Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiiliseinä keittiössä hellan yläpuolella

Vierailija
05.11.2018 |

Keittiöremontti suunnitteilla, siis-ei-nyt-mutta-joskus. Yksi asia, joka ihan vähän houkuttelee, on kaivaa esille tiiliseinää rappauksen alta. Mutta yksi asia mietityttää: eikö se tiiliseinä on aivan helkkarin vaikea pitää puhtaana?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, todellakin. Oikeastaan mahdoton.

Vierailija
2/44 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan siihen laitettua vaikka lasilevyn päälle. Eri asia sitten jos haluaa jättää kokonaan paljaaksi. Pinnoitteita on olemassa, mutta on se röpelöinen pinta siltikin vaikeampi pitää puhtaana kuin tasainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä näkee nykyään todella paljon. Millähän ihmiset mahtavat niitä puhdistaa? Meillä on hellan ympäristö ihan kauhea muutenkin, kun ruokaa laitetaan hellalla monesti kaksi kertaa päivässä.

Ap

Vierailija
4/44 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaakeleita on eri kokoisia, myös sellaisia tiilen maallisia ja näissä on runsaasti värejä ja kuvioita mistä valita. Laittaisin yhtenäisesti keittiön kalusteiden välitilan ja hellan taustan samalla teemalla.

Vierailija
5/44 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan siihen laitettua vaikka lasilevyn päälle. Eri asia sitten jos haluaa jättää kokonaan paljaaksi. Pinnoitteita on olemassa, mutta on se röpelöinen pinta siltikin vaikeampi pitää puhtaana kuin tasainen.

Meillä olisi ihan mahdoton laittaa lasilevy, kun hellan vieressä on puuhella. Ja vois näyttääkin oudolta. Mitä nyt olen noita kuvissa nähnyt, niin yleensä on kyllä ilman levyä.

Ap

Vierailija
6/44 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä näkee nykyään todella paljon. Millähän ihmiset mahtavat niitä puhdistaa? Meillä on hellan ympäristö ihan kauhea muutenkin, kun ruokaa laitetaan hellalla monesti kaksi kertaa päivässä.

Ap

En tiedä millä saisi pysymään siistinä. Mutta entä tuo ehdotus lasista siihen päälle? Saisiko sinne jotenkin vaikka valonauhaakin vaikka yläreunaan, niin tiiliseinä korostuisi? 

Vierailija
7/44 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaakeleita on eri kokoisia, myös sellaisia tiilen maallisia ja näissä on runsaasti värejä ja kuvioita mistä valita. Laittaisin yhtenäisesti keittiön kalusteiden välitilan ja hellan taustan samalla teemalla.

Joo, mä tiedän, millaisia kaakeleita on olemassa :) Kysymykseni koski nyt noiden tiiliseinien puhtaanapitoa. 

Ap

Vierailija
8/44 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Joka käytön jälkeen kun pyyhkii pysyy ihan hyvin puhtaana. Eikä meillä ainakaan ruuanlaitossa ruokaa roisku pitkin seiniä. 

Vierailija
9/44 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä tiedän, millaisia kaakeleita on olemassa :) Kysymykseni koski nyt noiden tiiliseinien puhtaanapitoa. 

Ap

Kun niin tietäväinen olet, niin luulisi tietävän myös ettei paljasta tiiliseinää voi mitenkään pitää puhtaana.

Vierailija
10/44 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Joka käytön jälkeen kun pyyhkii pysyy ihan hyvin puhtaana. Eikä meillä ainakaan ruuanlaitossa ruokaa roisku pitkin seiniä. 

Meillä roiskuu lähinnä rasvaa. Mä pyyhin ihan jatkuvasti hellan ympäristöä, mutta se on kyllä todella tiukassa.

Ap

Vierailija
11/44 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Osta rätti, jolla voi pyyhkiä sitä ympäristöä. 

Vierailija
12/44 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kun niin tietäväinen olet, niin luulisi tietävän myös ettei paljasta tiiliseinää voi mitenkään pitää puhtaana.

No mietipä nyt itsekin, miten tuo oma kommenttisi liittyi siihen, mitä kysyin. Ei mitenkään.

Ap

Vierailija
13/44 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä roiskuu lähinnä rasvaa. Mä pyyhin ihan jatkuvasti hellan ympäristöä, mutta se on kyllä todella tiukassa.

Ap

Kannattaisiko harkita muitakin ruuanvalmistustapoja kuin rasvassa käristäminen monta kertaa päivässä?

Vierailija
14/44 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on sellainen vanha, röpelöinen punatiiliseinä hellan takana, kaivettu nimenomaan esiin vanhoista rakenteista. Tää keittiö oli parissakin sisustuslehdessä.

Pari vuotta myöhemmin laittoivat siihen päälle lasin. Just siksi, että sitä oli mahdotonta pyyhkiä ja puhdistaa kunnolla.

Vierailija
15/44 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Osta rätti, jolla voi pyyhkiä sitä ympäristöä. 

Mä pyyhin! Mutta sitä rasvaa jää pyyhkimisestä huolimatta.

Ap

Vierailija
16/44 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Rasvakaan ei roisku kun pannun lämpötila on oikea ja käyttää öljyä ja voita. Eikä mikään pinty  todella tiukasti, kun heti pyyhkii.

Vierailija
17/44 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kannattaisiko harkita muitakin ruuanvalmistustapoja kuin rasvassa käristäminen monta kertaa päivässä?

Kannattaisiko sinun harkita hieman rakentavampia tapoja mielialan hallintaan kuin keskustelupalstalla pään aukominen? Mulla oli ihan selkeä kysymys avauksessani, en jaksa lätistä tällaista turhaa p.tä sen lisäksi. Suosittelen sullekin. Tää keskustelu saa nyt päättyä osaltani tähän. Voitte jatkaa keskenänne asian vierestä.

Ap

Vierailija
18/44 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minkä takia se sen puulieden takia olisi mahdotonta laittaa lasia? Meinaatko, ettei se kestäisi kuumuutta? Eikö niitä ole semmoisia kuumuutta kestäviä lasejakin. Mietin vaan, kun sellainen vanha tiiliseinä voisi tosiaan olla kaunis, mutta itse kans pelkäisin sitä, ettei pysyisi siistinä. :)

Vierailija
19/44 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kannattaisiko sinun harkita hieman rakentavampia tapoja mielialan hallintaan kuin keskustelupalstalla pään aukominen? Mulla oli ihan selkeä kysymys avauksessani, en jaksa lätistä tällaista turhaa p.tä sen lisäksi. Suosittelen sullekin. Tää keskustelu saa nyt päättyä osaltani tähän. Voitte jatkaa keskenänne asian vierestä.

Ap

Älä nyt vielä hermostu. :)

1

Vierailija
20/44 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin sitä ajattelis. Meillä on valkoinen kaakeliseinä hellan takana ja yllättävän likainen se on ihan vaikka siinä takalevyllä keittäisi pastaa. Aina sen verran kiehuva vesikin roiskuu. Samoin mitä tahansa paistettaessa roiskeita tulee. Tummasta kivitasosta ei edes niin huomaisi, mutta valkoinen kaakeli paljastaa armottomasti miten paljon siihen roiskuu. 

En tiedä millaista tiiliseinää ap tarkoittaa, mutta sellainen oikein vanha, hyvin röpelöinen ja rustiikkinen tiili on kyllä aika hankala pyyhittävä. Joku 80-luvun muurtatu punatiili, jollainen anopilla on hellan takana on ihan helposti pyyhittävissä puhtaaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän