Kolmekymppisten naisten elämä yhtä naamiaista
Ihmettelin tämän Halloweenin tiimoilta jatkuvia uutisia aikuisten ihmisten pitkälle viedyistä pukuleikeistä. No - juhliahan pitää silloin tällöin ja naamiaiset ovat yksi juhlateema, mutta ig:n myötä tuo pukeutumisleikkiharrastus tuntuu menneen toisilla aivan överiksi. Suosittuja pukuaiheita ovat mm. rikas maailmantähti, prostituoitu ja fitness-urheilija.
Eletään salaatilla ja röökillä, käväistään Tallinnassa tissi- ja kasvo-ostoksilla, pukeudutaan trikoisiin ja mennään kuvaamaan itseä ja juomapulloa kuntosalille... Elämä on tätä kunnes pitäisi löytää se oikea mies jonka kanssa tehtäisiin se oikea elämäntyö. Valitettavasti nuoria ehdokkaita tulee esiin kuin liukuhihnalta.
Missä vaiheessa tuo tekoelämä kannattaisi lopettaa ja mennä opiskelemaan? Jatkaisinko vielä yhden vuoden? Kannattaako ripulia yrittää parantaa pieremällä...?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia sinä menet kyttäämään noita ig-kuvia? Minä en ole nähnyt yhtäkään tuollaista kuvaa eivätkä nuo naiset liikuta elämääni millään tavalla. Miksi sinä seuraat heitä?
Näkeehän noita muualtakin kuin ig:stä. Esim. toisessa iltapäivälehdessä oli tänään kuvia halloween-puvusta jossa pukeuduttiin barbiksi. Kun olisi vielä laittanut sellaiset hammaslääkärin huulienlevittimet niin tulos olisi ollut barbara...
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia sinä menet kyttäämään noita ig-kuvia? Minä en ole nähnyt yhtäkään tuollaista kuvaa eivätkä nuo naiset liikuta elämääni millään tavalla. Miksi sinä seuraat heitä?
Tiedä nyt seuraamisesta...
Ongelma on isompi mitä tässä kerrotaan. Kokonaiset sukupolvet alkavat olla siinä luulossa että työ on aina mukavuusalueella olemista jolloin mukavuusalue kaventuu entisestään. Kuka täällä kohta siivoaa, haravoi, ompelee, tekee putkityöt, hitsaa, rakentaa jne.? Entä kuka sen ulkomaisen työvoiman maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedä nyt seuraamisesta...
Ongelma on isompi mitä tässä kerrotaan. Kokonaiset sukupolvet alkavat olla siinä luulossa että työ on aina mukavuusalueella olemista jolloin mukavuusalue kaventuu entisestään. Kuka täällä kohta siivoaa, haravoi, ompelee, tekee putkityöt, hitsaa, rakentaa jne.? Entä kuka sen ulkomaisen työvoiman maksaa?
Niin kauan kuin klikkailette niitä instatilejä ja iltapäivälehtijuttuja niin te tuette tuota maailmankuvaa. Itse luen vain Hesaria ja Yleä enkä käy klikkailemassa instasta muuta kuin puutarha-, ruoka- ja matkajuttuja.
Jokaisessa ikäluokassa on tietty osuus hölmöjä. Ilmenemistavat sitten vaihtelevat.
Terkuin gradua vääntävä kolmekymppinen yhden lapsen äiti, jolla ei oo aikaa meikata, mutta käydä lenkillä ja laittaa ruokansa itse.
Ihan siellä rapakon takana on iät ja ajat pukeuduttu hutsahtavasti Halloweeninä. Ei se ole mikään kolmikymppisten suomalaisnaisten keksintö.
Olen itsekin kolmekymppinen enkä ole koskaan viettänyt koko Halloweeniä. En ole instagramissa enkä muuallakaan somessa, en käy salilla, en käy Tallinnassa tissileikkauksissa eikä todellakaan ole mitään nuorten miesten jonoa oven takana, vaan ihan normaalisti olen parisuhteessa jo viidettä vuotta. Jotain rajaa noihin sun mustamaalausfantasioihin, ei kaikki ole tollaisia. Se näkyvin porukka ehkä, etenkin jos itsekin pyörit jossain Instagramissa (mikä tekee sinusta ihan yhtä tyhjäpään kuin heistäkin),
Halloweenit ym. ihan kivoja. Meilläkin vietetään joskus pukujuhlia, lapset pitävät. Lisäksi babyshowerit, ystävänpäivät ja lapsensukupuolenpaljastustilaisuudet ovat kaveripiirissä ihan tuttuja ja arkipäivää ei yhtään naamiaista vaan yhdessä vietettyä hauskaa aikaa ja naamiaisia vain siinä tapauksessa että on sovittu naamiaisista. Kaikki ollaan kuitenkin ihan korkeakoulutettuja. Mahdat ap olla tosi tosikko ja arkityyppi.