Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiiliseinä keittiössä hellan yläpuolella

Vierailija
05.11.2018 |

Keittiöremontti suunnitteilla, siis-ei-nyt-mutta-joskus. Yksi asia, joka ihan vähän houkuttelee, on kaivaa esille tiiliseinää rappauksen alta. Mutta yksi asia mietityttää: eikö se tiiliseinä on aivan helkkarin vaikea pitää puhtaana?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittiöremontti suunnitteilla, siis-ei-nyt-mutta-joskus. Yksi asia, joka ihan vähän houkuttelee, on kaivaa esille tiiliseinää rappauksen alta. Mutta yksi asia mietityttää: eikö se tiiliseinä on aivan helkkarin vaikea pitää puhtaana?

Kaverilla on sellainen, ja kyllä se on vaikea pitää puhtaana - itse asiassa aika mahdoton.

Ihan mielenkiinnosta, onko häntä kaduttanut valinta, vai korvaako ulkonäkö hankalan puhdistettavuuden?

Ap

No on - kyllä häntä harmittaa se, eikä se enää edes näytä niin kovin kauniilta, kun siinä on roiskeita, joita hän ei ole saanut puhdistettua. Ja hän on todella siisti ihminen, estetiikka on hänelle tärkeää, niin senkin vuoksi varmaan harmittaa. Aikoo vaihtaa tilalle laatat, kunhan on rahaa ja keittiöremontti muutenkin ajankohtainen. En minä nyt ihan ehdottomasti olisi sanomassa, että älkää tehkö tätä, mutta kannattaa varautua tosiaan siihen, että se on aika hankala puhtaanapidettävä.

Kyllä mä aika varma olen, että me ei sitä laiteta. Mulla on joitaikin muita tiili-ideoita, joita ehkä voi toteuttaa jossain muualla. En oo mikään siivoushullu, ja mun mies on tosi laiska siivoamaan ruuanlaittojälkiään. Tosin meillä on nyt todella epäkäytönnöllinen järjestys keittiössä, nimittäin hella on suoraan seinän vieressä, laskutilaa on vain toisella puolella.

Ap

Vierailija
42/44 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, todellakin. Oikeastaan mahdoton.

Näitä näkee nykyään todella paljon. Millähän ihmiset mahtavat niitä puhdistaa? Meillä on hellan ympäristö ihan kauhea muutenkin, kun ruokaa laitetaan hellalla monesti kaksi kertaa päivässä.

Ap

Osta rätti, jolla voi pyyhkiä sitä ympäristöä. 

Mä pyyhin! Mutta sitä rasvaa jää pyyhkimisestä huolimatta.

Ap

Kannattaa käyttää pesuainettakin, niin rasva lähtee.

Mutta mitä siihen tiiliseinään tulee, niin paljas tiili on huokoista, ja imee niin vettä kuin rasvaakin. Vesi ajan myötä haihtuu, mutta rasva ei. Eikä sitä imeytynyttä rasvaa saa millään pois. Jos pinta on maalattu tai lakattu perusteellisesti, estyy tuo imeytyminen, mutta röpelöisen pinnan puhtaanapito on silti hyvin hankalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin yleisesti, rasvaa roiskuu aina kun paistaa.Kuinka paljon oikeasti konkretisoitui minulle kun hommasin induktio lieden.Tietyssä valossa joka ikinen rasvapisara näkyy sen pinnalla ja 1 pyyhkimisen jälkeenkin näkyy kuinka se on levinnyt .Pointtini ei ole lieteni puhdistus vaan , että se pirun rasva leviää todella laajalle ja poisto jopa optimipinnoilta on vaikeaa.

Vierailija
44/44 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyisikö sitä puhdistamaan höyrypuhdistimella? Sellaisella joka imee myös. Vai eikö laasti kestä?

Höyry, varsinkin vielä pienellä mukavalla paineella on aina kiva tapa siirtää kosteutta rakenteisiin. Toiset tykkää. Minä välttäisin viimeiseen asti.