Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vapaapäivät hoitotyössä, kuka tietää?

Vierailija
03.11.2018 |

Olen hoita-alalla töissä ja haluaisin varmistaa miten tämä asia menee. Kuuluuko kolmen viikon listassa olla aina 6 vapaapäivää? Onko oltava yksi viikonloppu vapaana? Entäs jos listani on tehty niin, että listan viimeinen sunnuntai minulla alkaa yövuorot... listassa on 5 vapaapäivää, koska sunnuntaina kun alkaa yövuorot, on piilovapaa? Eihän se ole minulle vapaapäivä, kun joudun nukkumaan ennen töihin tulemista. Kuuluuko esimiehen järjestää tunnit niin että listassa on aina 6 vapaapäivää, eikä "piilovapaata"?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yövuoro alkaa sunnuntaina niin eihän se mikään vapaapäivä ole koska siinä sulla on töitä ysistä puoleenyöhön. Tai riippuen monelta teillä vuoro alkaa, mutta kuitenkin.

Vierailija
2/10 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. Ei kiva mut ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vapaa vkl pitää olla. Jos su alkaa yövuoro niin se ei ole vapaa. 6 vapaata pitää olla, mutta ne voi olla vaikka niin että viikolla 1 on 1vapaa, viikolla 2 kakso vapaata ja viikolla 3 kolme vapaata (esim. Ti ja la, su)

Jos sulla on ollut jo viikonloppuvapaa listassa niin sitten on ihan ok, että su alkaa yöt. Mutta jos tuo vkl vapaa on niin että la on vapaa ja su alkaa yö niin voit käydä valittamassa.

Vierailija
4/10 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen määrä-aikaisessa työsuhteessa 6kk, olen tehnyt 5kk ilman yhtäkään viikonloppuvapaata. Vapaapäiviä 1, töitä 5p. Tämä yksityisessä vanhuspaikassa.

Vierailija
5/10 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen määrä-aikaisessa työsuhteessa 6kk, olen tehnyt 5kk ilman yhtäkään viikonloppuvapaata. Vapaapäiviä 1, töitä 5p. Tämä yksityisessä vanhuspaikassa.

Toivottavasti huijaat, tai vähintään olet vaihtamassa työpaikkaa/valittamassa liitolle, koska tuo ei ole oikein tai normaalia. 

Vierailija
6/10 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko olla viikonloppuvapaata eikä ole pakko olla kuin 1 vapaapäivä viikossa. Olennaisempaa on se, että listassa ei ole liikaa tunteja. Kannattaa katsoa, mitä laki sanoo viikkolevosta ja vapaapäivistä.

Vierailija
7/10 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi vapaapäivää pitää olla. Viikonloppuvapaita ei joka listaan voi aina laittaa ja usein hankalaakin kun on paljon viikonloppuvapaatoiveita. Jos listat on kovin epäreilut niin sitten palaveria asiasta.

Vierailija
8/10 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikossa on 7 päivää...

Vierailija
9/10 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni vapaita viikonloppuja pitää olla 1 per kk.Ja jos oot yksityisellä niin siellä ei noudateta tietenkään kvtessiä vaan yksityisten omaa, jossa huonommat ehdot.

Vierailija
10/10 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni ei ole pakko olla yhtään vapaata viikonloppua. Toki niitä yleensä on. 6 vapaata / 3 viikkoa on normi, meillä on 7, kun tehdään yksi pitkä päivä / 3 viikkoa. Pisin putki mulla ilman viikonloppuvapaita oli jokunen vuosi sitten 11 viikkoa.