Mitä on köyhän jää-, kuivamuonakaapissa ja pakastimessa
Väitän, että keskivertoperhe elää tarvittaessa muutaman viikon kotoa löytyvillä elintarvikkeilla. Miten on köyhillä? Ovatko hyllyt tyhjät? Mitä löytyy jääkaapista? Entä kuivamuonista tai pakkasesta?
Kommentit (28)
Kuivakaapissa
Puurohiutaleita, muroja (kukaan ei syö niitä), sokeria, suolaa, mausteita, pastaa, tonnikalaa, riisiä, keksejä, sokeria, 1pkt kahvia, teetä (halvinta earl greytä)
Jääkaapissa
Maitoa, janssonin kiusaus itsetehty, juusto (iso perhejuusto), voita, jugurttia, omenaa, satsumoita, tomaatteja., jauhelihaa, aurajuusto
Pakkasessa
Valmis lohikeitto, 3 (vai 4) jauhelihapakettia, perunasuikaleita, mansikoita, kanasuikaleita, kasviksia
Vierailija kirjoitti:
Oi, voi.
Monilla menee ilmeisesti tosi hyvin.
Mulla ei ole ollut viikkoihin antaa lapsille muuta tuoretta kuin kotimaisia omenoita, jotka sain ilmaiseksi.
Onneksi kukaan ei ole allerginen omenalle ja ne maistuvat hyvin.
Ja miksi näin on? Mekin ollaan köyhiä,mutta kyllä aina jotain tuoretta hedelmää on pöydällä. Suositaan paljon kyllä pakastekasviksia eikä kokoajan voi ostaa tuoreita kasviksia mielinmäärin,mutta kyllähän esim.porkkana on tosi halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Oi, voi.
Monilla menee ilmeisesti tosi hyvin.
Mulla ei ole ollut viikkoihin antaa lapsille muuta tuoretta kuin kotimaisia omenoita, jotka sain ilmaiseksi.
Onneksi kukaan ei ole allerginen omenalle ja ne maistuvat hyvin.
Valintanysymys
Kyllä mä eläisin vaikka viisi vuotta makaronilla ja vähällä pestolla, mutta kun on lapsikin, en lasta tosiaankaan kasvata ilman tuoreita vihanneksia, joten laitan viimeiset sentit tomaattiin ja kurkkuun, satsumiin, omenoihin, kaaliin.
Kuivakaapissa on jauhoja, puurohiutaleita, pastaa, makaronia, riisiä, hapankorppuja, hernekeittoa, näkkileipää, maitojauhetta, sämpyläjauhoja, puuroriisiä, tomaattipyrettä ja -murskaa nyt ainakin.
Jääkaapissa maitoa, jogurttia, margariinia, voita, ruokakermaa, lihaa, perunaa ja kurkkua. Pakastimessa erilaisia leipiä ja lihaa.
Pirkka-kaurahiutaleita, näkkileipää, riisiä, tomaattimurskaa, halvimpia muroja.
Jääkaapissa pirkka-täysmaitoa, tanskalaista juustoa, oivariinia, pussi k-menu porkkanoita, sipulia.
Pakastimessa -50% tarroitetua leipää ja jauhelihaa. Punaviinimarjoista itse keitettyä mehua, itse tehtyä omenasosetta.
Olin mm kesällä töissä torilla. Osa palkastani koostui myymättöminä tuotteina.
Työpäiviä oli 24 ja joka päivä sain väh 5 purkkia tehtyä tomaattipohjoista kastiketta. N 140 purkkia oli.
Näitä menee kk n 15, elokuussa alettiin syömään näitä, kaikki loppuu väh vappuna.
Lisäksi poimin todella paljon nokkosia. Meillä syödään joka to nokkoskeittoa ja nämä myös loppuvat viimeistään vappuna.
Pakkasessa on paljon, muualla vähän. Meillä ei ruokaa jemmata vaan ostan kerran viikossa enemmän.