Olen joutunut silmätikuksi töissä. Kaikista inhottavinta on se, etten ole edes antanut aihetta sille :(
Aamu alkaa yhteisellä kahvihetkellä.
Olen ujo ja tämmöset tilanteet ovat mulle ihan helvettiä.
Ilmeisimmin porukka on huomannut jtn outoa minussa.
Kun saavun kahvitilaan ja sanon huomenta niin koko porukka hiljenee ja ihan häpeilemättä pällistelee minua.
He seuraavat jokaikistä pienintäkin silmän räpäystäni.
Yritän siinä vapisevin käsin ottaa kahvia ja samalla keksiä jtn puhuttavaa.
Tosiaankin he tuijottavat minua ihan törkeästi häpeilemättä ja olo on hyvin tukala.
Mitähä tässä pitäisi tehdä?
Kommentit (34)
Mä kysyisin ihan suoraa, että mitä vittua pällistelette siinä. Heidän käytöksensä on huonoa. Kyllä ihminen saa olla ihan niin outo kuin haluaa.
Tee jotain yllättävää, huudahda huomenna aamulla iloisesti ovelta vaikka, että moro porot! Ne hämmästyy ja alkaa nauraa ja jää on särkynyt.
Miksi olet ottanut työn vastaan, jos et kerta viihdy siellä? 🙄
Ps. Töitä sinne on menty tekemään.
No keksi siihen joku sääaiheinen lause. Muutakin sellaista ennalta suunniteltua ja sitten pikkuleipää suu täyteen, ettet saa puhutuksi. Feikkaa.
Minä kysyisin ainakin ihan suoraan että helvettiäkö kyyläätte kusipäät.
Miksi haluat erottua joukosta sanomalla huomenta. Ole hiljaa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyisin ainakin ihan suoraan että helvettiäkö kyyläätte kusipäät.
Jep, sitten olisi mukava tunnelma seuraavanakin aamuna ihan varmasti.
Uah, kuulostaa tukalalta. Mies- vai naisvaltainen ala?
Onko sut esitelty tai oletko esitellyt itsesi? Jos ne miettii, kuka sä olet?
Onko siellä jokin tulopullakulttuuri että ne odottaa, milloin uusi tyyppi tuo pullaa?
Ole joskus yllättäen tervehtimättä tai sano jotain vitsikästä. Leiki "kovista". Katso, miten reagoivat.
Kysy mitkä tuijotuskisan säännöt on?
En jotenkin usko että kaikki tuijottaa.
Minulla oli joskus pahasti sosiaalisten tilanteiden pelkoinen ystävä. Hän oli välillä oikeasti todella raskasta seuraa, kun kaikki jutut oli luokkaa miten työpaikalla tuijotetaan merkitsevästi ja kaupan kassajonossa kun hän aivasti, niin se oli todella noloa hänestä.. Minäkään tai kukaan muu ei saanut puhua kuiskausta kovemmalla äänellä missään, koska muuten meitä "tuijotettiin". Ei ikinä hakeutunut terapiaan :(
Sanotko itse huomenta koskaan? Ootko ikinä puhunut niille mitään? Ootko siis mykkä?
Kai sieltä nyt joku tyyppi löytyy jonka kanssa voit jutella? Vai möllötätkö koko päivän hiirenä jossakin kolossa kenellekään mitään sanomatta? Jos näin teet, niin yritä vähän enemmän itsekin, asia on aika paljon itsestäsi kiinni.
No eikä varmasti kyylää. Ujoilla ihmisillä on usein suuret luulot omasta mielenkiintoisuudestaan. Ei kukaan viitsi aamusta toiseen minuuttitolkulla observoida työkaveria ottamass kahvia!
Sen kun kävelet istumaan, jos et uskalla kahvia ottaa. Ei se hiljaisuus varmasti kauaa kestä.
Yleensä tuollaisen hiljaisuuden taustalla on oletus, että ihminen sisään tullessaan sanoo jotain. Joku muutaman sekunnin hiljaisuus ei ole pahantahtoista "kyyläämistä", vaan odotttavaa hiljaisuutta.
Jos et keksi mitään sanomista, älä sano. Tai sano vaikka jotakin säästä. Huh, kun oli kylmää. Pimeää. Sateista. Olipa ihana aamu!
Tai kysy joltakulta heti sisääntullessasi jotakin tulevasta työpäivästä. Moi Pirkko, mitäs me tänään tehdään sille Korhosen tilille? Pidetäänkö tänään viskareille askartelua? Whatever sun työhösi nyt kuuluu. Kysymykseen hän vastaa ja siinä vaiheessa huomio jo viimeistään onkin poissa sinusta.
Sosiaalisia taitoja voi opetella. Jos on mykkä pa..a, niin kokee herkästi normaalitkin sosiaaliset tilanteet "kyyläämisenä" ja paheksuntana, vaikka et varmasti ole siellä antanut itsestäsi mitään sellaista julki, mikä herättäisi paheksuntaa.
Kuten ykkönen sanoi, lakkaa luulottelemasta.
Vierailija kirjoitti:
Kai sieltä nyt joku tyyppi löytyy jonka kanssa voit jutella? Vai möllötätkö koko päivän hiirenä jossakin kolossa kenellekään mitään sanomatta? Jos näin teet, niin yritä vähän enemmän itsekin, asia on aika paljon itsestäsi kiinni.
Eieieieieieieiei! EI! Introverttiys on pyhä lehmä. Yhtään ujoa ihmistä ei saa kehottaa ottamaan kontaktia, vika on aina muissa!
Kannattaa nyt itsekin joskus sanoa jotain, Monet unit on laiskoja eikä viitsi yrittää
Lopeta ihan ekkana tuo luuleminen.