Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Onko Tainan miehellä instatiliä? Tietääkö joku mitä tekee työkseen?
Samaa mieltä, tää on epäilyttävää.
En tiedä tästä perheestä mutta mitä kouluajoilta muistan helluntailaistutuista, niin amerikkalaisuskontojen tapaan myös heille ulkonäkö ja ulkoiset seikat tärkeitä, koska God wants you to be the best of you. Tunnen myös ihan tavisäitejä (3-4 lasta) jotka ovat tosi nuorekkaan raikkaita tehomammoja, ilman vastaavaa uskonnollista vakaumusta siis. Ovat tosin aina olleet tarkkoja ja topakoita. Tokihan tuosta kyseisestä perheestä saa erikoisen kuvan monestakin syystä: herätään yöllä, vegaanius, 4v tuttipullo ja huovalla/pinniksessä makaaminen, lopun aikojen odottelu jne.
Mutta mikäpä minä olen tuomitsemaan. Ihailen ihmisiä jotka jaksaa herätä aamuyöstä ja pitäytyä minimalismista. En tiedä pärjäisinkö 10 lapsen kanssa (no tiedän etten pärjäisi). Mutta ymmärrän, että suurperheessä rutiinit ja omat arjen selviytymisstrategiat helpottavat elämää.
Se, että tuon ikäisellä ihmisellä ei ole suurempia tavoitteita kuin olla YouTube-julkkis, on yksi silmiinpistävimpiä asioita tässä. Henkinen kehitys jäänyt jonnekin sinne teinivuosiin. Ja samaa utopiaa tarjoaa lapsilleen. Ei kunnon koulutusta tms. vaan pinnallista jauhamista ulkonäöstä, laihuudesta, tubettamisesta, vloggaamisesta ym. En tarkoita että pitäisi alkaa käyttäytymään jotenkin ”keski-ikäisesti” tai näyttämään sellaiselta mutta vähän enemmän kypsyyttä odottaisi tuon ikäiseltä ihmiseltä. Tuollainen ylisuorittamisen ja superäitiyden korostaminen kertoo jonkinlaisista ongelmista. Somessa tietenkin maalataan tietty kuva omasta elämästä mutta tuollainen malli ei ole lapsillekaan kovin hyvä. Pitää olla laiha, pitää olla pinkki prinsessa, pitää olla sitä ja tätä. Pitää olla julkkis. Kuinkahan moni noista liki alastomista lasten kuvista on päätynyt ihan vääränlaisille sivustoille.
Tämä perhe kuuluu lahkoon. Mieheni työnantaja Australiassa kuului samaan lahkoon. Sanovat olevansa helluntailaisia, mutta se seurakuntaelämä ja uskomukset ovat hyvin kaukana tavallisesta uskovaisuudesta. Esimerkiksi se työnantaja oli myöskin vegaani, koska heidän kaikkien piti olla, ja ei voinut päättää mitään asiaa kysymättä ensin pastoriltaan (seurakunnan johtajalta, eli papilta), edes sitä saiko palkata uskoon kuulumattoman henkilön, ja lähes kaikissa henkilökohtaisen elämän kysymyksissä. Tän Tainan anoppi on samaan lahkoon kuuluva "profeetta" joka on miehensä kanssa aikoinaan perustanut yhden näistä seurakunnista, joista monet ihmiset on pois päästyään kertoneet, että ovat äärimmäisen kontrolloivia, määrävät kenen kanssa seurustella, kenen kanssa mennä naimisiin, naiset ovat hyvin pyntättyjä ja "feminiinisiä" mutta miehelle alamaisia, ja menevät hyvin nuorena naimisiin. Opiskella ei tarvitse, koska tärkeintä on perustaa perhe (naisten siis) ja joka tapauksessa maailman loppu tulee pian...
Kun tämä seikka selvisi mulle, että kuuluvat tähän uskonlahkoon, niin perheen arki alkoi käymään paremmin järkeen, aikaiset heräämiset, ruokailu, tiukka kuri ja kontrolli. Eli kiiltokuvien alla elämä ei olekaan niin ruusuista. Toivottavasti lapset saavat vielä joku päivä itse päättää mihin uskovat ja miten elävät. Eniten mua käy sääliksi se suomalainen 18v Jenna joka meni naimisiin perheen pojan kanssa, ja saa pian varmaan lapsia jne :(
Tässä vielä esimerkki juttu seurakunnasta, jonka Tainan anoppi perusti (en ole varma onko sama seurakunta, mutta saman lahkon seurakunta, heidän oli brisbanessa) https://www.warwickdailynews.com.au/news/apn-church-ran-my-life-says-ex…
Vierailija kirjoitti:
Onko Tainan miehellä instatiliä? Tietääkö joku mitä tekee työkseen?
Saarnaaja. Sehän selittää myös rahan... noissa piireissä saarnajaa tuetaan taloudellisesti, kuulijat maksavat 10% palkastaan hänelle tms. Hänellä on ilmeisesti oma youtube tili.
Ihmeen moni teistä epäilee miksi nelikymppinen äiti haluaa Youtube-julkkikseksi. Se on ihan oikeasti ura joillekkin ihmisille, siitä maksetaan hyvin jos katsojiakin on!
Tietysti voi kyseenalaistaa sen, onko kovin kiva tehdä lapsilla bisnestä ja näyttää heitä netissä. Mutta mun mielestä se on ok.
Mua on viimeaikoina häirinnyt videoissa niiden toistuvuus ja miten kontrolloitua kaikki on. Tykkään katsoa vlogeja ihan normaalista elämästä, enkö siitä kun kaikki istutetaan pöydän ääreen, että nyt kuvataan!
Tainakin saattaa selittää saman asian videoissaan useampaan kertaan, ihan turhan takia.
Juurikin Tainan ihannoiman Judyn videoita olen jo monta vuotta katsonut, toivottavasti omaksuisi hänen tyylinsä. Judyn lapset on kyllä kaikki olleet kameran edessä ihan syntymästään asti, että ehkä osaavatkin olla luonnollisemmin.
Jos miettisin itseäni, ja sitä että joskus perustaisin oman vloggauskanavan, olisi se kyllä englannin kielellä.
Miksiköhän C ja J eivät vielä seurustele? Vai pitääkö heidän pysyä kotona siihen asti kunnes nappygang on kasvanut vähän isommaksi?
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän C ja J eivät vielä seurustele? Vai pitääkö heidän pysyä kotona siihen asti kunnes nappygang on kasvanut vähän isommaksi?
Muuttamassa Ausseihin, nii ei kannata sitoutuu täällä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tää C on?
Niiden vanhin tytär, onkohan nyt joku 19v?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tää C on?
Niiden vanhin tytär, onkohan nyt joku 19v?
Jaa ai nyt puhuttiin Cleosta eikä Jerusalemista 😂
Vasta NYT:n jutun perusteella löysin tämän ihmeperheen ja pienen googlettelun perusteella se miehen äiti on käynyt saarnaamassa Suomessa jo parinkymmenen vuoden ajan. Löysikö se äiti tuon Tainan Suomesta ja vei pojalleen puolisoksi Australiaan vai mikä on tämän tarinan alku? (ei jaksa koko ketjua kahlata läpi)
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen moni teistä epäilee miksi nelikymppinen äiti haluaa Youtube-julkkikseksi. Se on ihan oikeasti ura joillekkin ihmisille, siitä maksetaan hyvin jos katsojiakin on!
Tietysti voi kyseenalaistaa sen, onko kovin kiva tehdä lapsilla bisnestä ja näyttää heitä netissä. Mutta mun mielestä se on ok.
Mua on viimeaikoina häirinnyt videoissa niiden toistuvuus ja miten kontrolloitua kaikki on. Tykkään katsoa vlogeja ihan normaalista elämästä, enkö siitä kun kaikki istutetaan pöydän ääreen, että nyt kuvataan!
Tainakin saattaa selittää saman asian videoissaan useampaan kertaan, ihan turhan takia.Juurikin Tainan ihannoiman Judyn videoita olen jo monta vuotta katsonut, toivottavasti omaksuisi hänen tyylinsä. Judyn lapset on kyllä kaikki olleet kameran edessä ihan syntymästään asti, että ehkä osaavatkin olla luonnollisemmin.
Jos miettisin itseäni, ja sitä että joskus perustaisin oman vloggauskanavan, olisi se kyllä englannin kielellä.
Youtubejulkisuus on melkoinen tähdenlento. Nykyaikana ihmiset haluavat uutta ja erilaista. Tämä oli erilaista hetken aikaa mutta nyt se on yhtä ja samaa. Talo on nähty, valkoiset paidat on nähty, synttärit on nähty, Ruotsin laiva on nähty ja Prisma on nähty. Paljon tuodaan esiin lasten taitoja (musikaalisuutta ja kielitaitoa) mutta ei mitään näyttöjä niistä paitsi Cleon laulaminen. Talo on kuitenkin täynnä soittimia. Puhetta on siis enemmän kuin tekoja. Kaikki on tosi kiiltokuvamaista ja näyteltyä.
Mietitäänpä vaikka Sara Forsbergia joka singahti hetkessä jenkkeihin ja tuli takaisinkin. Todella harva pysyy pinnalla kovin pitkään, oli kyse sitten mistä tahansa julkkisroolista. Musiikissa hyvin harva on todellinen suurnimi siihen nähden paljonko alalle on yrittäjiä ja loput tyytyvät siihen mitä saavat, keikka baarissa tms. YouTubeen tulee koko ajan uutta materiaalia ja uusi yrittäjiä. Jos haluaa omat seuraajansa pitää, täytyy uudistua.
Siltä osin toivoisi vanhempien tarjoavan lapsilleen erilaisia koulutusmahdollisuuksia ja ylipäätänsä kannustavan pysymään siellä koulussa. On ainakin se takaportti olemassa sitten kun julkisuus loppuu.
Tuo nimi ei ole oikea nimi. Kyllähän lestatkin lisääntyy mutta heillä tärkeää myös lasten koulutus. Toisaalta mainostaa kuinka joku lapsista osaa jo lukea 3 v. Tiedä häntä. Äiti on kyllä nuoren näköinen.
Minusta videot ja niiden aiheet ovat tylsiä. Sellaista kotivideomateriaalia, lapset puuhastelee ja äiti kuvaa. Ei kunnon juonta tai mitään syytä katsoa koko videota.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs me tiedetään seurustelevatko he. Teinit ei välttämättä kerro kotona kaikkea.
Mutta Australiassa lapsilisät saadakseen täytyy rokottaa lapset rokotusohjelman mukaisesti. Suomessa ei.