Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun on terapian tarpeessa, mutta ei ole voimia etsiä terapeuttia?

Vierailija
05.11.2018 |

Olen sairastanut masennusta vuosia ja jäänyt ihan yksin. Olen ollut monissa lyhytkestoisissa terapiaryhmissä. Lisäksi kävin juttelemassa mt sairaanhoitajalla kerran kuussa muutaman vuoden, mutta käynnit lopetettiin, kun siitä ei ollut apua. Sieltä kehotettiin hakemaan Kelan tukemaa terapiaa. En ole jaksanut etsiä terapeuttia, vaikka se on ollut asialistallani jo vuosia. Ei vain ole voimia. Lisäksi terapeutin käynnit pitää maksaa itse eikä siihen ole varaa. Miten tästä selviän? Kunpa pääsisi edes työkyvyttömyyseläkkeelle, niin elämä ei olisi pelkkää selviytymistä päivästä toiseen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on se, kun pitää hakea töitä, mutta tulee torjutuksi joka kerta haastattelussa. Tai jos onnistuukin saamaan työpaikan, joutuu kiusatuksi tai ulos potkituksi ennen pitkää. Se on raastavaa :( 

Vierailija
2/8 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään vinkkejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahakysymystä on vaikea ratkaista. Muuten ehdottaisin, että katsot terapeutin narsistien uhrien tuki ry:stä, ei voi mennä kovin pieleen valinta (eikä rahat hukkaan siis). Vaikket olisikaan narsistin uhri. Koska heillä se alue on vain laajennus osaamisessa verrattuna muihin palikkapäisiin terapeutteihin.

Vierailija
4/8 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että voimavarat ovat vähissä, mutta kannattaa nyt rohkeasti alkaa selvittää, että onko kotipaikkakuntasi terveyskeskuksen/sairaanhoidon aikuispsykiatrian puolelle mahdollista päästä?

Kotipaikkakunnallani aikuispsykiatrian käynnit ovat ilmaisia. Itse keräsin pitkään voimia tarttua asian hoitamiseen ja vyyhti lähti purkautumaan oman työterveyshuollon kautta. Sitä kautta lähti lähete paikkakunnan aikuispsykiatrian osastolle ja odotan psykan yhteydenottoa, että pääsen psykiatrin vastaanotolle ja päästään viemään eteenpäin kuntouttavaan terapiaan pääsemistä. Olen nelikymppinen, joten työssäolovuosia on reilusti jäljellä.

Vierailija
5/8 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon se itselläkin tyssäsi, kun olisi pitänyt itse etsiä se terapeutti ja on vielä hinnalastakin puuhaa. Monella masentuneella tai muuten ongelmaisella varmaan riittääkin rahkeet.

Vierailija
6/8 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosiaan ollut julkisella puolella psykiatrisella. Siellä tosiaan pääsi juttelemaan ps sairaanhoitajan kanssa kerran kuukaudessa ja muutamaan pienryhmäterapiaan vuosien varrella. Sitten käynnit lopetettiin ja kehotettiin hakemaan itse terapeuttia. En ole vieläkään kyennyt siihen. Toivottavasti seuraava hallitus tekee hoitoon pääsystä helpompaa ja halvempaa.  

Vierailija
7/8 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tosiaan ollut julkisella puolella psykiatrisella. Siellä tosiaan pääsi juttelemaan ps sairaanhoitajan kanssa kerran kuukaudessa ja muutamaan pienryhmäterapiaan vuosien varrella. Sitten käynnit lopetettiin ja kehotettiin hakemaan itse terapeuttia. En ole vieläkään kyennyt siihen. Toivottavasti seuraava hallitus tekee hoitoon pääsystä helpompaa ja halvempaa.  

Hallituksenko sulle pitää terapeutti etsiä? Googleta.

Vierailija
8/8 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, etten ole googlettanut? Olen käynyt listaa läpi, mutta kaikki ovat varattuja tai eivät vastaa. Lisäksi ei olisi edes varaa koko terapiassa käydä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan