Naapuri tupakoi toistuvasti sisällä, mikä avuksi?
Savu siis leviää porraskäytävään ja sitä kautta muihinkin asuntoihin. Kannattaako ilmoittaa taloyhtiölle, huoltoyhtiölle vai mihin?
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne valittelu auttaa!
Etkö osaa lukea?
Tuossa kysyttiin neuvoa, miten kannattaa toimia.
Muuta pois.
Muuta itse metsään, jos et osaa olla pilaamatta muiden sisäilmaa.
Ei minua häiritse se mitä muut tekevät asunnossaan, kun ei se mulle kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne valittelu auttaa!
Etkö osaa lukea?
Tuossa kysyttiin neuvoa, miten kannattaa toimia.
Muuta pois.
Muuta itse metsään, jos et osaa olla pilaamatta muiden sisäilmaa.
Ei minua häiritse se mitä muut tekevät asunnossaan, kun ei se mulle kuulu.
Voi mielipide siinä vaiheessa muuttua, kun Nisti-Nipa ja Puukko-Pena asettuvat naapuriisi asumaan.
Tiivistä huoneiston ulko-oven väliovi. Järjestä huoneiston korvausilman tulo ulkoilmasta. Tarkasta ilmanvaihtoventtiilien alipaine paperiarkilla
Vierailija kirjoitti:
Tiivistä huoneiston ulko-oven väliovi. Järjestä huoneiston korvausilman tulo ulkoilmasta. Tarkasta ilmanvaihtoventtiilien alipaine paperiarkilla
Täällä on 2 korvausilmaventtiiliä joissa tulee ulkoa korvausilma, taloyhtiö tarkisti ne muistaakseni keväällä viimeksi. Mutta ovi ei ole täysin tiivis, esimerkiksi postiluukun kohdilta. Pitääkin tarkistaa nuo poistoilmaräppänät. Epäilen kyllä sitä että korvausilmaa tulee oven ja postiluukun läpi ja siksi imaisee savut sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oikeus polttaa omassa kodissaan. Et sinä sitä voi kieltää.
Tiedän etten voi kieltää, taloyhtiö kyllä voi. Mutta epäilen että ilmanvaihdossa on jotain pielessä, kun toistuvasti joutuu muiden käryjä haistelemaan.
Ei taloyhtiö voi tupakointia kieltää.
Miten vuonna 2018 voi edelleen olla ihmisiä, jotka tupakoi sisällä? En lakkaa hämmästelemästä, eletään kuitenkin sivistysvaltiossa ja tietoa on kaikkien saatavilla.
Miten voi savu tulla toiseen huoneistoon? Ymmärrän että haju voi tullakin, mutta savu kuulostaa kyllä hyvin oudolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on 2 korvausilmaventtiiliä joissa tulee ulkoa korvausilma, taloyhtiö tarkisti ne muistaakseni keväällä viimeksi. Mutta ovi ei ole täysin tiivis, esimerkiksi postiluukun kohdilta. Pitääkin tarkistaa nuo poistoilmaräppänät. Epäilen kyllä sitä että korvausilmaa tulee oven ja postiluukun läpi ja siksi imaisee savut sisälle.
Postiluukun kautta tulee tietysti ilmaa (ja hajua) asuntoosi, mutta omituista on se, miksi se röökaajan asunnosta kulkee ulospäin eli rappuun. Ilmanvaihdossa tosiaan jotain pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Miten vuonna 2018 voi edelleen olla ihmisiä, jotka tupakoi sisällä? En lakkaa hämmästelemästä, eletään kuitenkin sivistysvaltiossa ja tietoa on kaikkien saatavilla.
Minä, minä ja minä, ja minun oikeus polttaa! Kyllähän baarienkin savuttomuutta kovasti vastustettiin, mutta nyt tuntuu täysin käsittämättömällä että ennen jotkut joutuivat työskentelemäänkin savussa.
Mä ainakin poltan omassa kodissani, omistusasunto.
Palovaroitin on pakollinen joka asunnossa,miten on mahdollista tupakoida?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postiluukun kautta tulee tietysti ilmaa (ja hajua) asuntoosi, mutta omituista on se, miksi se röökaajan asunnosta kulkee ulospäin eli rappuun. Ilmanvaihdossa tosiaan jotain pielessä.
Postiluukun tiivistäminen niin, että se edelleen toimii normaalisti, ei taida löytyä olla ihan helppoa. Siksi ehdotin välioven tiivistämistä, jos sellainen on.
Vierailija kirjoitti:
Minä poltan. Minun on elämäni, kroppani ja ai niin, elämäni. On erittäin outoa, että Suomessa kaikki halutaan kieltää, jopa mitä ihmiset tekevät omalla elämällään. Jos haluan pilata terveyteni niin mitäs se teille kuuluu?
Meillä on tupakointi sisätiloissa kielletty. Myös ulkoseinien lähellä, ettei ikkunoista ja ovista mene käryt sisään.
Omassa rivarin pätkässä asutaan.
Isännöitsijälle ilmoitus tai asukkaiden valitsemalle puheenjohtajalle riippuen tietty asumismuodossa.
Omakotitalossa joka on omalla tontilla ja jos lisäksi on täysi typerys voi polttaa sisällä.
Muissa tapauksissa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postiluukun tiivistäminen niin, että se edelleen toimii normaalisti, ei taida löytyä olla ihan helppoa. Siksi ehdotin välioven tiivistämistä, jos sellainen on.
Mistähän tuo "löytyä" tuohon tuli? Siis: Postiluukun tiivistäminen niin, että se edelleen toimii normaalisti, ei taida olla ihan helppoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä poltan. Minun on elämäni, kroppani ja ai niin, elämäni. On erittäin outoa, että Suomessa kaikki halutaan kieltää, jopa mitä ihmiset tekevät omalla elämällään. Jos haluan pilata terveyteni niin mitäs se teille kuuluu?
Siinä samalla pilaat aika monen muun terveyttä.
Toivottavasti tupakoitsijoiden syöpähoidot pitää maksaa jatkossa ihan omasta pussista, ettei käytettäisi yhteiskunnan varoja tällaisten loisten hyysäämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinkin tarpeellista, että tupakointia halutaan rajata, kun polttajilla ei älli riitä kovin pitkälle. Kuten tässä näemme. Tupakointi aiheuttaa myös muille ongelmia kuin polttajalle. Senkus tapat itsesi kääryleeseen, mutta lopeta muiden piinaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Palovaroitin on pakollinen joka asunnossa,miten on mahdollista tupakoida?
Jaa-a, meillä on palovaroitin heti eteisessä ulko-oven edessä, eikä silti reagoi tupakansavuun. Ei siitä varmaan kuitenkaan ihan niin paljoa häkää tule?
Ei voi taloyhtiö kieltää.