Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen: Onko mies perheen pää?

Vierailija
06.11.2018 |

Kautta historian mies on ollut perheen pää. Miten nykyään naiset kokevat tämän. Saako mies olla perheen pää?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asioista keskustellaan yhdessä, mutta kyllä miehen tulee sanoa viimeinen sana. Eikä nyt ole kyse mistään lasten synttäreistä vaan isommista asioista.

Ai tulee? Ei meillä vaan.

Pakkohan toisen on sanoa viimeinen sana tai muuten ei kompromissitilanteissa saada päätöksiä. Ei yritystäkään voi johtaa jos kaksi johtajaa haluaa eri asioita. Jonkun on oltava pää.

Eiköhän tasapainoisissa suhteissa mene aika lailla tasan kuka sanoo viimeisen sanan. Toiselle on toinen asia tärkeämpi ja toiselle toinen.

Vierailija
22/38 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta ihan kiva jos hänellä on sellainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asioista keskustellaan yhdessä, mutta kyllä miehen tulee sanoa viimeinen sana. Eikä nyt ole kyse mistään lasten synttäreistä vaan isommista asioista.

Ai tulee? Ei meillä vaan.

Pakkohan toisen on sanoa viimeinen sana tai muuten ei kompromissitilanteissa saada päätöksiä. Ei yritystäkään voi johtaa jos kaksi johtajaa haluaa eri asioita. Jonkun on oltava pää.

Joopa joo, ja sen on sitten oltava mies. Enpäs tiennytkään että kikkelillä pystyy paremmin sopimaan vaikka talourakasta. Kerro toki lisää, kuinka se toimii. 

Vierailija
24/38 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kautta aikain?  Höpö höpö, se hapatus rantautui tänne kristinuskon myötä.

Patriarkaattia ei meidän pakanoilla ollut, Suomessa on muinoin ollut enemmänkin matriarkaatti. Mies on kysynyt ÄIDILTÄ saako kysyä tytärtä vaimoksi jne. Kannattaa tutustua historiaan, eikä höpistä mitä sattuu.

Ja kuten vastauksestani voi jo päätellä vastauksen itse kysymykseen: Ei ole.

Ajatuksenakin huvittava, jokainen tietää kuka on perheenpää ja pitää langat käsissä.

Vierailija
25/38 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joissain perheissä on mutta ei tod meidän. Se on perheen pää joka on älykkäin ja päätöksentekokykyisin.

Minä olen koulutukseltani miestäni korkeampi, olen urallani paljon korkeammissa hommissa (johtaja) ja työkseni teen päätöksiä ja arvioin asioita. Totta helvetisdä se olen MINÄ joka on perheen pää. En todellakaan anna itseäni osaamattomamman ja nyhverönmän johtaa perhettä, sen teen minä.

Ja, erittäin monessa tuntemassani perheessä asia on tismalleen samoin, nainen johtaa kun on paremmin koulutettu, älykkäämpi jne.

Naisten osaaminen ja koulutus meni jo jokin aika sitten miehistä ohi. Nyt miesraukat hekumoi jostainperheen päänä olemisesta, hah hah :)

Vierailija
26/38 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joissain perheissä on mutta ei tod meidän. Se on perheen pää joka on älykkäin ja päätöksentekokykyisin.

Minä olen koulutukseltani miestäni korkeampi, olen urallani paljon korkeammissa hommissa (johtaja) ja työkseni teen päätöksiä ja arvioin asioita. Totta helvetisdä se olen MINÄ joka on perheen pää. En todellakaan anna itseäni osaamattomamman ja nyhverönmän johtaa perhettä, sen teen minä.

Ja, erittäin monessa tuntemassani perheessä asia on tismalleen samoin, nainen johtaa kun on paremmin koulutettu, älykkäämpi jne.

Naisten osaaminen ja koulutus meni jo jokin aika sitten miehistä ohi. Nyt miesraukat hekumoi jostainperheen päänä olemisesta, hah hah :)

Mutta naisilla tuppaa menemään niin helposti tunteisiin kuten sinullakin nyt joten mietin että miten pystyt toimimaan johtajan tehtävässä?

Vierailija
27/38 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole. Olemme tasa-arvoisia.

Vierailija
28/38 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeasti koulutettu ja silti ruokit trollia alkamalla puolustautua ja selitellä? En vaan ymmärrä.

Vierailija
29/38 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha sanonta on että mies on perheen pää ja nainen on niska joka sitä päätä kääntelee.

Eikä paljon paskempaa sanontaa voi olla, menee samaan sarjaan "pojat on poikia" kanssa.

Vierailija
30/38 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.  Mutta se ei tarkoita sitä että isoja päätöksiä ei tehtäisi yhdessä.

Vierailija
31/38 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hyvin voisit kysyä onko kuu juustoa. Ei ole.

Vierailija
32/38 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta naisilla tuppaa menemään niin helposti tunteisiin kuten sinullakin nyt joten mietin että miten pystyt toimimaan johtajan tehtävässä?

Ei mene tunteisiin, totesin asian kylmän rauhallisesti. Mieheni (ja useimmat miehet) ovat minua selkeästi tyhmempiä. Ihan naurettava ajatus antaa tyhmän olla vallankahvassa. Sinne kuuluu älykkäin.

Vierailija
33/38 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ap raukka, ei toi nyt suju. Jaxuhali!

Vierailija
34/38 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, meillä mies on aika passiivinen luonne ja minä olen johtotehtävissä. Jättää mielellään päätöksenteon minulle. Hän on kuitenkin paljon parempi kuin minä muissa jutuissa :)

Kuten mummoni sanoo: Mies on perheen pää mutta nainen on se joka sitä päätä kääntelee. Mies voi egonsa suojaksi kuvitella olevansa perheen pää :P 

Vierailija
35/38 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tietenkään. Ihan kummallinen ajatuskin. Yritän itsekin olla jyräämättä ja että olisimme tasaveroisia, sillä kaikki rahat ovat minun. Olen aika varma, että jos se olisi toisinpäin, ja mies tienaisi ja nainen olisi taloudellisesti riippuvainen, niin 99% miehistä yrittäisi käyttää asetelmaa hyväkseen ja käyttää valtaa puolisoonsa. Uskon, että naiset eivät ole samalla lailla hierarkkisia luonteeltaan, vaan kykenevät tasa-arvoon helpommin. Miehet näyttävät kokevan luonnollisina armeijan tyyppisetkin organisaatiot, joissa on käskijöitä ja tottelijoita ja työssä pomoja ja alaisia. Naisena sellainen tuntuu jotenkin vieraalta ja yhteistyö luontevammalta.

Vierailija
36/38 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Kaksi tasaveroista aikuista.

Vierailija
37/38 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, naiset ovat huomattavasti parempia metatyössä kuin miehet. Se toimiikin meillä. Minä teen kaiken haastavan, suunnittelen ja päätän asiat ja mies tekee käytännössä kaiken helpon, kun se on hänelle pureskeltu eteen valmiiksi.

Vierailija
38/38 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, naiset ovat huomattavasti parempia metatyössä kuin miehet. Se toimiikin meillä. Minä teen kaiken haastavan, suunnittelen ja päätän asiat ja mies tekee käytännössä kaiken helpon, kun se on hänelle pureskeltu eteen valmiiksi.

Juuri näin. Miehet eivät juurikaan sovi strategiasuunnitteluun tai nalytiikkaan. Miehet sopivat suorittavaan työhön tai avustaviin tehtäviin. T. 95 miehen naispomo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi