Mikä on teidän tämän päivän ruokalista?
Mä tein lounaaksi ruokalajia nimeltä "rasvapasta". Siihen tulee kuullotettuja kasviksia (nyt oli sipulia, valkosipulia, chiliä, porkkanaa ja pakasteherneitä), mausteita, pastaa ja pinnalle juustoa. Illalla ajattelin laittaa perunamuusia, uunijuureksia, puolukkasurvosta, paistettua tofua sekä savulohta ja -makrillia.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Meillä tota kutsutaan nistipastaksi.
Meilläpäin nistipa(s)ta on soijarouhetta ja makaronia sekaisin. Vihannekset hieman liian laadukkaita tuohon, sipulin voi korkeintaan laittaa.
Avokadopastaa teen. Tosin mulla on menkat ja menkkojen aikana voin niin huonosti ettei tule syötyä pahemmin. Mutta teen silti, kyllä se jossain vaiheessa syötyä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Avokadopastaa teen. Tosin mulla on menkat ja menkkojen aikana voin niin huonosti ettei tule syötyä pahemmin. Mutta teen silti, kyllä se jossain vaiheessa syötyä tulee.
HS:n kuukautisliitteessä oli juttu Hanna Gullichsenista, ja sitä lukiessa tuli mieleen, että jospa tekis pitkästä aikaa avokadopastaa! Onhan se hyvää.
Ap
Salametsästettyä saimaan norpan kuuttia tartarpihvinä.
Aamupalaksi vesimelonia ja kahvia sokerilla
Lounaaksi nuudeleita chilillä, valkosipulilla ja kahdella munalla
Päivälliseksi uunipaahdettuja punajuuria vuohenjuustolla, hunjalla ja saksanpähkinöillä
Iltapalaksi varmaan lisää vesimelonia ja pari hapankorppua juustolla ja meetwurstilla.
Lounaaksi söin kermaista lohikeittoa, porkkanaraastetta, vihersalaattia ja sämpylän sekä mustaherukkarahkaa. Iltaruoaksi meinasin tehdä lemppariani avocadopastaa ja syödä sen kanssa kirsikkatomaatteja.
"Avokadopastaa teen. Tosin mulla on menkat ja menkkojen aikana voin niin huonosti ettei tule syötyä pahemmin. Mutta teen silti, kyllä se jossain vaiheessa syötyä tulee"
Pastaan tuplachili ja valkosipuli niin on kunnolla makua, omaan makuun muuten aika mautonta. Avocadopasta <3
Aamupala: yksi ruisleipäviipale raejuustolla, kuppi maitokahvia
Välipala: mandariini, yksi taateli
Lounas: pieni wrap flat breadistä jauhelihalla (n. 50g), sour creamilla (1 tl), salsalla (1 tl) ja juustoraastella (1 rkl)
Välipala: kolme taatelia
Illallinen: feta-pinaattipasta: 50g fetaa, 75g täysjyväspaghettia, pakastepinaattia, sipulia, valkosipulia