Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lomailen Las Vegasissa ja työvoimavirkailija soittaa?

Vierailija
05.11.2018 |

Työtönhän saa lomailla, joten ilmeisesti sillä mistä päin maailmaa vastaa puhelimeen ei ole vaikutusta kunhan on työmarkkinoiden käytettävissä mikäli olen oikein ymmärtänyt?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa työttömän lomailla kun siihen aikaa. TÖitä ei kuitenkaan ole kuin marjoja metsässä tarjolla, joten kannattaa käyttää aika hyödyksi ja lomailla paljon.

Vierailija
2/17 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä, että vähentävätkö pelivoitot työttömyyskorvausta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten työtön voi lomailla kun se loma on työstä ansaittua vapaa-aikaa? matkustaa tietenkin voi

Vierailija
4/17 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten työtön voi lomailla kun se loma on työstä ansaittua vapaa-aikaa? matkustaa tietenkin voi

No se on yks ja sama millä vapaa-aikaa tai ajanviettoa ulkomailla kutsuu. Loma on joo töistä hankittua, mutta työtön voi Las Vegasissa kuluttaa aikaansa ja nauttia elämästä.

Vierailija
5/17 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ihmetyttää lähinnä se, miksi kukaan haluaisi lomailla Las Vegasissa. Kammottava paikka. Pari päivää läpikulkumatkalla tuli siellä vietettyä, enkä menisi toista kertaa!

Vierailija
6/17 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä ihmetyttää lähinnä se, miksi kukaan haluaisi lomailla Las Vegasissa. Kammottava paikka. Pari päivää läpikulkumatkalla tuli siellä vietettyä, enkä menisi toista kertaa!

Voihan työtön asua vaikka Balilla.

Vierailija
7/17 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei vähennä, jos pelivoitot jäävät 300 euroon tai alle sen. Työttömällä on oikeus ansaita 300 euroa kuukaudessa ilman että työttömyysetuus vähenee. 300 euron ylittävältä osuudelta alkaa työttömyyskorvaus vähentyä. Sillä ei ole mitään väliä, mistä ne tulot ovat peräisin!! On ihan helvetin sama, saako niitä tuloja pokeria pelaamalla, marjoja poimimalla, pulloja keräämällä tai vaikka läheisyyttä myymällä. Jos tulot ylittävät 300 €/kk, silloin työttömyysetuus vähenee.

Vierailija
8/17 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua työkkärin täti hiillosti, et miks "hengailin" kotipaikkakunnalla, kun olin syöpää sairastavan läheisen tukena enkä päivystänyt satojen kilometrien päässä nykyisellä paikkakunnalla tyhjänpanttina josko työkkäristä kuuluisi jotain. Tämä silti, että olin jo kertonut, miksi olin siellä.

Vierailija
9/17 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhaku tapahtuu nykyään pelkästään verkosta käsin, joten eipä työnhaku esty vaikka sitä tekisi Intiasta käsin. Sitten tietty jos pääsee haastatteluun täytyy olla lentolippuun varat ellei haastattelu käy videoneuvotteluna.

Vierailija
10/17 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei vähennä, jos pelivoitot jäävät 300 euroon tai alle sen. Työttömällä on oikeus ansaita 300 euroa kuukaudessa ilman että työttömyysetuus vähenee. 300 euron ylittävältä osuudelta alkaa työttömyyskorvaus vähentyä. Sillä ei ole mitään väliä, mistä ne tulot ovat peräisin!! On ihan helvetin sama, saako niitä tuloja pokeria pelaamalla, marjoja poimimalla, pulloja keräämällä tai vaikka läheisyyttä myymällä. Jos tulot ylittävät 300 €/kk, silloin työttömyysetuus vähenee.

Tuon 300 euron rajan voi unohtaa kokonaan jos ulkomailla tienaa rahaa voittamalla peleistä tai palkka maksetaan esim. käteisenä. Työttömyyskassa vaatii kuitenkin palkkakuitit kirjallisena, joten koitappa sellaisia järjestää jostain voitoista tai käteismaksuista.

Vierailija
11/17 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just niin eli ap sinä et lomaile Vegasissa, sinä vain olet siellä.

Vierailija
12/17 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just niin eli ap sinä et lomaile Vegasissa, sinä vain olet siellä.

Niin aktiivisena työnhakijana voi olla missä päin vaan, missä vaan verkkoyhteydet ja puhelin toimivat.

Vierailija
13/17 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni työttömien lomailu tulisi kieltää koska työttömät eivät ole tehneet mitään lisäarvoa tuottavaa työtä niiden lomapäivien eteen

Vierailija
14/17 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut USAssa yli 40 vuotta, kertaakaan ei ole tullut mieleen etta lomailisin Vegasissa. Kerran piti siella vaihtaa konetta ja se riitti.

Vierailija
15/17 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kolmatta kuukautta pattayalla ja soittivat, ihan tuhannen kännissä yritin sokeltaa jotain selkeää. Kyseli myös työkyvystä , yritin kerto aettä pidän liikunnasta ja harrastan usein.  Olin siis joka ikinen päivä humalassa .  ihme ettei tullu delikkaa edes sillä reissulla.

Vierailija
16/17 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ateisti kirjoitti:

mielestäni työttömien lomailu tulisi kieltää koska työttömät eivät ole tehneet mitään lisäarvoa tuottavaa työtä niiden lomapäivien eteen

Ai työttömiltä tulisi kieltää vapaa liikkuvuus? Äläs nyt höpöjä puhu.

Vierailija
17/17 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kysymystä. Ihan samalla tavalla sinä vastaat soittajan kysymyksiin kuin vastaisit Jakomäessä tai Muoniosa.