Kyllä se vaan niin on, että mua kiinnostaa sitten kuitenkin tuo hoitoala todella todella paljon!
Olen yrittänyt miettiä muita amk-tutkintoja ihan laidasta laitaan... Fyssaria, tradenomia, restonomia ja sosionomia.... Mutta ei, ei ja ei.
Aina vaan huomaan päätyväni uudestaan ja uudestaan hoitoalaan. Joku siinä vaan kiehtoo. Jotenkin ne työmarkkinatkin on niin valtavat, jos mietin tuttuja hoitajia niin kaikki heistä työskentelee aivan eri paikoissa ja osa jopa sellaisissa, jotka ei mulle olisi tullut mieleenkään hoitajan työpaikkoina.
Kätilö ja terveydenhoitaja kiinnostaa eniten. Ja sairaanhoitaja naisten tai lasten parissa. Eli siis naiset ja lapset erityisesti kiinnostaa, tahtoisin heidän parissa työskennellä. Ei sillä, etteikö miehet olisi minulle tärkeitä tottakai ovat ja mielelläni heitä autan ja hoidan. Yleisesti kuitenkin se kiinnostus painottuu sinne naiset ja lapset- osastolle.
Ei mulla kummempia, halusin vaan kertoa teille tämän. :D
Kommentit (2)
Hoitoalaa parjataan paljon, varsinkin tällä palstalla, ja kyllä, onhan työ vastuullista ja raskasta (olet tekemisissä kuitenkin sairaiden ihmisten kanssa), ja työssä monia epäkohtia...
...mutta kyllä minäkin työstäni ja alastani tykkään. Tunnen tekeväni työtä, jolla oikeasti on merkitystä. Pystyn auttamaan niitä, jotka ovat kipeästi (kirjaimellisesti) avun tarpeessa. Työni ei mene hukkaan.
t. lähihoitaja
Tämä selvä!