Millainen pyhäinpäivä teillä
Täällä tylsää. Siivosin vessat, pesin pyykkiä, sämpylätaikina kohoamassa, ulkona en ole edes käynyt, lounaaksi oli eilistä keittoa ja nyt odotan miehen mielipidettä mennäänkö koko perhe ulos syömään vai syönkö eilistä kasviskeittoa kolmannen aterian peräkkäin. Aamulla puhuttiin siitä, että mennään ulos syömään, mutta nyt en saa selkeää vastausta. Olisi miehen vuoro maksaa.
Lasten kaverit olleet koko päivän meillä. Lapset viihtyneet kyllä.
Kommentit (46)
Käytiin leffassa katsomassa Bohemian Rhapsody ja tultiin kaupan kautta kotiin. Ripustettiin pyykit ja mä katon nyt Vain elämää kynttilänvalossa ja juon päärynäsiideriä. Ukko pelaa toisessa huoneessa.
Kaksi tuntia joogaa ja tunnin lenkki. Lenkillä tuli vastaan musta kissa. Olen myös imuroinut, pyyhkinyt pölyt ja pessyt vessan. Nyt istun sohvalla ja palstailen. Keittiössä palaa kynttilä kuolleiden sukulaisten muistoksi, kaivelin laatikoita ja löytyi oikein kaunis Maria Drockilan kynttilä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla kävin kirkossa. Päivällä veimme kynttilöitä haudoille. Ruoaksi juhlallinen ateria. Muuten olen ollut kotosalla ja rentoutunut.
Sama juttu, paitsi että justiinsa kun oltiin alettu syömään niin joku naapuri alkoi poraamaan. Ja sitä jurnutusta sitten kuunneltiin seuraavat kolme varttia. Oikeasti mä en tajua, mikä prkl porukkaa nykyisin oikein vaivaa? Tänään on pyhä ja silloin ei todellakaan tehdä meluisaa remonttia tai pultata hyllyjä seinään.
Oletat kaikkien kuuluvan evankelis-luterilaiseen kirkkoon ja noudattavan kirkollisia juhlapyhiä?
En vaan noudattavan taloyhtiön järjestyssääntöjä. Mikään pakkohan ei kenenkään ole muuttaa sellaiseen taloyhtiöön jossa on itselle sopimattomat ajat esim hiljaisuuden ja remontoinnin suhteen.
Edesmenneiden läheisten muistoksi sytytin kynttilän ja vietin muisteluhetken. Sain tyttäreni ruokavieraaksi, syötiin ja juotiin kakkukahvit. Pieni kävelylenkki iltapäivällä, loppuillan katson televisiota ja palstailen hiukan.
Töitä, päikkärit, pikainen kauppareissu, hirvipeijaiset, töitä, saunaa, kohta pizzaa ja Poldark Areenasta. Sitten nukkumaan, että jaksaa aamulla taas herätä töihin.
Tuplapalkalla töissä klo 7-14, ei voi valittaa. Töistä kotiin syömään miehen tekemää pizzaa, sitten pyörähdettiin kaupoilla hakemassa miehelle uusi tyyny ja muuta pientä. Loppuilta mennyt lapsen kanssa puuhatessa ja kotihommia tehdessä, väsyttää hitosti kun eilen tuli mentyä liian myöhään nukkumaan. Jos tänään pääsisi vähän aiemmin, huomenna on onneksi tosi lyhyt työpäivä.
Lenkin päätteeksi kävin hautausmaalla. Todella kaunista pimeässä kynttilä ja lyhtymeri. Nyt suihkuun ja muihin iltapuuhiin...
Kävimme miehen kanssa siubauskappelissa kuulemassa, kun hänen tätinsä (ainoa sukulainen lasten lisäksi) nimi luettiin viime kaudella kuolleista.
Sitten veimme mun isovanhemmille haudalle kynttilöitä ja havuja. Nyt ollaan menossa saunaan. Katson ensin, onko ulkolyhdyssä kynttilä jo sammunut.
Käytiin kaupoilla, sen jälkeen mies kotiin ja broidin kanssa haudoille💜
Nukuin puoleen päivään univelkoja pois. Siitä huolimatta on koko päivän väsyttänyt. Olenkin sitten vain ollut tekemättä oikeastaan mitään koko päivän. Syömään nousin, kun mies oli tehnyt ruoan ja saunassa kävin, kun lapset lämmitti saunan.
Edelleen vain makaan ja roikun nyt palstalla vähän aikaa. Netflixiä ajattelin alkaa katsomaan illan päälle.
Nousin sängystä klo 11, istuin netissä ja söin aamupalan. Katoin kolme leffaa. Söin. Nyt putous ja sitten nukkumaan. Perus masentuneen erakon elämää.
Aamupäivällä hautausmaakierros lasten kanssa, kaikki kolme tosin jo nuoria aikuisia. Kävimme syömässä "ulkona", illansuussa paikallisessa kirkossa kuuntelemassa viime pyhäinpäivän jälkeen kuolleiden seurakuntalaisten nimet, mukana oli mieheni ja lasten isän nimi. Lapset lähtivät nuorinta lukuunottamatta omiin koteihinsa, kuopus asuu vielä tässä, on armeijassa par'aikaa. Saunomista ja Midsomeria, kuopus on menossa vielä tyttöystävälleen yöksi. Tällaista täällä.
Makasin sängyssä puoleenpäivään. Söin eilisiä ruokia ja katselin kaksi elokuvaa. Kävin ostoksilla iltapäivällä. Ei ole pyhäpäivä asuinmaassani. Eipä ollut kassaneitiä kummempaa sosiaalista kontaktia, kuten ei viikonloppuisin yleensä olekaan.
Olen porukoilla. Nukuin pitkään, söin runsaan aamupalan. Sitten rupesin leipomaan itse pitaleipiä meille ruuaksi. Sen jälkeen käväisin kaupassa hakemassa ainekset huomiseen puolukkarahkaan, jotka oli unohtuneet ostaa aiemmin. Kaupan jälkeen valmistelin täytteet pitaleipiin ja katoin pöydän. Ruuan jälkeen tilattiin joulukuulle muutaman päivän reissu Tukholmaan. Sitten katsottiin Avara Luonto. Sen jälkeen olen surffaillut netissä ja nyt odottelen, että sauna lämpenee. Saunan jälkeen jotain iltapalaa ja sitten voisi katsoa jotain leffaa tai sarjaa netistä.
Kävin kaupassa ja viemässä koirat ulos pariin kertaan, tein pitsaa, katselin tyhmiä videoita youtubesta, otin päikkärit ja nyt bissellä lähibaarissa. En käynyt haudalla (=muualle haudattujen muistomerkillä).
Aamu kasiksi töihin, kolmen jälkeen kotiin, pika kauppareissu. Normaali lauantai-ilta lasten kanssa.
Hidas aamu, brunssi, pyykit koneeseen ja kuivumaan, saunaan. Parin tunnin shoppailukierros ja sen päälle konsertti, jota kuuntelin tippa silmässä ja lähetin terveiset rakkaille sinne missä ikinä ovatkaan. Nyt kotona viinilasi kädessä. Kynttilät sytyttelen kohta ja sitten jotain TV- tai Netflix- hömppää.
Kävin koiran kanssa 2 tunnin lenkillä, sen jälkeen lapsien kanssa haudalla ja kaupassa. Lapsille oli mukavat halloween-bileet pienehköllä porukalla ja sen jälkeen tultiin kotiin katsomaan elokuvaa kera irtokarkkien. Mukava päivä. Myöhemmin soitellaan vielä ystävän kanssa viinilasi toisessa kädessä.
Päivällä meren rannalla reipas lenkki. Pihalla lehtien haravointia. Nyt instan vilkuilua, kik ystävän kanssa juttelua ja telkun katselua.