Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa olla köyhä

Vierailija
02.11.2018 |

Tänä vuonna jälleen lahjaton joulu. Onneksi ei ole lapsia. Joulupöydässä on varmaan hernekeitto. Kiva kulkea ulkona ja nähdä kun koko muu Mikkeli juhlii koristeltujen kuusien ympärillä valoisissa kodeissa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta köyhyys on kuitenkin ihan eri asia nyt kuin oli joskus ennen. Saadaan surffailla Av:lla, on lämmintä ja katto pään päällä.. Täällä ne on rikkaatkin kirjoittelemassa, joulunakn

Vierailija
2/34 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pikavippi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota pikavippi.

Ottaisinkin, mutta mies on ehdottomasti vippejä vastaan.

Vierailija
4/34 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aiot masistella tätä lähes kaksi kuukautta...? Rupeat nyt säästämään niin joulu 2019 voi olla parempi.

Vierailija
5/34 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli aiot masistella tätä lähes kaksi kuukautta...? Rupeat nyt säästämään niin joulu 2019 voi olla parempi.

Enpä usko. Ollaan molemmat niin pienipalkkaisia että ei laskujen jälkeen ole enää mitään säästöön menevää. Enkä jaksa. Yritäpä itse elää vuosia tällaista elämää. Olen vasta 36, mutta täysin väsynyt koko elämään joka on pelkkää kurjaa eikä muuksi muutu.

Vierailija
6/34 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluun on vielä aikaa, ennätät varmaankin laittamaan muutaman kympin sivuun vaikka viiniä ja suklaarasiaa varten. Aattona suklaarasioita myydään 50% alennuksella. Ennen joulua muutama hyvä kirja kirjastosta.. Niin se minunkin joulu menee, lapseni ovat jo isoja ja heillä omat menonsa.  

Vierailija
7/34 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Eron jälkeen jäin tosi huonoon taloudelliseen asemaan.

Sitten piti keksiä asioita, jotka tuottavat iloa ja ovat ilmaisia.

Harrastan kotijumppaa. Nauhoite päälle ja liikkumaan. Fillaroin aamujumpan jälkeen töihin, fiilis on upea .

Illalla, kun menen nukkumaan, on sängyssä odottamassa raikkaat lakanat.

Aamulla tuorepuuroa. Ilo irti kaikesta pienestä.

Vierailija
8/34 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ei jää elämiseen rahaa laskujen jälkeen? Miksi menot on niin suuret, ettei kahden palkka riitä laskuihin ja elämiseen?

Vierailija
9/34 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ihan ok olla köyhä kun vertaa maailmanlaajuisesti. Ainoastaan kunnan ihmisjätteen loppusijoitus-asunnoissa asuminen ottaa toisinaan voimille.

Vierailija
10/34 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vain mielikuvitusta peliin, ja järjestät joulun ilman rahallista panostusta. Ulos luontoon voi aina mennä, ja käydä jollain nuotiopaikalla grillaamassa makkaraa. Tulitikut maksavat ehkä 20 centtiä ja Poprilli alle euron. Antaa rikkaiden harmistua kateudesta, kun ostavat ties mitä valoja pihalle, ja kuitenkin naapurilla on paremman näköiset tavarat. Nyt vain luontoon nauttimaan, ja tunnelmoimaan. Saatatte nähdä myös eläimiä kuten oravia, tikkoja, punatulkkuja ja talitiaisia.

Vierailija
11/34 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko. Ollaan molemmat niin pienipalkkaisia että ei laskujen jälkeen ole enää mitään säästöön menevää. Enkä jaksa. Yritäpä itse elää vuosia tällaista elämää. Olen vasta 36, mutta täysin väsynyt koko elämään joka on pelkkää kurjaa eikä muuksi muutu.

Millainen koulutustausta teillä on?

Mitä olet tehnyt vaurastumisen eteen?

Vierailija
12/34 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ihan ok olla köyhä kun vertaa maailmanlaajuisesti. Ainoastaan kunnan ihmisjätteen loppusijoitus-asunnoissa asuminen ottaa toisinaan voimille.

Mulla ei ole pahaa sanottavaa kunnan asunnosta.  Omani on hyvällä alueella, talo on siisti ja rauhallinen, kivat naapurit. Ainoa haitta on korkeahko vuokra, joka tuntuu nousevan aina vaan vuosi vuodelta. Halvemmalla pääisi, kun lyhentäisi lainaa ja vastiketta, mutta tulot ei riitä lainaan eikä sen 15-20% säästämiseen.

Vierailija
13/34 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on. Molemmat käyvät töissä mutta jouluna on varaa vain hernariin. Mitä te sitten arkena syötte?

Vierailija
14/34 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käytte töissä, jos elintaso on huonompi kuin sossupummeilla?

Vierailija
15/34 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen koulutustausta teillä on?

Mitä olet tehnyt vaurastumisen eteen?

Alapeukuttajan mielestä kouluja ei tarvi käydä ja lisää rahaa pitäisi ottaa "köyhille" " rikkailta"?

Vierailija
16/34 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisimme kernaasti Mikkeliin jouluksi pitämään huolta iäkkäistä sukulaisista, mutta eipä ole rahaa. Vietämme rahattoman joulun sen sijaan täällä Helsingissä.

Vierailija
17/34 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työtön, köyhä nainen .Olen tyytyväinen siitä, että minulla on asunto, lämmintä, olen terve. Materiaa ei kukaan täältä mukaansa saa lähdön hetkellä. Maailmassa on nälkää näkeviä ihmisiä, joita kukaan ei auta. Rikkaat pröystäilevät ja köyhät näkevät nälkää. Jeesuksen edessä olemme kaikki yhdenvertaisia. Viimeisellä tuomiolla omaisuus ei merkitse mitään. "Rikkaat alennetaan ja köyhät ylennetään".

Vierailija
18/34 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisellä tuomiolla omaisuus ei merkitse mitään. "Rikkaat alennetaan ja köyhät ylennetään".

Tämän Lenin toteutti jo maan päällä.

Vierailija
19/34 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Mikkelissä on aika paljon alemman luokan yleisöä, vai oletko vieraantunut todellisuudesta?

Vierailija
20/34 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeisellä tuomiolla omaisuus ei merkitse mitään. "Rikkaat alennetaan ja köyhät ylennetään".

Tämän Lenin toteutti jo maan päällä.

Lenin on kunnioitettu tietäjä ja mestari. Hänen oppejaan tullaan runnaamaan läpi vaikka pakolla, koska ihmiskunta ei selviä ilman säännöstelyä ja holhoamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi