Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina huono olo samassa kaupassa

Vierailija
06.11.2018 |

Aina kun käyn lähikaupassa, minulle tulee siellä huono olo. Alan hikoilla ja kuvotuksen aaltoja puskee ylitse, yleensä myös mahaa alkaa juilimaan. Olo helpottaa kun pääsen ulos, joskus jo kassoilla.

Miehelläni ei koskaan käy näin, enkä muistakaan asiakkaista huomaa mitään. Missään muissa kaupoissa ei käy näin, ainoastaan tässä lähikaupassani. Mietin, olisiko lamput syynä, joissakin vaatekaupoissa minun tulee huono olo kun katto on matala ja lamput hohkaavat heti pään yläpuolella ja lämmittävät, mutta kaupassa on loisteputket suht korkealla.

Mistä ihmeestä tällainen voi johtua? Mietin myös psykologisia syitä, mutten keksi niitäkään.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/17 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan kuulin puhuttavan loisteputkivalojen värähtely taajuuden vaikuttavan joillekin. Onko totta , en tiedä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin kaupoissa on niin aggressiivista tuoksumarkkinointia, että vesi vuotaa silmistä. Esim. Ruoholahden Cittarissa Helsingissä haisee makeisosaston keinotekoinen vanilja kaupan ulkopuolelle saakka.

Vierailija
4/17 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan kuulin puhuttavan loisteputkivalojen värähtely taajuuden vaikuttavan joillekin. Onko totta , en tiedä?

Tästä en ole ennen kuullutkaan. Ehkä tuossa kaupassa sitten ne ovat jonkin verran alempana kuin muissa kaupoissa, en ole kiinnittänyt huomiota sen kummemmin. Mutta esim. Prismassa lamputhan ovat todella korkealla, noissa pikkukaupoissa paljon matalammalla. Nyt kun mietin, niin toisissa tällaisissa kaupoissa on joskus hieman outo olo, muttei ihan huono olo. Saattaa siis hyvinkin johtua tuosta.

ap

Vierailija
5/17 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin kaupoissa on niin aggressiivista tuoksumarkkinointia, että vesi vuotaa silmistä. Esim. Ruoholahden Cittarissa Helsingissä haisee makeisosaston keinotekoinen vanilja kaupan ulkopuolelle saakka.

Tuossa kaupassa ainakaan ei ole oikein mitään hajuja, en ainakaan ole haistanut. Muutama kynttilä siellä on, jotka haisevat jos ohi kävelee. En myöskään ole herkkä hajuille, eivätkä ne aiheuta minulle mitään erikoista.

ap

Vierailija
6/17 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereen Stocka on pahin.

Vierailija
7/17 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma kuin AP:lla, mulla se kauppa on työpaikka!

Vierailija
8/17 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama ongelma kuin AP:lla, mulla se kauppa on työpaikka!

Sama. Työpaikka-allergia.

Vierailija
9/17 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan olla ehkä psykologista? Mietin vain, että millaiset asiat sitten laukaisevat tällaisen olon? En tosiaan saa päähäni, että tuolla olisi mitään ihmeellistä tapahtunut.

ap

Vierailija
10/17 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaistus, tai kylmä/lämpölaitteiden äänitaajuus. Mulla tulee myös huono olo parissakin marketissa.

Vierailija
11/17 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereen Stocka on pahin.

Turun Wikke oli ahdistava. Kauppiaskadulta sisään niin järkyttävät parfyymilemut.

Vierailija
12/17 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se sitten on jokin laite, varmaankin ne lamput. Uskoisin ainakin, että Prismassa käytetään samanlaisia kylmäkaappeja ja muita, kuin muissakin S-kaupoissa?

ap

Vierailija
13/17 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Home aiheuttaa myös tuollaisia oireita. Samoin erilaiset kemikaalit,esim.liimat.

Vierailija
14/17 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli jo otsikosta mieleen valot. Lähikaupassa tuli joskus huono olo tai alkoi epäillä omaa näköään ja johtui selvästi lampuista.

Vierailija
15/17 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kyllä homeen mahdollisuutta, vaikka onkin vasta pari vuotta vanha kauppa. Rakennus tietääkseni vasta kymmenisen vuotta vanha. Kemikaaleja tuolla ei ainakaan myynnissä ole, varastoista en tiedä.

Epäilen itse kyllä noita lamppuja, tuntuu jotenkin kuin ne hohkaisivat ihan hulluna.

ap

16/17 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että jos valaistus olisi syynä, sen huomaisi kaupassa ollessaan. Tiedän tuon joidenkin vaateliikkeiden silmiin käyvän valaistuksen.

Yksi tekijä on ison lattiatilan kuviointi. Kuulostaa omituiselta, mutta minulle tuli aina huimausta yhden tavaratalon lattian kaarevasta raidoituksesta.

Vierailija
17/17 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans tulee tietyissä kaupoissa huimaava ja huono olo. Oon ajatellu et johtuu ehkä niist valoist. En sit olekaan ainoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme