Harmittaa olla köyhä
Tänä vuonna jälleen lahjaton joulu. Onneksi ei ole lapsia. Joulupöydässä on varmaan hernekeitto. Kiva kulkea ulkona ja nähdä kun koko muu Mikkeli juhlii koristeltujen kuusien ympärillä valoisissa kodeissa.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen työtön, köyhä nainen .Olen tyytyväinen siitä, että minulla on asunto, lämmintä, olen terve. Materiaa ei kukaan täältä mukaansa saa lähdön hetkellä. Maailmassa on nälkää näkeviä ihmisiä, joita kukaan ei auta. Rikkaat pröystäilevät ja köyhät näkevät nälkää. Jeesuksen edessä olemme kaikki yhdenvertaisia. Viimeisellä tuomiolla omaisuus ei merkitse mitään. "Rikkaat alennetaan ja köyhät ylennetään".
Vaikka olen itse pienituloinen ja yh niin ärsyttää aivan suunnattomasti tämä uhriutumisen mentaliteetti
"kärsi, kärsi ja kirkkaimman kruunun saat". Kyllä mä olen yläkertaan todennut useasti, että kyllä tämä saa jo riittää, oppi on mennyt perille ja pysyy, nyt iloa ja vapautta, kiitos.
Ap tässä. Arvasin, että moni arvostelee. Minä vain kerroin, että inhottaa olla köyhä. En pyytänyt neuvoja enkä moitteita. Ei kaksi pienipalkkaista vain juuri juhli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisellä tuomiolla omaisuus ei merkitse mitään. "Rikkaat alennetaan ja köyhät ylennetään".
Tämän Lenin toteutti jo maan päällä.
Lenin on kunnioitettu tietäjä ja mestari. Hänen oppejaan tullaan runnaamaan läpi vaikka pakolla, koska ihmiskunta ei selviä ilman säännöstelyä ja holhoamista.
Hän on niin kaunis kaljupäänä.
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että moni arvostelee. Minä vain kerroin, että inhottaa olla köyhä. En pyytänyt neuvoja enkä moitteita. Ei kaksi pienipalkkaista vain juuri juhli.
Stellan penkeillä lepuuttaa jalkojaan huomenna teitä monin verroin köyhempiä mummoja, jotka ovat raahautuneet keskustaan Peitsarista tai Laajalammelta. He eivät ole täällä valittamassa tyhjästä.
Hän on niin kaunis kaljupäänä.
Kun otetaan suomalainen, ruotsalainen, venäläinen, saksalainen, mordvalainen, udmurtti ja juutalainen, niin saadaan V. I. Uljanov. Ja vielä sanotaan reismiksauksen toimivan!
.....niin mekin oltiin. Otettiin molemmat toiset työt jota voi tehdä iltaisin ja viikonloppuisin. Kaikki näistä extra töistä saadut tulot laitoimme säästöön ja niin että hyvinä aikoina ne tuottavat. Niillä tuotoilla, aluksi satasia aloimme tehdä omia juttuja, marja ja sieni valmisteita ja hankimme niiden kuivaamiseen ja pakastamiseen tarvikkeet. Sitten myimme niitä ja sijoitimme rahat jälleen niin että ne tuottavat.
Nyt (11v, jälkeen) meillä on pääomaa niin paljon säästössä että ne ovat näinä hyvinä aikoina tuottaneet toisen hlön vuositulon. 25000€. Nyt ei enää tarvitse rehkiä niin paljon ja pärjäisimme ehkä tuollakin, mutta nyt on olleet hyvät ajat ja olemme säästäneet silti sukan varteen ja teemme edelleen molemmat ahkerasti töitä.
Otettiin molemmat toiset työt jota voi tehdä iltaisin ja viikonloppuisin. Kaikki näistä extra töistä saadut tulot laitoimme säästöön ja niin että hyvinä aikoina ne tuottavat.
Voit varmaan näin yhdentoista vuoden jälkeen kertoa, minkä alan töistä oli kyse?
Vierailija kirjoitti:
.....niin mekin oltiin. Otettiin molemmat toiset työt jota voi tehdä iltaisin ja viikonloppuisin. Kaikki näistä extra töistä saadut tulot laitoimme säästöön ja niin että hyvinä aikoina ne tuottavat. Niillä tuotoilla, aluksi satasia aloimme tehdä omia juttuja, marja ja sieni valmisteita ja hankimme niiden kuivaamiseen ja pakastamiseen tarvikkeet. Sitten myimme niitä ja sijoitimme rahat jälleen niin että ne tuottavat.
Nyt (11v, jälkeen) meillä on pääomaa niin paljon säästössä että ne ovat näinä hyvinä aikoina tuottaneet toisen hlön vuositulon. 25000€. Nyt ei enää tarvitse rehkiä niin paljon ja pärjäisimme ehkä tuollakin, mutta nyt on olleet hyvät ajat ja olemme säästäneet silti sukan varteen ja teemme edelleen molemmat ahkerasti töitä.
Hienoa, tälläistä arvostan!
Jokainen on oman onnensa seppä, turha vinkua köyhyyttä kun omalla älyllä ja ahkeruudella voi asian muuttaa.
Jokainen on oman onnensa seppä, turha vinkua köyhyyttä kun omalla älyllä ja ahkeruudella voi asian muuttaa.
Miksi pitäisi muuttaa? Ei köyhyydessä ole mitään vikaa, vaan valittamisessa.
Miksi ihmeessä jeesus rankaisisi ahkeraa ja palkitsisi laiskan?