Miten hemmotella vauvaa? Mitä sinun vauvasi haluaa mieluiten tehdä?
Olen ollut muutaman päivän kipeänä, enkä siksi ole pystynyt olemaan niin paljon läsnä 6 kk vauvalleni kuin olisin halunnut. Nyt taas olen terve, ja haluaisin "korvata" nämä pari väsynyttä päivää tekemällä muutaman päivän kaikkea mikä vauvasta on kaikkein kivointa. Hän tykkää ehkä eniten tanssia ja laulaa yhdessä, mutta kaipaisin uusiakin ideoita. Joten: mitä sinun vauvasi haluaa kaikkein mieluiten tehdä?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Voi herra jumala 🙄
Älä ole tylsä. Tämä on hyvin tärkeä asia.
Ap
Ei ole ihme, että nykyäidit uupuu, kun oma sairastaminenkin pitää jotenkin hyvittää vauvalle suorittamalla.
Entä kuvataide? Sormivärit on kivoja. Ja uiminen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihme, että nykyäidit uupuu, kun oma sairastaminenkin pitää jotenkin hyvittää vauvalle suorittamalla.
Höh. Ei tuo vauvan hemmottelu ole suorittamista, vaan nautin siitä itse. Ja teen sen enemmän siksi, että nautin siitä itse kuin siksi, että kuvittelisin vauvan tarvitsevan sitä. Kerrankin joku tekee tänne positiivisen aloituksen, jossa kysytään mitä kivaa voisi tehdä, niin heti lytätään ja haukutaan että tyhmä aloitus. Ap
Vierailija kirjoitti:
Entä kuvataide? Sormivärit on kivoja. Ja uiminen.
Kuvataide on hyvä idea! Emme ole vielä maalanneet mitään. Voisin kokeilla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ryömiä kaukosäätimen perässä.
Tämäkin on hyvä. Olen miettinyt myös, että ostaisinko hänelle joululahjaksi oman kaukosäätimen, koska tykkää kaukosäätimistä. Ap
Vauvani pitää pitkistä kylvyistä, kun saa roiskia, potkia ja loiskuttaa vettä :) kylvyn jälkeen puetaan päälle ja monesti hieron vauvan jalkapohjia, tykkää siitä todella paljon. Pitää myös "piiloleikistä" kun menen hänen pöllöleikkimaton alle ja hän joka kerta kikattaen vetää sen pois päältäni. Nauttii myös suunnattomasti iltapuurosta ja "tangon" tanssimisesta ja siitä kun isä kutittaa. Lähtee myös nauraen konttaamaan karkuun kun otan tietyn ilmeen ja sanon että äiti tulee :) voi tuota meidän pientä suurta poikaa, tänään jo 10kk. Kova ikävä tuli vaikka pikkuherra tuhisee viereisessä huoneessa<3
Yksi laululeikki on, kun lapsi istuu sylissä laulat ajetaan mutkaista tietä, mutkaista tietä, heiluta ja kiemurtele jalkoja. Ylämäki, alamäki, nosta varpaita. Sitten tulee kuoppa! pudota hiukan jalkojen väliin, pidä käsistä kiinni koko ajan.
Äh, vaikea selittää.
Halia. No ei tuo enää vauva ole mutta haliminen yhä parasta.
Se tykkää repiä sähköjohtoja, kuolata kaukosäätimen päälle ja jahdata mun puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Yksi laululeikki on, kun lapsi istuu sylissä laulat ajetaan mutkaista tietä, mutkaista tietä, heiluta ja kiemurtele jalkoja. Ylämäki, alamäki, nosta varpaita. Sitten tulee kuoppa! pudota hiukan jalkojen väliin, pidä käsistä kiinni koko ajan.
Äh, vaikea selittää.
Hyvä idea, kokeilemme huomenna tätä! Ehkä voisi olla myös lapsi käsien varassa ja lentokone lentää kuoppaisella ilmalla :) . Ap
Olla sylissä ja katsoa aikuista. Ei halua tehdä muuta
Vierailija kirjoitti:
Olla sylissä ja katsoa aikuista. Ei halua tehdä muuta
Hassua miten erilaisia vauvat on :) . Minun vauva haluaa koko ajan jotain aktiviteettia, sylissä viihtyy vai väsyneenä. Ap
Tissi on ykkönen :)
Kaikenlainen läiskyttely, loiskuttelu ja sotkeminen on tietysti myös kivaa. Ja arkipuuhista kylvyt, sormiruokailu ja kantoliinassa hengailu.
Youtubessa sellaisella kanavalla kuin whats up mom's on mm kivoja vauva/taaperoaktiviteetti ideoita. :) Meillä vaavi innostui palloista muffinivuuassa ja varjokuvista seinällä!
Voi jeesus maaria tätä imelyyden määrää
Voi herra jumala 🙄