Paniikkikohtaus ennen töihin lähtöä
Takana todella raskas vuosi, ja nyt tuntuu että omat voimavarat on ihan loppu.
Eilen olin tekemässä lähtöä töihin kun sain paniikkikohtauksen, itkin ja tärisin lattialla ja en saanut henkeä. Menin kuitenkin töihin ja nieleskelin pahan olon pois. Olin työpäivän jälkeen aivan loppu sillä pinnistelin koko työvuoron.
Nyt tuntuu sama valtava ahdistus ja iltavuoroon pitäisi mennä. Tuntuu todella pahalle, sillä en haluaisi jäädä sairauslomalle. Olen saikutellut tänä vuonna jo ihan riittämiin (äkillisten kriisien vuoksi) ja niistä on jo huono omatunto.
Olen palannut töihin mahdollisimman nopeasti saikkupäivien jälkeen että pääsin takaisin ns. normaaliin elämään. En halunnut jäädä murehtimaan asioita neljän seinän sisälle ja koin työn myös voimaannnuttavana, vaikka työ on henkisesti raskasta ja uuvuttavaa.
Nyt kuitenlin tuntuu että pää hajoaa ja kaikki kaatuu päälle. Töihin meno tuntuu raskaalle.
Miten tässä kannattaisi edetä? Pelkään mennä työterveyteen, sillä pelkään että romahdan täysin. Haluaisin olla vahva ja pärjätä.
Onneksi pomo ja työyhteisö ovat olleet todella ymmärtäväisiä, en varmaan olisi jaksanut näinkään pitkälle ilman heidän tukeaan. Olen heille äärettömän kiitollinen ja siksi en myöskään haluaisi "taas" jäädä saikulle. Kamala olo tasapainotella näiden asioiden kanssa.