Telian asiakkaiden kohtelu on jo TYRMISTYTTÄVÄ!
Ei voida enää puhua lisämyynnistä vaan PAKKOmyynnistä. Olin äsken Telian kaupassa ja yritin uusia tabletin liittymän. Myyjä ei kuunnellut minua vaan oli sitä mieltä että ostan kokonaan uuden tabletin (tämä siitä huolimatta että vanha toimii ja on hyvässä kunnossa). Ilmoitin selvästi ettei minua kiinnosta kun uusi liittymä mutta myyjä sanoi vastaan että kyllä minun kannattaa se koko tabletti uusia ja yritti saattaa minut tuotehyllylle.
Kävelin ulos. Mitä siis äsken tapahtui? Miksi Telian kaupoissa on mahdoton asioida?
Kommentit (30)
Samaa löytyy,ulisasta. Joku puhelin pelle tunkee vökisin soittamaan kesken lounastamisen. Mikäli myyntiyksikön vastaavan pää putoaa näistä, se voisi kuitata.
Samaa löytyy,ulisasta. Joku puhelin pelle tunkee vökisin soittamaan kesken lounastamisen. Mikäli myyntiyksikön vastaavan pää putoaa näistä, se voisi kuitata.
Tuollaista voi sattua missä vaan nykyään. Olimme ostamassa Gigantista puhelinta. Myyjä halusi kaupata meille samalla liittymän. Ei hemmetti sitä jankkaamista. Moneen kertaan sai sanoa, että otetaan nyt vain se puhelin. Meil koko perheen liittymistä tehty soppari hyvään hintaan vuodeksi eteenpäin. Gigantin tarjoama olisi ollut lisäksi kalliimpi.
Mut empä tiedä mistä edes nykyään saa mitään palvelua, ainakaan asiallista. Puhelimitse kun soitat, saat jonottaa maksullisilla linjoilla. Viesteihin ei vastata. Liikkeissä yritetään pakkomyydä mitä tahansa.
Kohtelu ei voi olla tyrmistyttävä, se on tyrmistyttävää.
esim. "Suomalaisten kirjoitustaidon heikkous on tyrmistyttävää."
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista voi sattua missä vaan nykyään. Olimme ostamassa Gigantista puhelinta. Myyjä halusi kaupata meille samalla liittymän. Ei hemmetti sitä jankkaamista. Moneen kertaan sai sanoa, että otetaan nyt vain se puhelin. Meil koko perheen liittymistä tehty soppari hyvään hintaan vuodeksi eteenpäin. Gigantin tarjoama olisi ollut lisäksi kalliimpi.
Mut empä tiedä mistä edes nykyään saa mitään palvelua, ainakaan asiallista. Puhelimitse kun soitat, saat jonottaa maksullisilla linjoilla. Viesteihin ei vastata. Liikkeissä yritetään pakkomyydä mitä tahansa.
Noista pääsee helpolla eroon, kun ei lähde myötäilemään juttuja. Antaa yhden kohteliaan mutta nasevan vastauksen ja pysyy siinä.
myyjä: Meillä ois nyt näitä blablabla...
sinä: Ei kiitos, tarvitsen vain X.
myyjä: Mutta kun on hyvä tarjous, siinä on zzzzz.
sinä: Ei kiitos, (tarvitsen vain X).
myyjä: Oletko varma? Entä jos yyyyy.
sinä: Ei kiitos, (tarvitsen vain X).
Ei se myyjä pitkään tuota jatka, kun huomaa että vastaus on koko ajan sama. Mutta jos jutustelutyyliin lähtee rupattelemaan siitä kuinka ei ehkä kuitenkaan tarvitse ja on jo sitä ja tätä, niin lipevä myyjä voi vetää keskustelua vielä vaikka kuinka pitkään. Toimii myös puhelinmyyjiin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä tänään ilmeisesti joku Telia-hullu, joka tänään jatkuvalla syötöllä tehtailee ko. firmasta aloituksia hieman eri versioilla. Hakeudu terveydenhuollon ammatilaisen vastaanotolle. Toinen vaihtoehto on mennä töihin.
t. Telia-partio
Joku teki sitä työtä, josta hänelle maksetaan palkkaa?
Tätä ihmettä en ole vielä Telian myymälässä ainakaan täällä Oulussa nähnyt.
Päinvastoin, he eivät tee sitä työtä mistä heille maksetaan.
Piti jo ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan ja Telialle ylemmäs, että sain asiani hoidettua ja ne myyjät tekemään työtään!
Telialla ei oltu kovin tyytyväisiä siihen, että pojat eivät työtään tee. En tiedä ovatko vielä töissä, vai ovatko saaneet potkut.
Mulla on vakiolause. Ei kiitos, en tarvitse muuta. Muutaman kerran sanon sen ja sitten jos jatkuu, lähden hivuttautumaan ulko-ovelle. Kynnyksellä on myyjällä viimeinen vaihtoehto, joko myydä minulle VAIN se mitä tulin hakemaan tai sitten lähden menemään eikä myyjä saa myytyä minulle mitään, enää koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei voida enää puhua lisämyynnistä vaan PAKKOmyynnistä. Olin äsken Telian kaupassa ja yritin uusia tabletin liittymän. Myyjä ei kuunnellut minua vaan oli sitä mieltä että ostan kokonaan uuden tabletin (tämä siitä huolimatta että vanha toimii ja on hyvässä kunnossa). Ilmoitin selvästi ettei minua kiinnosta kun uusi liittymä mutta myyjä sanoi vastaan että kyllä minun kannattaa se koko tabletti uusia ja yritti saattaa minut tuotehyllylle.
Kävelin ulos. Mitä siis äsken tapahtui? Miksi Telian kaupoissa on mahdoton asioida?
Moikka ap!
Ikävä kuulla, ettei myymälässä asiointi sujunut odotetulla tavalla. Missä Telia Kaupassa asioit? Välitän palautteesi suoraan myymälään.
Vierailija kirjoitti:
Telia veloittaa myös irtisanotuista liittymistä, ja väittävät ettei mitään irtisanomista ole tehty tietokoneen mukaan!?
Ihan hirveää palvelua!
Normaalitilanteessa irtisanomispäivän jälkeiseltä ajalta ei enää laskuteta, joten mikäli näin on päässyt käymään, on todennäköisesti kyse irtisanomisen yhteydessä tapahtuneesta inhimillisestä virheestä. Selvisikö tämä asia lopulta vai onko tilanne yhä auki?
//Joonas S. @TeliaPartio
Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.
Haluatko linkata noita aloituksia?