Eikö ketään kiinnosta Jemenin hätä
Tämäkin pieni Amal tyttö joka lehdissä näkyi, on kuollut. Miljoonat lapset kärsii siellä.
Mitä enemmän näitä asioita tietää, sen syvempi inho tulee koko maailman sivistysvaltioita kohtaan. Britannia tekopyhä myy aseita ja samaan aikaan kun miljoonat lapset näkee nälkää Jemenissä tekopyhät kuninkaalliset hymyilee sitä tekopyhää virnettään ympäri kansainyhteisön maita. Hävetkää koko maailma.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministidoktriinien mukaisesti kaikki on aina valkoisen miehen syytä, ei mitään väliä sillä, että siinä ihan lähellä vaikuttavat Saudi-arabia ja Arabiemiraatit, jotka ovat vauraita valtioita...
Miksi tämä pitää aina vääntää näin. Suomikin on syyllinen niin kauan kuin toimittaa aseita. Kyllä se on silloin myös valkoisen miehen syytä. -ap
ihmiset siellä tappaa. Suomessakin on aseita yllin kyllin ja ei me pommiteta naapureita.
Mutta täällä onkin rauhanaika!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministidoktriinien mukaisesti kaikki on aina valkoisen miehen syytä, ei mitään väliä sillä, että siinä ihan lähellä vaikuttavat Saudi-arabia ja Arabiemiraatit, jotka ovat vauraita valtioita...
Miksi tämä pitää aina vääntää näin. Suomikin on syyllinen niin kauan kuin toimittaa aseita. Kyllä se on silloin myös valkoisen miehen syytä. -ap
He varmaan murskaisivat toistensa kalloja vaikka kivillä siinä tapauksessa että kaikki aseet olisi bannattu koko maailmasta. Nyt kun logistiikan apuvälineitä (kuorma-autoja) on käytetty, hrmmm, luovalla tavalla, onko tämäkin pohjimmiltaan sitten länsimaiden ja pohjimmiltaan pyörän keksijän syytä?
Minun mielestäni yksiselitteisesti USA, Britit, Saksa, Suomi jne täytyy lopettaa aseiden toimitus. Se että niitä toimitetaan, on kuin hyväksyntää sodan jatkumiselle. Se sota on jatkunut jo vuosia! Mutta ai niin, money talks. -ap
Ä.h.lyt rakastaa soti.mista annettaan niiden siis sotia.Luultavasti saavat jorkkuja jo pelkästään aseen näkemisestä ja lasten ruu..miista
Tämän takia YK haluaa Suomenkin allekirjoittavan uuden YK:n globaalin maáhanmuuttosopimuksen että pystyy vaatimaan hallitustamme vastaanottamaan näitä hädänalaisia massoittain Suomeen. Onneksi tästä sopmuksesta on järkimaat USA, Australia, Unkari, Puola ja Itävalta jo kieltäytyneet.
Iranin tukemat kapinalliset siellä rähisevät. Lopettaisivat rähinöinnin.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin pieni Amal tyttö joka lehdissä näkyi, on kuollut. Miljoonat lapset kärsii siellä.
Mitä enemmän näitä asioita tietää, sen syvempi inho tulee koko maailman sivistysvaltioita kohtaan. Britannia tekopyhä myy aseita ja samaan aikaan kun miljoonat lapset näkee nälkää Jemenissä tekopyhät kuninkaalliset hymyilee sitä tekopyhää virnettään ympäri kansainyhteisön maita. Hävetkää koko maailma.
Hätää on täällä omassakin maassamme aivan tarpeeksi, avatkaa silmänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei ole syyllinen noiden keskiseen vihanpitoon ja ongelmiin. Sinällään olen samaa mieltä sen suhteen ettei kehitysmaalaisille olisi koskaan pitänyt alkaa myymään kehittyneitä aseita alun alkaenkaan. Vaikka siltikin ne tappaisivat siellä toisiaan vaikka sitten sapeleilla ja musketeilla.
Ihan kauheeta olen itkenyt asian takia. Jos ette ajattele muita niin ajatelkaa edes lapsia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän näitä asioita tietää, sen syvempi inho tulee koko maailman sivistysvaltioita kohtaan. Britannia tekopyhä myy aseita ja samaan aikaan kun miljoonat lapset näkee nälkää Jemenissä tekopyhät kuninkaalliset hymyilee sitä tekopyhää virnettään ympäri kansainyhteisön maita. Hävetkää koko maailma.Hätää on täällä omassakin maassamme aivan tarpeeksi, avatkaa silmänne.
Törmäsitkö moneenkin nälkäkuoleman partaalla olevaan tänään? Minä en, vaikka kuinka pidin silmiäni auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän näitä asioita tietää, sen syvempi inho tulee koko maailman sivistysvaltioita kohtaan. Britannia tekopyhä myy aseita ja samaan aikaan kun miljoonat lapset näkee nälkää Jemenissä tekopyhät kuninkaalliset hymyilee sitä tekopyhää virnettään ympäri kansainyhteisön maita. Hävetkää koko maailma.Hätää on täällä omassakin maassamme aivan tarpeeksi, avatkaa silmänne.
Tiedän. Itsekin elän köyhyysrajan alapuolella ja mulla on lapsi. Mutta Suomessa ei lapset nälkään hitaasti ja kärsien kuole. -ap
Liian kaukana, liian köyhä maa, ja liian vieras meille. Valitettavasti Suomella ei ole myöskään mitään poliittisia tai taloudellisia ibtressejä Jemeniä kohtaan. Ehkäpä näistä syistä konflikti on jäänyt Suomessa niin vähälle huomiolle, ettei tätä kannata moraalisesti paheksua, koska sillä ei saa mitään irtopisteitä. Tilanne voi tietysti muuttua, mikäli valtamedioista alkaa jossain vaiheessa tuntua, ettei kiinnostavia jutun aiheita juuri tällä hetkellä ole riittävästi.
Enemmän kiinnostaa esim Love island.
Niin ap, häpeäsit vähän kun et Amalia pelastanut vaikka näit hänen kuvansa. Miksi? Miksi olet niin julma, että annoit hänen kuolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törmäsitkö moneenkin nälkäkuoleman partaalla olevaan tänään? Minä en, vaikka kuinka pidin silmiäni auki.
Kannattaa joskus käydä vanhainkodissa, avautuu sinunkin silmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sinne lahjoittaisi rahaa,mistä sen tietää mille sotapäällikölle sekin menisi?
Ei tiedä eikä yksittäinen ihminen pysty itse mitään tekemään täältä. Mutta valtioitten pitäisi tehdä loppu siitä keinolla millä hyvänsä. Kun on näistä viattomista kyse, sydämeni ei kestä! Me eletään sellaisessa harhassa täällä että meitä ei kosketa mikään. Mutta se sama voi tulla joku päivä meillekin. Mitä enemmän sitä rahaa löytyy sen välinpitämättömämpi ihminen on, näin yleisesti. -ap
Jemen on itsenäinen valtio. Se on ihan itse vastuussa omista kansalaisistaan, kuten kaikki muutkin maailman valtiot.
Jos autetaan, autetaan yleensä liittolaisia tai sellaisia joista voi muuten olla strategisesti hyötyä. Olisi loogista, että muut muslimimaat auttaisivat jemeniläisiä. Meillä ei sellaista velvoitetta ole. Päinvastoin, ovat meille kristityille luontaisia vihollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei ole syyllinen noiden keskiseen vihanpitoon ja ongelmiin. Sinällään olen samaa mieltä sen suhteen ettei kehitysmaalaisille olisi koskaan pitänyt alkaa myymään kehittyneitä aseita alun alkaenkaan. Vaikka siltikin ne tappaisivat siellä toisiaan vaikka sitten sapeleilla ja musketeilla.
Suomi on välillisesti syyllinen, ajatelkaa miten tahdotte, mutta se ei poista tosiasioita. -ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä tavallisen suomalaisen mielestäsi pitäisi tehdä?
Paasata muille ja nostaa itseään tällä tavalla esiin parempana.
Mitä konkreettista olet tehnyt parantaaksesi tilannetta, ap? Laita luettelo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä tuikkaan Reiskaa puukolla, rautakauppa ja Moran tehtaat on vastuussa?
Älä ole naurettava, ap.
Jännä muuten miten itseltä on mennyt myötätunto noita kohtaan 2015 jälkeen kun niitä tuli maahamme.Sain oikein kunnolla shokkihoitoa noita kohtaan ja nykyään tunnen inhoa kaikkia noita kohtaan vaikka ennen olin neutraali.Kannattaisi lähettää parhaat ensin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kauheeta olen itkenyt asian takia. Jos ette ajattele muita niin ajatelkaa edes lapsia!
En ajattele. Se ajattelu ei auttaisi niitä lapsia yhtään mutta voisi masentaa minut ja näin pilata minun lasteni elämää.
He varmaan murskaisivat toistensa kalloja vaikka kivillä siinä tapauksessa että kaikki aseet olisi bannattu koko maailmasta. Nyt kun logistiikan apuvälineitä (kuorma-autoja) on käytetty, hrmmm, luovalla tavalla, onko tämäkin pohjimmiltaan sitten länsimaiden ja pohjimmiltaan pyörän keksijän syytä?