Seksuaalisitä ja seksiaalitätä
Moniko teistä odottaa, että nyt kun seksuaalivähemmistöt ovat saaneet heille kuuluvan aseman, että asia työnnetään sinne kaappiin takaisin, koska tasavertaisuus on saavutettu.
Nyt voidaan olla kaikki ihmisiä toisillemme. Ei kenenkään seksuaalisuus kuulu muille, jos ei vartavasten halua sitä tyrkyttää. Tuskin kovinkaan monta kiinnostaa mikä suuntautuminen esim. kollegalla on tai minkä sukupuolinen hän on.
Kommentit (17)
Mulle ei kukaan homoseksuaalinen ole koskaan tyrkyttänyt omaa seksuaalisuuttaan. Jos tyrkyttämiseksi kokee esim. sen, että homoseksuaalinen ihminen puhuu samansukupuolisesta partneristaan, niin varmasti asiasta pitää sitten vielä puhua julkisesti.
Juuri tuo, että ei kenenkään seksuaalisuus kuulu minulle eikä muille kuin henkilölle itselleen.
Seksipaskaa ja ärsykkeitä tursuaa silmille muutenkin jo enemmän kuin jaksaa absorboida.
Eniten tässä huolestuttaa homojen ja lesbojen riehuminen turuilla ja toreilla, onko ajateltu lainkaan muita, esim lapsia?
-Tällainen homottaminen ja lesbottaminen kautta muu sateenkaarituohu olisi pidettävä poissa lasten silmistä. Kakkareikämiehet pois julkisuudesta!
-Ei täällä heterotkaan huutele, ovat sen verran sivistyneempää porukkaa keskimäärin.
Sateenkaariporukkaa, joka on niitä anarkisteja kaikki, ei kiinnosta kuin riehuminen mistä tahansa syystä, vihervasemmistolaista paremmuutta.
Tulee mieleen, että onko nuo edes täysipäisiä, siltä ei vaikuta.
Seksin korostaminen joka asian yhteydessä on ahdistavaa. Olen ilmeisesti aseksuaali.
Mennyt kaikki Pride hössötykset esim aivan överiksi ja kääntynyt itseään vastaan. Seksistä jauhaminen esim. iltapäivälehdissä päivästä toiseen ärsyttää myös. Taidan myös minäkin olla aseksuaali tai muuten vaan kyllästynyt koko aiheeseen.
Minusta on omituista, että aasinsiltana keskusteluihin pitää usein tuoda oma sukupuoli-identiteetti tai seksuaalisuus. Totta kai omasta puolisosta puhuminen esimerkiksi on ihan normaalia, mutta osaisitteko kuvitella normaaliksi kahvipöytäkeskusteluksi: "Minä heterona ajattelen, että..." tai "Minä kiihotun nauravaisista ja hoikista naisista" tai "Osallistuitteko tämän kertaisiin hetero-bileisiin?"
Seksi ja politiikka kuuluu yksityiselämään. Sukupuolesta voi toki mainita, jos epäilyttää ettei se tule selväksi. Ei tule turhaan tytötellyksi tai pojitelluksi vasten tahtoaan.
Kuulun seksuaalivähemmistöön ja itselleni ainoa asia, joka aiheuttaa ahdistusta siihen liittyen omassa elämässä, on ollut se miten netissä meistä puhutaan. Yksi artikkeli homoihin/lesboihin liittyen -> kommenttikenttä täynnä valitusta siitä miten homoutta ym. tungetaan joka paikkaan, siitä miten se on syntiä/väärin (Suomessakin yhä osataan uskontoihin vetoaminen) ja että maailmanloppu on tulossa. Eli jotain on vielä saavuttamatta tasa-arvossa. Mutta omassa elämässäni netin ulkopuolella ollaan oltu pää-asiallisesti asiallisia. Olen puhunut siitä vain kysyttäessä (esim. seurusteletko jne.) ja monet ovat olleet ihan positiivisella tavalla kiinnostuneita "miltä tuntuu olla sellainen kuin olen". En koskaan johda keskustelua pidemmälle ellei vastapuoli halua kuulla lisää, sillä ei minulla mitään siitä puhumista vastaankaan ole. En ole myöskään osallistunut mihinkään Prideen tai avautunut lööpeissä. Ihan tavis olen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun seksuaalivähemmistöön ja itselleni ainoa asia, joka aiheuttaa ahdistusta siihen liittyen omassa elämässä, on ollut se miten netissä meistä puhutaan. Yksi artikkeli homoihin/lesboihin liittyen -> kommenttikenttä täynnä valitusta siitä miten homoutta ym. tungetaan joka paikkaan, siitä miten se on syntiä/väärin (Suomessakin yhä osataan uskontoihin vetoaminen) ja että maailmanloppu on tulossa. Eli jotain on vielä saavuttamatta tasa-arvossa. Mutta omassa elämässäni netin ulkopuolella ollaan oltu pää-asiallisesti asiallisia. Olen puhunut siitä vain kysyttäessä (esim. seurusteletko jne.) ja monet ovat olleet ihan positiivisella tavalla kiinnostuneita "miltä tuntuu olla sellainen kuin olen". En koskaan johda keskustelua pidemmälle ellei vastapuoli halua kuulla lisää, sillä ei minulla mitään siitä puhumista vastaankaan ole. En ole myöskään osallistunut mihinkään Prideen tai avautunut lööpeissä. Ihan tavis olen.
Näinpä.
Perustelettehan vastauksenne?