Mikä on sinun lihaskuntosi?
Tässäpä linkki. Järkytyksekseni totesin, ettein pysty tekemään ainoatakaan tuollaista punnerrusta, joten olen rapakuntoinen.
https://kuntoplus.fi/treeni/lihaskuntoharjoittelu/testi-kuinka-vahva-yl…
Kommentit (32)
Sain 25 naistenpunnerrusta. En kyllä tosiaankaan ole mikään "supervahva", herranjestas, sentään. Yhteen aikaan treenasin miestenpunnerruksilla mutta silloinkin tein niitä väärin, ei niitä varmaan nyt menis kuin korkeintaan 5 oikein tehtynä.
Mutta tottahan se on, että naisen pitää treenata enemmän kuin miehen päästäkseen edes suhteellisesti samoihin tuloksiin. Vähän turhauttavaa...
Vierailija kirjoitti:
Miten saat itsesi lattialta ylös jos menet sinne makaamaan?
Kokeilepa itse, miten nouset makuuasennosta. Tuskin sulla on selkä suorana niin kuin punnerrussasennossa pitää olla. Eli hyvin sujuu ilman käsivoimiakin.
Treenaan 5krt viikossa kehon painolla kaikenlaisia sarjoja ja lihaskuntoliikkeitä ja menee helposti miestenkin punnerruksia noin 12Xperäkkäin.
No mulla ainaki on selka suorana:Dsiis kuntoiluliike,ei mikaa oma juttu
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti miesten ja naisten perusero noin suuri, että yksi naisten punnerrus on kutakuinkin yhtä kuin yksi paljon vaativampi miesten punnerrus miehillä ?
Hauskaahan tässä on se, että ne miesten punnerruksetkaan ei ole mitään rankkoja vaan liike mikä tehdään lämmittelyksi ennen kuin aletaan nostamaan rautaa. Leuanvedot sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
En pysty punnertamaan juurikaan, mutta lattialta pääsen ilman käsiä ylös, samoin sängystä. On sekin jotain. Samoin joku kyykkytesti onnistuu, jota tytär minusta testasi.
Siis pääset vatsaltaan ylös ilman käsiä? Selällään nyt on helppoa, mutta vatsaltaan ainakin mulle lähes mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Sain 25 naistenpunnerrusta. En kyllä tosiaankaan ole mikään "supervahva", herranjestas, sentään. Yhteen aikaan treenasin miestenpunnerruksilla mutta silloinkin tein niitä väärin, ei niitä varmaan nyt menis kuin korkeintaan 5 oikein tehtynä.
Mutta tottahan se on, että naisen pitää treenata enemmän kuin miehen päästäkseen edes suhteellisesti samoihin tuloksiin. Vähän turhauttavaa...
Se on miehen ja naisen ero. Susta ei tule koskaan miestä deal with it.
36
M38
Saan myös 17 sellaista punnerrusta, että toinen jalka on ilmassa.
Ryhmäliikuntatunneilla on usein punnerrusosuuksia. Suurin osa miehistä tekee silloin naistenpunnerruksia, koska naisohjaajat tietysti niitä näyttävät malliksi naisvaltaiselle jumppaajajoukolle... Hävettää noiden miesten puolesta.
https://www.is.fi/terveys/art-2000005328252.html
Tämä minulta sentään onnistuu. Ehkä yritän ylläpitää tätä ja unohtaa ne istumaannousupunnerrukset kun eivät ole koskaan onnistuneet.
-ap-
Onko oikeasti miesten ja naisten perusero noin suuri, että yksi naisten punnerrus on kutakuinkin yhtä kuin yksi paljon vaativampi miesten punnerrus miehillä ?