Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytännön tyhmä mies

Vierailija
04.11.2018 |

Aivan käsittämätön tumpelo kaikissa käytännön asioissa. Ja kyse ei siis ole mistään että eritavalla sama lopputulos. Pilaa jatkuvasti vaatteita kun ei katso pesumerkintöjä, tekee ruokaa, niin mausteet puuttuvat kokonaan tai koko homma palaa pohjaan. Mikään ei oikein suju niin, että lopputulos olisi hyvä tai edes sinne päin. Miten tuollaiseksi tullaan? En kohta enää kestä!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä miehiään työelämässä?

Vierailija
2/8 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex oli ja on varmastikin edelleen jonkinlainen adhd-tapaus ja muutenkin täydellisen välinpitämätön arjen askareista. Teki kaiken miten sattuu ja sitten ihmetteli kerta toisensa jälkeen lopputulosta. Olin mm. koettanut neuvoa, että pyykit haisevat entistä pahemmilta pesun jälkeen, jos koneen työntää niitä niin täyteen että viimeiset vaatteet joutuu oikeasti survomaan sinne.

Minusta oma mieheni ei siis niinkään ollut tumpelo, vaan täysin välinpitämätön asioista, joista hän ei ollut erityisen kiinnostunut. Omissa käytännön taitoja vaativissa harrastuksissaan hän oli todella tarkka ja huolellinen. Lisäksi miehen äiti autteli monissa asioissa vielä aikuisenakin, joten se selittänee osan onnettomasta selviytymisestä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä miehiään työelämässä?

Roskakuski.

Vierailija
4/8 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittää vaan tumpeloa et väsyisit ja tekisit kaikki kotityöt hänen puolestaan. Älä anna periksi. Kotityöt eivät oikeasti ole mitään h*lvetin rakettitiedettä. Kyllä tyhminkin mies oppii kokkaamaan ja pesemään pyykkiä jos vain viitsii yrittää.

Vierailija
5/8 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käytännön tyhmä nainen ja hidas oppimaan asioita. Lapsuudenkodissani minun ei tarvinnut tehdä mitään eikä auttaa kotitöissä, joten olin ihan hukassa, kun muutin ensimmäiseen omaan asuntoon. Kuitenkin opin ihan hyväksi kodinhoitajaksi ja niin varmasti oppisi myös miehesi, jos häntä vain yhtään kiinnostaa opetella. Minulla on kaikissa uusissa käytännön asioissa peukalo keskellä kämmentä ja se näkyy uusien asioiden kanssa myös työpaikalla, mutta kokemuksen rintaäänellä voin sanoa, että melkein mitä tahansa on mahdollista oppia.

Kaikkein eniten hidastaa asenne "en minä tätä opi kuitenkaan, ihan sama, sähellänpä tässä niin että tuokin näkee ettei tästä mitään tule". Kun vain jaksaa yrittää ja tarvittaessa joku muu valaa uskoa siihen, että asian oppii, niin kyllä siinä vain tekemällä oppii. Miehesi vaikuttaa siis ensisijaisesti asennevammaiselta.

Vierailija
6/8 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä oli juuri tuollainen. Jos joskus imuroi, jätti seinän vierustat ja matot aina imuroimatta.

Sitten kun huomautin asiasta, oli ihan hölmistyneenä että oho, en tajunnut heh heh.

Äitinsä oli aina kotona tehnyt kaikki kotityöt, eikä exää oltu ikinä opetettu edes tiskaamaan.

Nyt myöhemmin olen kuullut että äitinsä käy edelleen siivoamassa hänen luonaan.

Ikää miehellä siis 25.

Vierailija
7/8 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käytännön tyhmä mies, johtunee oppimisvaikeuksista, huonosta muistista ja muista mt-ongelmista. Elämä on aika haastavaa ja vaikeaa näillä ominaisuuksilla.

Vierailija
8/8 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käytännön tyhmä mies, johtunee oppimisvaikeuksista, huonosta muistista ja muista mt-ongelmista. Elämä on aika haastavaa ja vaikeaa näillä ominaisuuksilla.

Nyt onneksi puhutaan ainoastaan yksinkertaisehkoista kotitöistä. Jos aloittajan mies kärsii oppimis- ja muistivaikeuksista, on varmasti helpointa valita hänelle alkuun yksi tietty kotityö, johon hän "erikoistuu". Olkoonkin vaikka se pyykinpesu tai imurointi. Prosessi käydään vaiheittain läpi ja perustellaan joka vaiheessa, miksi näin tehdään ja mitä esimerkiksi vaatteille tapahtuu, jos ne pesee aivan väärässä lämpötilassa.

Olen tuo aiempi käytännön tyhmä nainen, ja itsekin olin työpaikassani alkuun ihan todella kömpelö, tein asiat ihan miten sattuu ja jälkiäni saivat muut korjailla ja selitellä jatkuvasti. En vain oppinut pelkästään katsomalla kuinka toiset tekevät. Aloin hallita ja ymmärtää työtehtäviä vasta, kun purin ne ihan paperille osiin ja hain perustelut sille, miksi tämä vaihe on tässä ja mitä se tarkoittaa lopputuloksen kannalta. Sitten asiat loksahtivat päässäni loogiseen järjestykseen, eikä työtehtävä X enää ollutkaan vain kummallinen sekamelska erilaisia vaiheita, vaan looginen jatkumo.