Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo synttärivideo on ensimmäinen aidompi video Tainalta. Jopa tuo ylipirtee lässytys sopii paremmin kuvaan!
Tuo tarjonta vaan huvitti vähän, vaikka toki ihania prinsessaherkkuja 4-vuotiaalle olikin. Miksi on niin palava halu alleviivata vegaaniuttaan joka kohdassa? Eihän tuossa ollut vegaanista varmaan muuta, kuin se tähtitortun täyte, kun se erikseen alleviivattiin sieltä. Ja siis ok, ei haittaa mua, mutta alkaa vaikuttaa enemmän ja enemmän joltain Putous-hahmolta. "TÄMÄ ja TÄMÄ on VEGAANISIA, me olemme VEGANEEJA!" *Samaan aikaan taustalla lapset mättää bigmacceja ja pöydät tursuaa eläinperäisiä tuotteita*
Mä luulisin (ja toivon) että lapsille tup vegaanius ei ole mikään ehdoton juttu, josta ei ikinä saisi poiketa, vaan lähinnä Taina on se, joka ei poikkea ruokavaliostaan, kun on kerran saanut siitä ison avun nivelreumaan. Silti tietty vähän hassua, että koko 12 päinen perhe syö sitten äidille sopivan ruokavalion mukaan, vaikka se tottakai onkin helpompaa vaan tehdä sama ruoka kaikille. Ehkä Taina ajattelee, että kun hänelle vegaaniudesta on ollut apua terveysongelmiin niin se on hyväksi myös lapsille ja arjessa sitten sen vuoksi kaikki syö vegaanisti, mutta lapset saavat siinä tehdä myös poikkeuksia. En mä sinänsä näe tuossa aatteessa mitään pahaa, kunhan vaan oikeasti on huolehdittu, että lapsille tulee kaikki tarvittavat ravintoaineet ja tarpeeksi energiaa ruuasta.
Luultavasti vegaanisuus on yksinkertaisesti suuri osa Tainan identiteettiä ja siksi vilahtelee puheissa usein. Eipä siinä mitään. Ehkä haluaa myös esitellä sitä, miten vegaaniperheissä hoidetaan bbq:t ja synttärit ym. Että siis mistään ei tarvitse varsinaisesti luopua.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti vegaanisuus on yksinkertaisesti suuri osa Tainan identiteettiä ja siksi vilahtelee puheissa usein. Eipä siinä mitään. Ehkä haluaa myös esitellä sitä, miten vegaaniperheissä hoidetaan bbq:t ja synttärit ym. Että siis mistään ei tarvitse varsinaisesti luopua.
Mun mielestä jokainen saa olla niin vegaani kuin tykkää. Tai syödä vaikka pelkästään puun kuorta. Pääasia on että minä itse saan syödä mitä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo synttärivideo on ensimmäinen aidompi video Tainalta. Jopa tuo ylipirtee lässytys sopii paremmin kuvaan!
Tuo tarjonta vaan huvitti vähän, vaikka toki ihania prinsessaherkkuja 4-vuotiaalle olikin. Miksi on niin palava halu alleviivata vegaaniuttaan joka kohdassa? Eihän tuossa ollut vegaanista varmaan muuta, kuin se tähtitortun täyte, kun se erikseen alleviivattiin sieltä. Ja siis ok, ei haittaa mua, mutta alkaa vaikuttaa enemmän ja enemmän joltain Putous-hahmolta. "TÄMÄ ja TÄMÄ on VEGAANISIA, me olemme VEGANEEJA!" *Samaan aikaan taustalla lapset mättää bigmacceja ja pöydät tursuaa eläinperäisiä tuotteita*
Mä luulisin (ja toivon) että lapsille tup vegaanius ei ole mikään ehdoton juttu, josta ei ikinä saisi poiketa, vaan lähinnä Taina on se, joka ei poikkea ruokavaliostaan, kun on kerran saanut siitä ison avun nivelreumaan. Silti tietty vähän hassua, että koko 12 päinen perhe syö sitten äidille sopivan ruokavalion mukaan, vaikka se tottakai onkin helpompaa vaan tehdä sama ruoka kaikille. Ehkä Taina ajattelee, että kun hänelle vegaaniudesta on ollut apua terveysongelmiin niin se on hyväksi myös lapsille ja arjessa sitten sen vuoksi kaikki syö vegaanisti, mutta lapset saavat siinä tehdä myös poikkeuksia. En mä sinänsä näe tuossa aatteessa mitään pahaa, kunhan vaan oikeasti on huolehdittu, että lapsille tulee kaikki tarvittavat ravintoaineet ja tarpeeksi energiaa ruuasta.
Ehdottomasti samaa mieltä kyllä! Ei vegaaniruokavalio tarvitse tarkoittaa aneemisia lapsia ja vähäproteiinista yms. ruokaa. Ei se ollut mun pointti, vaan tuo veganismin korostaminen vähän väliä, kun selvästi kuitenkin niitä eläinperäisiäkin tuotteita ostetaan ja kulutetaan. Näyttää vaan rusinatpullasta-meiningiltä, omankuvan kiillotukselta. Ja se jos mikä on hassua noin överissä mittakaavassa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän kun lapsi meinaa nousta, se laitetaan takaisin lattiaan. Ja hampaiden pesukin suoritetaan makuulla. Voi hyvää päivää. Hyvin on kyllä onnistettu lapset koulimaan tuohon lattialla makuuseen ihan kuin koirille opetetaan oma paikka.
Mitä vit*ua? Hampaiden pesukin suoritetaan makuulla? Tukehtuuhan ne siihen.
Todellakin tulee mieleen joku koirankoulutus tuosta blanket trainingista.
Siis vaipat vaihdetaan KEITTIÖSSÄ, LATTIALLA ja lapsia makuutetaan LATTIALLA kunnes äiti toisin määrää ja sitten annetaan vielä pullotkin sinne LATTIALLE?
Tarkoittaako tämä heidän minimalisminsa sitä että esim. babysitter (sitteri jossa lapsi istuu) on kielletty, tai että istumakykyiset lapset eivät saisi istua, tuolilla? Nuo vanhimmat pikkuisista eivät edes mitään pulloa tarvitse enää.
Ihan sairasta kontrollifriikkiyttä tuo on.
Muissakin videoissa / kuvissa on tuota lattialla makuuttamista niin että päät yhdessä ja lapset lähtevät siitä säteittäin niin että saadaan kiva ympyrä.
Voi luoja sentään. Tunnen kyllä monia uskoviakin perheitä vaikka en itse niissä piireissä liiku mutta ei kenelläkään ole noin outoa menoa.
Mitäpä sanoisitte jos lapsenne päiväkodissa toimittaisiin noin?
Joo kai noita kaikkia yleisimpiä juttuja varten on nykyään omat vegereseptit. Vaikka ranskalaisista pastilleista en kyllä oo varma.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan noilla synttäreillä ei ollut vegaanilinja. Sehän se huvittavaa olikin. Kun niin helposti olisi voinut korvata eläinperäiset tuotteet kasviperäisillå vaihtoehdoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän kun lapsi meinaa nousta, se laitetaan takaisin lattiaan. Ja hampaiden pesukin suoritetaan makuulla. Voi hyvää päivää. Hyvin on kyllä onnistettu lapset koulimaan tuohon lattialla makuuseen ihan kuin koirille opetetaan oma paikka.
Todellakin tulee mieleen joku koirankoulutus tuosta blanket trainingista.
Siis vaipat vaihdetaan KEITTIÖSSÄ, LATTIALLA ja lapsia makuutetaan LATTIALLA kunnes äiti toisin määrää ja sitten annetaan vielä pullotkin sinne LATTIALLE?
Tarkoittaako tämä heidän minimalisminsa sitä että esim. babysitter (sitteri jossa lapsi istuu) on kielletty, tai että istumakykyiset lapset eivät saisi istua, tuolilla? Nuo vanhimmat pikkuisista eivät edes mitään pulloa tarvitse enää.
Ihan sairasta kontrollifriikkiyttä tuo on.
Muissakin videoissa / kuvissa on tuota lattialla makuuttamista niin että päät yhdessä ja lapset lähtevät siitä säteittäin niin että saadaan kiva ympyrä.
Voi luoja sentään. Tunnen kyllä monia uskoviakin perheitä vaikka en itse niissä piireissä liiku mutta ei kenelläkään ole noin outoa menoa.
Mitäpä sanoisitte jos lapsenne päiväkodissa toimittaisiin noin?
Jossain Tainan instavideossa oli tuollainen ympyräkuvanottohetki. Ei ne pienimmät sillä kertaa siihen suostuneet. Ei se mikään normitilanne heillä ole😅
Jennalla enää vain kaksi videota YouTubessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenna ja Leonardo näyttävät suosivan mustia vaatteita. Onko tämä joku ihmeen statement että värit ovat vain musta tai valkoinen?
Lienee ennemminkin tämä valkoinen se puhtauden symboli ja he nyt julistavat olevansa naimisissa, eikä enää mitään neitsyitä. Sitä se äiti-Licciardokin ajaa takaa. Kuten kunnon uskovan pitääkin.
Kunnon uskova ei jaa itsestään tai lapsistaan kuvia alushousuissa, etenkään kun kohderyhmänä on koko maailma, tai muutenkaan lähde mukaan siihen somekulttuuriin missä vilautellaan ja ollaan tyrkyllä.
Taina ei ole varmaankaan lapsena saanut tarpeeksi huomiota tai oikeanlaista huomiota kun sitä pitää nyt yrittää saada ulkonäöllä (vaikka on naimisissa) ja tuomalla lapsia koko ajan esille. Ehkä Paul on niin maailmanloppunsa lumoissa ettei edes huomaa vaimoaan.
Joku täällä kertoi että Paul on huostaanotettu lapsena joten se voi osittain selittää tuon maanisen maailmanlopun meiningin. Ehkä hän on joutunut kohtaamaan sen verran rankkoja asioita että ne ovat muovanneet hänestä tuollaisen.
Sen verran mitä kaveripiirissä on ollut vegaaneja, niin kyllä he syövät monipuolisemmin kuin grillattuja kasviksia ja hedelmiä ja muutenkin se vegaanius, joka heillä on usein lähtöisin eläinten oikeuksista, kattaa koko elämän - ei esim. nahkakenkiä jne. Minusta on ihanaa ja hienoa, että ihmiset haastavat perinteisiä tottumuksia ruokavalioiden suhteen, mutta ei se vegaanius kenestäkään pyhimystä tee. Joka lähtee pelastamaan maailmaa tai eläimiä tai omaa terveyttään vegaaniudella rasittaa kuitenkin luontoa ja ympäristöä esimerkiksi keskittymällä ulkomailta rahdattujen hedelmien syöntiin tai vaikka soijaa ja tofuun, jonka vuoksi viidakkoa on kaadettu paljon peltoja varten. Yksikään ruokavalio ei tee kenestäkään meistä täydellistä ja parempaa ihmistä, sillä kaikki ne ovat aina kompromisseja ja sisältävät elementtejä, jotka eivät kestä lähempää tarkastelua.
Nähdyn perusteella ruokavalio kaipaisi kylläkin hieman monipuolisuutta juurikin hyvien rasvojen ja rasvaliukoisten vitamiinien suhteen. Rautaa on ainakin pakko ottaa purkista.
Vierailija kirjoitti:
Jennalla enää vain kaksi videota YouTubessa.
Se häävideo sai aika rankkaa palautetta, joskin myös positiivista.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran mitä kaveripiirissä on ollut vegaaneja, niin kyllä he syövät monipuolisemmin kuin grillattuja kasviksia ja hedelmiä ja muutenkin se vegaanius, joka heillä on usein lähtöisin eläinten oikeuksista, kattaa koko elämän - ei esim. nahkakenkiä jne. Minusta on ihanaa ja hienoa, että ihmiset haastavat perinteisiä tottumuksia ruokavalioiden suhteen, mutta ei se vegaanius kenestäkään pyhimystä tee. Joka lähtee pelastamaan maailmaa tai eläimiä tai omaa terveyttään vegaaniudella rasittaa kuitenkin luontoa ja ympäristöä esimerkiksi keskittymällä ulkomailta rahdattujen hedelmien syöntiin tai vaikka soijaa ja tofuun, jonka vuoksi viidakkoa on kaadettu paljon peltoja varten. Yksikään ruokavalio ei tee kenestäkään meistä täydellistä ja parempaa ihmistä, sillä kaikki ne ovat aina kompromisseja ja sisältävät elementtejä, jotka eivät kestä lähempää tarkastelua.
Nähdyn perusteella ruokavalio kaipaisi kylläkin hieman monipuolisuutta juurikin hyvien rasvojen ja rasvaliukoisten vitamiinien suhteen. Rautaa on ainakin pakko ottaa purkista.
Mut nuohan ovat olleet tuollaisia "herkkuhetkiä" vlogissa. Ei mun ruokavaliosta ainakaan voi tehdä päätelmää ravinnostani grillausillan perusteella. Tainan instan foodosiossa näkyy paremmin ruokavaliota
Aika monessa videokommentissa toistuvat sanat, pelottavaa, aavemaista, eikä niissä mielestäni viitata pelkästään valkoisiin vaatteisiin, vaan tunnelmaan. Taina vaikuttaa jotenkin alistavalta, tulee tunne, että ohjelmoi ja kontrolloi lapsiaan. Toki noin iso katras vaatii selkeät rajat ja aikataulun, mutta yksilöllisyys tulisi silti huomioida. Tietääkö joku, mikä syy perheellä on käyttää vain valkoisia ja mustia vaatteita? Videoista tulee tunne, että seuraisi televisiomainoksen tai elokuvan kuvaamista. Ahdistavaa.
Yhtä monessa kommentissa toistuvat sanat lovely, beautiful, inspiring.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai Tainan perheessä hampaiden pesuun mitä tahnaa tarvita.
Rokotteetkin ovat isän nettijutuissa yhteiskunnan juoni mikrosiruttaa ihmisiä, ja samoissa piireissä hammastahnojen fluori on jotain myrkyllistä teollisuuden jätettä, jota jostain juonimissyistä halutaan ihmisten käyttävän.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä monessa kommentissa toistuvat sanat lovely, beautiful, inspiring.
Jotenkin suppeaa englannin kielen osaamista. Vaadimme enemmän adjektiiveja! :)
Vierailija kirjoitti:
Aika monessa videokommentissa toistuvat sanat, pelottavaa, aavemaista, eikä niissä mielestäni viitata pelkästään valkoisiin vaatteisiin, vaan tunnelmaan. Taina vaikuttaa jotenkin alistavalta, tulee tunne, että ohjelmoi ja kontrolloi lapsiaan. Toki noin iso katras vaatii selkeät rajat ja aikataulun, mutta yksilöllisyys tulisi silti huomioida. Tietääkö joku, mikä syy perheellä on käyttää vain valkoisia ja mustia vaatteita? Videoista tulee tunne, että seuraisi televisiomainoksen tai elokuvan kuvaamista. Ahdistavaa.
On välillä kyllä semmoista pesuainemainoksen tunnelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Nefertitiä nostetaan framille jatkuvasti? Puolet videoiden pikkukuvista on N:stä ja häntä kuvataankin eniten. Säälittää nuo väliinputoaja-pojat joiden puhettakaan ei ole koskaan kuulunut ;(
Onhan hän sellainen enkelimäisen kaunis lapsi, joskin aika vauvamainen ikäisekseen, ja Taina vaikuttaa tosi ulkonäkökeskeiseltä. Kun N kasvaa niin alkaa varmaan sama fit vegan girl -mantra kuin Cleopatran kohdalla. Mielestäni Taina toimii vastuuttomasti kun edes esittelee lapsia nimeltä julkisuudessa. Joku vikapää löytää perheen helposti noilla nimillä ja alkaa ahdistelemaan lapsia.
Itse en ole antanut edes päiväkodille, koululle tai harrastusseuroille lupaa julkaista kuvia lapsistani missään yhteydessä. En halua että kukaan lähtee etsimään tiettyä lasta tietystä paikasta nähtyään kuvan tai kenties nimenkin.
Jenkeissä eräs äiti oli ottanut tyttärestään suloisen kuvan ekana koulupäivänä ja jakanut sen lapsen nimen kera julkisesti. Koululle saavuttuaan hän oli päivittänyt olevansa paikassa X (koulun nimi). Kun hän iltapäivällä saapui hakemaan lasta, kerrottiin että joku mies oli jo hänet hakenut - esitellyt itsensä ties keneksi tuttavaksi tai sukulaiseksi, en muista enää.
Siis toi on vaan sairasta. En syyttäisi tarinan äitiä kuvan julkaisemisesta. Ketää_ei_saa kaapata tai ahdistella, vaikka mitä julkaisisi. Toi on vaan typerää.
Joo Tainalla tuo esittely on mennyt vähän liian pitkälle, mutta KUINKA MONI TÄÄLLÄ ITSE KYSELEE NIMIÄ JA IKIÄ. Selvittää ihan itse missä nuo asuu. Voi herran jestas, ne olis tullu esille, vaikka mitään ei olis kerrottu!!