaa se jo heiltä omin luvin takaisin...
Vierailija kirjoitti:
No tänäänkin olis ollu vähän kalsea kulkea lyhyehkössä hameessa ilman sukkahousuja. Ja välillä oli kalsea sittenkin, kun vedin aamulla jalkaan liian ohuet sukkahousut. Pyykin määrä ei vähene, vaikka käyttäisin joka päivä sukkahousuja?? No käytänkin melkein joka päivä, koska tykkään hameista. Ja myös sukkahousuista. Myös kesällä ohuet ihonväriset jalassa. Shortsienkin kanssa sopii, varsinkin kun on vähän laikukkaat kintut. Sukkahousuilla saan ihon tasaiseksi. Ja kuviosukkahousuilla taas voin revitellä. Niistä varsinkin tykkään. En vaan pärjää ilman sukkahousuja.
Tähän aikaan onkin parasta olla (ja järkevintä pitää) 'with inner fleece' talvisukkiksia jo.
Oletko itse mies joka tälläisiä kyselee? Käytän kyllä sukkiksia esim hameen kanssa, mutta ihmettelen sitä että miksi miehet eivät käytä aivojaan??
Vierailija kirjoitti:
Miks miehille ei ole sukkahousuja. Olis nopeat pukea eikä tarttis erillisiä sukkia. Talvella ei menis lunta nilkkaan.
Kyllä naistenkin sukkikset käy han hyvin kun niiden vain koko on oikea ja aina niiden koripalloilijanaisten kokoon asti on kyllä nykysin tarjolla valikoimaa.
(se kai niihin kaipaamasi sepalus kun on muuten itseasiassa niissä miestenkalsareissakin nimittäin varsinainen turhake-lisä)
Kerrankin oli täydellisesti palstan tasoa kuvaava aloitus, johon oli tullut useinta asianmukaisia vastauksia.
Monet miehet käyttävät sukkahousuja, ap. Sukkahousumainoksissa malli on yleensä mies, koska monilla miehillä on kauniit sääret.
Tarinan opetuksena ymmärtääkseni oli, ettei linnuilla ole sukkahousuja.
Mua nyt vähän jäi mietityttämään, et oliko aloittajalla jokin vaihtoehto sukkahousuille, siis joka hänen mielestään olisi jotenkin itsestään selvempi?
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse mies joka tälläisiä kyselee? Käytän kyllä sukkiksia esim hameen kanssa, mutta ihmettelen sitä että miksi miehet eivät käytä aivojaan??
No mihin sinun mielestäsi niitä pitäisi (...jotenkin erikoisesti ?) tässä keskustelussa nyt käyttää ja mihin huomionsa ja ajattelunsa ohjata ?
Eikö nyt ole aika itsestäänselvää, että jos esim. tähän vuodenaikaan haluaa käyttää hametta, niin pakkohan jalat on kylmältä ilmalta jotenkin suojata ja eivätköhän sukkiset ole se tavallisin vaihtoehto mihin siinä tarkoituksessa tartutaan ?
Ehkä ap. ei tähän järkeilyyn kykene, mutta älä silti tee tuosta hänen ajattelukykynsä rajoittuneisuudesta leimaa koko miessukupuolelle, sillä jos niin teet niin silloin syyllistyt kyllä jo itse siihen seksismiin.
Löytyipäs hassu avaus (toki tajuan, että on läppä). Minä kun en ole koskaan ymmärtänyt, miksi supersankarit käyttävät sukkahousuja. Balettitanssijoiden ja naisten sukkahousukäytön ymmärrän paljon paremmin. Mitä hyötyä sukkahousuista on supersankareille johonkin muuhun vaatteeseen verrattuna? Sukkahousut hajoavat niin helposti, että luulisi olevan hankala tehdä sankaritöitä. Aina pitäisi olla varasukkahousut mukana silmäpaon varalle, ja sitten pitää löytää joku vessa tai muu paikka, jossa voi käydä vaihtamassa jalkaan ehjät sukkikset.
Olen uskollinen sukkahousujen käyttäjä. Palelee ilman! Harmittaa vaan kun menevät kantapäästä tai varpaiden kohdalta rikki vaikka muu sukkis olisi vielä ihan hyvä.
Tulee seksi ja jynkky mieleen niistä ihanasti.
Vierailija kirjoitti:
Miks miehille ei ole sukkahousuja. Olis nopeat pukea eikä tarttis erillisiä sukkia. Talvella ei menis lunta nilkkaan.
Miehille riittävät strectchfarkut arkikäytössä ja juoksutrikoot urheilessa.
Monien naisten sääret näyttävät paremmilta mustissa sukkahousuissa.
Hameen kanssa mielestäni kintut näyttävät paremmilta sukkahousuilla kuin ilman.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehille on sukkahousuja, mutta naisten sukkahousuissa ei ole mitään sellaista, etteikö mies voi niitä käyttää. Ihan omasta kokemuksesta voin näin sanoa. Olen mies 64 v ja käyttänyt sukkahousuja, sekä naisten että miesten malleja, vuosikausia. En pue kalsareita juuri koskaan enää. Sukkahousut ovat tosiaan nopeat ja helpot pukea eikä tarvitse erillisiä sukkia jos ei halua. Eikä tosiaankaan mene lunta nilkkaan.
Ennen kuin oli sukkahousuja oli vain nailonsukkia jotka ylettyivät puolireiteen asti, ja ne piti laittaa kiinni kaiken maailman klemmareilla että pysyi ylhäällä. Sukkahousut keksittiin 1960-luvulla. Aluksi niitä oli vain lapsille ja ne olivat paksumpia.
Nailonsukkia ja sukkahousuja käytetään nimenomaan hameen tai mekon kanssa. Pitkien housujen kanssa voi käyttää vaikka leggingsejä tai pitkiä alushousuja koska ne eivät näy.
No tänäänkin olis ollu vähän kalsea kulkea lyhyehkössä hameessa ilman sukkahousuja. Ja välillä oli kalsea sittenkin, kun vedin aamulla jalkaan liian ohuet sukkahousut. Pyykin määrä ei vähene, vaikka käyttäisin joka päivä sukkahousuja?? No käytänkin melkein joka päivä, koska tykkään hameista. Ja myös sukkahousuista. Myös kesällä ohuet ihonväriset jalassa. Shortsienkin kanssa sopii, varsinkin kun on vähän laikukkaat kintut. Sukkahousuilla saan ihon tasaiseksi. Ja kuviosukkahousuilla taas voin revitellä. Niistä varsinkin tykkään. En vaan pärjää ilman sukkahousuja.