Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri tupakoi toistuvasti sisällä, mikä avuksi?

Vierailija
04.11.2018 |

Savu siis leviää porraskäytävään ja sitä kautta muihinkin asuntoihin. Kannattaako ilmoittaa taloyhtiölle, huoltoyhtiölle vai mihin?

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma Helsingissä - taloyhtiön isännöitsijä vaan on yhden luokan tefloni. Mikään ei tartu ja asioita ei hoideta hyvän hallintotavan mukaisesti - mitä nykyään edellytetään. Talouspuoli yhtiössä nyt hoidetaan hyvin. Kaupungin luukkuja taloyhtiössä, ja kirjavaa väkeä joita osaa ei paljoa asiat purista.

Vierailija
42/121 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talossa on koneellinen ilmanvaihto, voi käydä niin että naapuri menee keittiöön liesituulettimen alle tupakoimaan ja laittaa huuvan täysille. Puhallin imee savua kerrostalon yhteiseen poistoilmahormiin, jossa on nyt tupakoitsijan aikaansaama ylipaine ja haju työntyy muihin huoneistoihin poistoputkissa vastavirtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oikeus polttaa omassa kodissaan. Et sinä sitä voi kieltää.

Tiedän etten voi kieltää, taloyhtiö kyllä voi. Mutta epäilen että ilmanvaihdossa on jotain pielessä, kun toistuvasti joutuu muiden käryjä haistelemaan. 

Taloyhtiö ei voi kieltää.

Vierailija
44/121 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vuonna 2018 voi edelleen olla ihmisiä, jotka tupakoi sisällä? En lakkaa hämmästelemästä, eletään kuitenkin sivistysvaltiossa ja tietoa on kaikkien saatavilla. 

Minä poltan. Minun on elämäni, kroppani ja ai niin, elämäni. On erittäin outoa, että Suomessa kaikki halutaan kieltää, jopa mitä ihmiset tekevät omalla elämällään. Jos haluan pilata terveyteni niin mitäs se teille kuuluu?

Ja tällaisillakin tyypeillä on äänioikeus. Ei mikään ihme että tämä valtio menee päin p e r s u a. 

Vierailija
45/121 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiivistä huoneiston ulko-oven väliovi. Järjestä huoneiston korvausilman tulo ulkoilmasta. Tarkasta ilmanvaihtoventtiilien alipaine paperiarkilla

Täällä on 2 korvausilmaventtiiliä joissa tulee ulkoa korvausilma, taloyhtiö tarkisti ne muistaakseni keväällä viimeksi. Mutta ovi ei ole täysin tiivis, esimerkiksi postiluukun kohdilta. Pitääkin tarkistaa nuo poistoilmaräppänät. Epäilen kyllä sitä että korvausilmaa tulee oven ja postiluukun läpi ja siksi imaisee savut sisälle. 

Postiluukun kautta tulee tietysti ilmaa (ja hajua) asuntoosi, mutta omituista on se, miksi se röökaajan asunnosta kulkee ulospäin eli rappuun. Ilmanvaihdossa tosiaan jotain pielessä.

Postiluukun tiivistäminen niin, että se edelleen toimii normaalisti, ei taida löytyä olla ihan helppoa. Siksi ehdotin välioven tiivistämistä, jos sellainen on.

Ei ole väliovea tässä talossa asunnossa, enkä usko että muissakaan on. On tosi vanha taloyhtiö ja ulko-ovet sellaiset normaalia heppoisemmat. Toki tuo väliovettomuus mietityttää myös paloturvallisuuden kannalta, jos naapurin savuttaja joku päivä sytyttääkin vaikka vahingossa sohvansa tuleen. Siinä on nopeasti kaikki asunnot savua täynnä! 

Vierailija
46/121 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma Helsingissä - taloyhtiön isännöitsijä vaan on yhden luokan tefloni. Mikään ei tartu ja asioita ei hoideta hyvän hallintotavan mukaisesti - mitä nykyään edellytetään. Talouspuoli yhtiössä nyt hoidetaan hyvin. Kaupungin luukkuja taloyhtiössä, ja kirjavaa väkeä joita osaa ei paljoa asiat purista.

Voi itku. 

Tästä syystä muuttaminenkin arveluttaa. Kun voihan se olla, että seuraavassa kämpässä on vielä pahemmat ongelmat. 

Vierailija
47/121 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos talossa on koneellinen ilmanvaihto, voi käydä niin että naapuri menee keittiöön liesituulettimen alle tupakoimaan ja laittaa huuvan täysille. Puhallin imee savua kerrostalon yhteiseen poistoilmahormiin, jossa on nyt tupakoitsijan aikaansaama ylipaine ja haju työntyy muihin huoneistoihin poistoputkissa vastavirtaan.

Tämä on ihan mahdollista. Epäilen kuitenkin että savu tulee rappukäytävän kautta, koska siellä haisee yleensä eniten. Mistä herääkin kysymys, että miten se naapuri itse pystyy olemaan siinä savussa, kun haju rappukäytävässä on välillä täysin sietämätön, pahempi vielä kuin täällä asunnossa. 

Vierailija
48/121 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vuonna 2018 voi edelleen olla ihmisiä, jotka tupakoi sisällä? En lakkaa hämmästelemästä, eletään kuitenkin sivistysvaltiossa ja tietoa on kaikkien saatavilla. 

Minä poltan. Minun on elämäni, kroppani ja ai niin, elämäni. On erittäin outoa, että Suomessa kaikki halutaan kieltää, jopa mitä ihmiset tekevät omalla elämällään. Jos haluan pilata terveyteni niin mitäs se teille kuuluu?

Hyvinkin tarpeellista, että tupakointia halutaan rajata, kun polttajilla ei älli riitä kovin pitkälle. Kuten tässä näemme. Tupakointi aiheuttaa myös muille ongelmia kuin polttajalle. Senkus tapat itsesi kääryleeseen, mutta lopeta muiden piinaaminen.

Noh älkää tulko tupakkahuoneiden lähelle sitten baareissa. Sillähän se probleema on sumplittu. Ja ei tarvitse huolia, että minä Suomessa mitään terveys asioitani hoidan. Ei mene kenenkään verorahoja minun huoltamiseen, että simmer down already.

Vierailija
49/121 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oikeus polttaa omassa kodissaan. Et sinä sitä voi kieltää.

Tiedän etten voi kieltää, taloyhtiö kyllä voi. Mutta epäilen että ilmanvaihdossa on jotain pielessä, kun toistuvasti joutuu muiden käryjä haistelemaan. 

Taloyhtiö ei voi kieltää.

Voipas. Jos viettää toistuvasti häiritsevää elämää, niin taloyhtiö voi ottaa asunnon haltuunsa. 

Vierailija
50/121 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tällaisillakin tyypeillä on äänioikeus. Ei mikään ihme että tämä valtio menee päin p e r s u a. 

Kuten vastasin aiemmalle, simmer down. Eikä minulla ole äänioikeutta täällä, mistä niin päättelit. Mutta kyllä, Suomi on menossa päin persettä, se on totta. Ihan muista syistä tosin kuin ihmisistä jotka tupakoi.

Vierailija
51/121 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta en voi kun nauraa. Oletko ressukka koskaan käynyt suomen rajojen ulkopuolella? Kaikki ihmiset nykyaikana jopa kehitysmaissa tietävät että tupakointi ei ole terveellistä mutta silti osa polttaa.

Vierailija
52/121 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitä se kuuluu, että kun pilaat oman terveytesi, niin sen hajut tulee toisiin asuntoihin. Mutta suahan ei haittaisi, jos joku vaikka kärtsäisi suitsuketta aamusta iltaan omassa asunnossa ja sen haju tulee sun asuntoon? Tai keittelisi borssikeittoa joka päivä ja saisit sulotuoksut omaan olohuoneeseesi.

Vierailija
53/121 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt, että pitäisikö teipata wunderbaumi tuon meidän rapun röökaajan oveen.

Vierailija
54/121 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan mahdollista. Epäilen kuitenkin että savu tulee rappukäytävän kautta, koska siellä haisee yleensä eniten. Mistä herääkin kysymys, että miten se naapuri itse pystyy olemaan siinä savussa, kun haju rappukäytävässä on välillä täysin sietämätön, pahempi vielä kuin täällä asunnossa. 

Ainakin meidän naapuri vetää  aina tupakkansa liesituulettimen alla, jolloin hänen omaan kämppään ei jää mitään savua tai hajua.

Vierailija
55/121 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkin tarpeellista, että tupakointia halutaan rajata, kun polttajilla ei älli riitä kovin pitkälle. Kuten tässä näemme. Tupakointi aiheuttaa myös muille ongelmia kuin polttajalle. Senkus tapat itsesi kääryleeseen, mutta lopeta muiden piinaaminen.

Noh älkää tulko tupakkahuoneiden lähelle sitten baareissa.

No ei helvetissä tullakaan, mistä sä sellaista sait päähäsi että me halutaan haista alusvaatteita myöten ihan oksettavalle tuhkakupille?

Vierailija
56/121 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin sitä haistelee röökiä kuin jotain kaalinpaskaa

Vierailija
57/121 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt, että pitäisikö teipata wunderbaumi tuon meidän rapun röökaajan oveen.

Anteeksi, mutta nauroin tälle ääneen :D en vaan tiedä kuka se savuttaja on. 

Muutoin keskustelu mennyt kummallisille linjoille, mikä vahvistaa käsitystäni siitä ettei ole hyvä idea mennä soittamaan ovikelloja, kun tupakoitsijat näemmä ovat vähän aggressiivista porukkaa. 

Vierailija
58/121 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh älkää tulko tupakkahuoneiden lähelle sitten baareissa.

No ei helvetissä tullakaan, mistä sä sellaista sait päähäsi että me halutaan haista alusvaatteita myöten ihan oksettavalle tuhkakupille?

No kyllähän jokainen tosimies kiihottuu kun nainen haisee tupakalle ja kuselle. Aah!

Vierailija
59/121 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitä se kuuluu, että kun pilaat oman terveytesi, niin sen hajut tulee toisiin asuntoihin. Mutta suahan ei haittaisi, jos joku vaikka kärtsäisi suitsuketta aamusta iltaan omassa asunnossa ja sen haju tulee sun asuntoon? Tai keittelisi borssikeittoa joka päivä ja saisit sulotuoksut omaan olohuoneeseesi.

Herran pieksut ihmiset, sanoin poltan sisällä, en että asunnossani! Minun pointti oli, että mitä se kuuluu muille mitä ihmiset tekee omalla elämällään??! Jos joku ei tykkää, niin muuttakoon pois tai tehköön muita ratkaisuja, ei että aletaan kieltämään toisen ihmisen eloa! Get a grip!

Vierailija
60/121 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh älkää tulko tupakkahuoneiden lähelle sitten baareissa. Sillähän se probleema on sumplittu. Ja ei tarvitse huolia, että minä Suomessa mitään terveys asioitani hoidan. Ei mene kenenkään verorahoja minun huoltamiseen, että simmer down already.

En asu baarissa, enkä tupakkahuoneiden lähellä. Vaan ihan tavallisessa kerrostalossa, jossa on ketjupolttaja naapurina.