Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hemmotella vauvaa? Mitä sinun vauvasi haluaa mieluiten tehdä?

Vierailija
02.11.2018 |

Olen ollut muutaman päivän kipeänä, enkä siksi ole pystynyt olemaan niin paljon läsnä 6 kk vauvalleni kuin olisin halunnut. Nyt taas olen terve, ja haluaisin "korvata" nämä pari väsynyttä päivää tekemällä muutaman päivän kaikkea mikä vauvasta on kaikkein kivointa. Hän tykkää ehkä eniten tanssia ja laulaa yhdessä, mutta kaipaisin uusiakin ideoita. Joten: mitä sinun vauvasi haluaa kaikkein mieluiten tehdä?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesi on hyvin positiivinen enkä minä sitä lyttää, että ajattelet olevasi jotenkin lapsellesi "velkaa" sairastamisesi vuoksi.

Ei puolivuotias ihmistaimi kuitenkaan mieti, ettet olisi ollut läsnä.

*

En suosittele sormivärejä noin pienelle.

En suosittele edes myrkyttömiä värikyniä, koska suuhun, ei muualle, ne menevät ihan varmasti.

*

Puolen vuoden kuluttua voisit ostaa vaikka rullan sitä paperia, joka on tarkoitettu lattian suojaamiseen: vedä pari metriä lattialle ja piirrelkää menemään. :)

Se on hyvä lapsen hienomotoriikan oppimisen kannalta.

Vierailija
22/35 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus maaria tätä imelyyden määrää

Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesi on hyvin positiivinen enkä minä sitä lyttää, että ajattelet olevasi jotenkin lapsellesi "velkaa" sairastamisesi vuoksi.

Ei puolivuotias ihmistaimi kuitenkaan mieti, ettet olisi ollut läsnä.

*

En suosittele sormivärejä noin pienelle.

En suosittele edes myrkyttömiä värikyniä, koska suuhun, ei muualle, ne menevät ihan varmasti.

*

Puolen vuoden kuluttua voisit ostaa vaikka rullan sitä paperia, joka on tarkoitettu lattian suojaamiseen: vedä pari metriä lattialle ja piirrelkää menemään. :)

Se on hyvä lapsen hienomotoriikan oppimisen kannalta.

Ehdin jo googlata, että 6 kk voi käyttää sormiväreinä mustikkaa ja persikkaa. Ap

Vierailija
24/35 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imee mieluusti maitoa, tykkää olla olkapäällä tai sylissä. Joskus viihtyy kantorepussa tai -liinassa ja katselee sieltä käsin mitä puuhailen. Nauttii suuresti jos hänelle hymyillään ja puhutaan korkeammalla äänellä, hymyilee innostuneena takaisin. Leikkimatolla huitoo lelujaan, siinä saattaa viihtyä itsekseenkin. Vauvani on pian 3kk. 

Vierailija
25/35 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nauttii kaikista eniten jakamattomasta huomiosta. On ihan sama, mitä huomion ympärille on rakennettu. Tanssi on hyvä, laulu on hyvä, vauvauinti on hyvä, lentomatka on hyvä, värikylpy on hyvä. Sängyssä yhdessä höpöttely on hyvä. Sylissä ihastelu on hyvä. Ruokailutilanne on hyvä. Ulkoilu on hyvä. Kylpy on hyvä. Vaipanvaihto on hyvä. Ei ne vauvat paljon tarvitse.

Vierailija
26/35 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä meidän vauva tykkäsi vesipulloista. Niitä oli kiva ravistella (korkki kiinni siis) ja vierittää pitkin lattiaa, sekä kontata perässä. Kaikenlaisten äänien tuottaminen, esimerkiksi pieniä hiekalla, pastoilla, riisillä, viljalla, kivillä jne täytettyjä purkkeja. Minä käytin kindermunien muovisia koteloita ja virkkasin ympärille eläinhahmon tai erilaisella langalla erilaista pintaa. Riitti vauvalla tunnusteltavaa ja kuulosteltavaa joksikin toviksi.

Piiloleikit, kutittelut, loruleikit, polvella köröttelyt ja jaloissa keinuttelu olivat myös kikatuttavia :).

Vierailija
27/35 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva nauttii kaikista eniten jakamattomasta huomiosta. On ihan sama, mitä huomion ympärille on rakennettu. Tanssi on hyvä, laulu on hyvä, vauvauinti on hyvä, lentomatka on hyvä, värikylpy on hyvä. Sängyssä yhdessä höpöttely on hyvä. Sylissä ihastelu on hyvä. Ruokailutilanne on hyvä. Ulkoilu on hyvä. Kylpy on hyvä. Vaipanvaihto on hyvä. Ei ne vauvat paljon tarvitse.

Onhan tuossakin jo aika paljon kaikkea kivaa :) . Ap

Vierailija
28/35 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa iässä meidän vauva tykkäsi vesipulloista. Niitä oli kiva ravistella (korkki kiinni siis) ja vierittää pitkin lattiaa, sekä kontata perässä. Kaikenlaisten äänien tuottaminen, esimerkiksi pieniä hiekalla, pastoilla, riisillä, viljalla, kivillä jne täytettyjä purkkeja. Minä käytin kindermunien muovisia koteloita ja virkkasin ympärille eläinhahmon tai erilaisella langalla erilaista pintaa. Riitti vauvalla tunnusteltavaa ja kuulosteltavaa joksikin toviksi.

Piiloleikit, kutittelut, loruleikit, polvella köröttelyt ja jaloissa keinuttelu olivat myös kikatuttavia :).

Kiitos ideasta, voisin viritellä jotain tuollaisia äänipurkkeja. Ap

Vierailija
29/35 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauva tykkää tosi paljon, kun ota kitaran ja laulan. 

Ihan simppelit biisit käy. On nyt puolivuotias ja nousee tukea vasten seisomaan, mutta vieläkin toimii. 

Vierailija
30/35 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihme, että nykyäidit uupuu, kun oma sairastaminenkin pitää jotenkin hyvittää vauvalle suorittamalla.

Höh. Ei tuo vauvan hemmottelu ole suorittamista, vaan nautin siitä itse. Ja teen sen enemmän siksi, että nautin siitä itse kuin siksi, että kuvittelisin vauvan tarvitsevan sitä. Kerrankin joku tekee tänne positiivisen aloituksen, jossa kysytään mitä kivaa voisi tehdä, niin heti lytätään ja haukutaan että tyhmä aloitus. Ap

Anteeks, mulla ei ole lapsia että ehkä sillä on tekemistä asian kanssa, mutta kyllä mua ainakin sun aloitus nauratti. Tai sitten se on tää viinilasi. Terv. eri tyyppi

Vierailija
31/35 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvani pitää pitkistä kylvyistä, kun saa roiskia, potkia ja loiskuttaa vettä :) kylvyn jälkeen puetaan päälle ja monesti hieron vauvan jalkapohjia, tykkää siitä todella paljon. Pitää myös "piiloleikistä" kun menen hänen pöllöleikkimaton alle ja hän joka kerta kikattaen vetää sen pois päältäni. Nauttii myös suunnattomasti iltapuurosta ja "tangon" tanssimisesta ja siitä kun isä kutittaa. Lähtee myös nauraen konttaamaan karkuun kun otan tietyn ilmeen ja sanon että äiti tulee :) voi tuota meidän pientä suurta poikaa, tänään jo 10kk. Kova ikävä tuli vaikka pikkuherra tuhisee viereisessä huoneessa<3

Kuulostaa Ihanalta! Ei mitään ihanampaa kuin lapsen iloinen nauru.

Vierailija
32/35 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut muutaman päivän kipeänä, enkä siksi ole pystynyt olemaan niin paljon läsnä 6 kk vauvalleni kuin olisin halunnut. Nyt taas olen terve, ja haluaisin "korvata" nämä pari väsynyttä päivää tekemällä muutaman päivän kaikkea mikä vauvasta on kaikkein kivointa. Hän tykkää ehkä eniten tanssia ja laulaa yhdessä, mutta kaipaisin uusiakin ideoita. Joten: mitä sinun vauvasi haluaa kaikkein mieluiten tehdä?

Mit ttua mä just luin?

Nyt ne valot päälle, ei  vauvaa kuulu hemmotella stana!!! Senkun hoidat ihan normaalisti vaan, ääliö.

Vierailija
33/35 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihme, että nykyäidit uupuu, kun oma sairastaminenkin pitää jotenkin hyvittää vauvalle suorittamalla.

Höh. Ei tuo vauvan hemmottelu ole suorittamista, vaan nautin siitä itse. Ja teen sen enemmän siksi, että nautin siitä itse kuin siksi, että kuvittelisin vauvan tarvitsevan sitä. Kerrankin joku tekee tänne positiivisen aloituksen, jossa kysytään mitä kivaa voisi tehdä, niin heti lytätään ja haukutaan että tyhmä aloitus. Ap

Anteeks, mulla ei ole lapsia että ehkä sillä on tekemistä asian kanssa, mutta kyllä mua ainakin sun aloitus nauratti. Tai sitten se on tää viinilasi. Terv. eri tyyppi

Niin. Aloitukseni oli iloinen, ja siksi se sai sinut hyvälle tuulelle :) . Ap

Vierailija
34/35 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Aloitukseni oli iloinen, ja siksi se sai sinut hyvälle tuulelle :) . Ap

Ihan positiivinen aloitus, mutta nauratti että joku haluaa hyvittää pari päivää koska ajattelee vauvan kokevan mielipahaa ettei ole ollut täysin läsnä..

Vierailija
35/35 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukka kerkisi jo traumatisoitua eli et voi hyvittää mitenkään. Ei kun diagnoosia ja sijoitusta miettimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän