Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

perheen perustaminen epäluotettavan/ailahtelevan miehen kanssa

Vierailija
02.11.2018 |

Olen ollut kolme vuotta melko myrskyisässä parisuhteessa. Suhteen alku ei ollut helppo jo valmiiksi olevan luottamuspulan, sekä miehen taustan takia. Tiedän miehen pettäneen mm. exäänsä hyvin häikäilemättömästi.

Vannoo kasvaneensa ja muuttuneensa. Väittää haluavansa lapset ja kodin kanssani. Luonteeltaan on melko ailahtelevainen ja pelkään hänen lopulta jättävän mut puille paljaille mm nuoremman naisen takia. Mies on lisäksi tosi seksistinen.

Kännissä saattaa verrata exäänsä enkä ole varma onko päässyt siitä edelleenkään yli. On pitänyt tähän salaa yhteyttä selkäni takana ja puhunut musta huonoon sävyyn mm vanhoille exän ystäville.

Meillä on liitossa rakkautta ja tällä hetkellä kaikki hyvin. En ole enää ollenkaan varma haluanko perustaa perhettä miehen kanssa vaikka väittää kaiken olevan hyvin ja rakastavansa. Ennen kaikkea muuttuneensa..

Toisinaan mietin eroa ja haaveilen urakeskeisestä miehestä jollainen olen itsekin. Mies ei juuri osaa tukea mua järkevissä asioissa. Hänellä melkein kaikki pyörii seksin ympärillä. Silti rakastan häntä paljon.

Erota vai ei?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä tilanne on mun elämää, olisikin provo.

Ap

Vierailija
22/59 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olen lukenut eikä se hyvältä näytä.

En kuitenkaan usko, että tulen koskaan rakastamaan ketään samalla tavalla. Sen takia en pysty eroamaan. Läheisriippuvuutta mulla ei todellakaan ole.

Välillä toivon että löytäisin uuden ja rakastuisin. Mutta sitä ei vaan tapahdu.

Ap

No ei kai, kun et ole edellisestäkään vielä eroon päässyt! Eroat välittömästi ja käsittelet eron kunnolla. Siihen menee aikaa helposti vuosi tai parikin, ihmisestä riippuen. Tänä aikana et ole yhteydessä tuohon mieheen. Sitten avautuu mahdollisuus rakastua muihin. Ja lupaan sinulle, että todellakin tulet rakastumaan, jos vain annat itsellesi siihen mahdollisuuden! Vaikutat nimittäin todella vähään tyytyvältä, heikkoitsetuntoiselta ihmiseltä. Sellaisille löytyy niitä "kivoja" miehiä joka nurkan takaa. Kannattaisi työskennellä sen eteen, että et rakastuisi ihan noin helposti, vaan saisit rimaasi nostettua edes jonkin verran.

Ja ei missään nimessä lapsia, tietenkään! Kontrolloiva ja epärehellinen mies käyttää äitiydestä johtuvaa heikkouttasi ja riippuvaisuuttasi sumeilematta hyväkseen. Suhde muuttuu aina ratkaisevasti siinä kohtaa, kun lapsia syntyy. Moni siihen asti ihan kunnollinenkin mies muuttuu tilaisuuden tullen ikäväksi hyväksikäyttäjäksi, joten kuvailemasi miehen kohdalla ei paljon tarvitse arvailla mitä perhe-elämä tulisi hänen kanssaan olemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon miestyypin. Olen aina ollut miesvoittoisella alalla ja ystävät ovat miehiä, olen näihin törmännyt hyvin usein. Mies on hyvin seksikeskeinen, ja hyvin todennäköisesti pettää. Minullakin tuttavapiirissä perheenisiä, jotka pettävät täysin vailla omantunnon tuskia, koska kokevat sen oikeudekseen (kerran sitä eletään, ei ole puolistolta pois). vaimot eivät tiedä mitään, miehet pitävät tämän hyvin visusti salassa. Joskus on mieli tehnyt käräyttääkin, mutta ilman todisteita mieheensä noin sokeavasti katsova puoliso ei halua uskoa miehestään tuollaista, vaikka kovin yleistä on. Tämä on erittäin todennäköisesti myös sinun kohtalosi. 

Toisaalta mies on lapsellinen, joten tuskin koet mitään erityistä onnea ja kunnioitusta miestä kohtaan. Ota riski, jos haluat ja jos et ole taloudellisesti etkä muutenkaan miehestä riippuvainen. Lapsille et välttämättä saa kovin stabiilia isää kuitenkaan.

Vierailija
24/59 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kuitenkaan usko, että tulen koskaan rakastamaan ketään samalla tavalla. Sen takia en pysty eroamaan. Läheisriippuvuutta mulla ei todellakaan ole.

Ap

No ei kai, kun et ole edellisestäkään vielä eroon päässyt! Eroat välittömästi ja käsittelet eron kunnolla. Siihen menee aikaa helposti vuosi tai parikin, ihmisestä riippuen. Tänä aikana et ole yhteydessä tuohon mieheen. Sitten avautuu mahdollisuus rakastua muihin. Ja lupaan sinulle, että todellakin tulet rakastumaan, jos vain annat itsellesi siihen mahdollisuuden! Vaikutat nimittäin todella vähään tyytyvältä, heikkoitsetuntoiselta ihmiseltä. Sellaisille löytyy niitä "kivoja" miehiä joka nurkan takaa. Kannattaisi työskennellä sen eteen, että et rakastuisi ihan noin helposti, vaan saisit rimaasi nostettua edes jonkin verran.

Ja ei missään nimessä lapsia, tietenkään! Kontrolloiva ja epärehellinen mies käyttää äitiydestä johtuvaa heikkouttasi ja riippuvaisuuttasi sumeilematta hyväkseen. Suhde muuttuu aina ratkaisevasti siinä kohtaa, kun lapsia syntyy. Moni siihen asti ihan kunnollinenkin mies muuttuu tilaisuuden tullen ikäväksi hyväksikäyttäjäksi, joten kuvailemasi miehen kohdalla ei paljon tarvitse arvailla mitä perhe-elämä tulisi hänen kanssaan olemaan.

Lisäys tähän: "Tänä aikana et ole yhteydessä tuohon mieheen etkä muihinkaan miehiin".

Vierailija
25/59 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet rakastunut mielikuvaan miehestä, et mieheen. Ihan kuin odottaisit että hän alkaa rakastaa sinua simbsalabim kun vatsa alkaa kasvaa. 

Vierailija
26/59 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on alkanut lisäksi ihmetyttämään miehen lapsilla kiristäminen. Nyt niitä pitäisikin saada varmuudella.

Väheksyy urahaaveitani vaikka halusikin sellaisen naisen. Tyyppi ei ole ennen suhdettamme halunnut perustaa perhettä ollenkaan.

Olen melko varma, että seuraa paria entistään somessa jotka saivat molemmat lapsen tänä vuonna. Toisen kanssa oli pitkä suhde takana ja luultavasti on tähän jo jälleen eronneeseen naiseen koko ajan yhteydessä. Salaa sen tietysi.

Vierailija
27/59 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen kirjoitti siis ap.

Vierailija
28/59 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko totta ihmiset lankeaa näin väsyneeseen provoon... Aloitus sikseen, mutta nuo ap:n vastaukset vasta väsyneitä ovatkin.

Vierailija
29/59 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lisäys tähän: "Tänä aikana et ole yhteydessä tuohon mieheen etkä muihinkaan miehiin".

Ei ole mitään syytä, miksi ero pitää käsitellä sinkkuna. Hesarissa oli aiheesta myös hyvä juttu, että mistä oikein tulee harhaluulo, että "laastarisuhde" olisi a. huono juttu tai b. ei voi kestää. Näin ei ole tilastollisesti eikä ihmisten omien raportoimien kokemusten mukaan. Ensinnäkin: joskus huonosta suhteesta irtaantuminen on vain hyvästä ja valtava helpotus, jonka jälkeen ei varsinaisesti kaipaa mitään yksinolojaksoa. Joskus voi tulla yllättäen jätetyksi vastoin omaa tahtoa, jolloin voi olla enemmän käsiteltävää. Lisäksi ei ole pystytty todistamaan, että parisuhteen kesto korreloisi sen kanssa, kuinka pian suhde on aloitettu edellisen suhteen jälkeen. Kyseessä on ihan puhdasta harhaluuloa ja todennäköisesti sellaisten ihmisten luoma mielikuva, jotka eivät halua, että heidän EX löytää toisen ja se halutaan tuomita. Meillä kaikilla on varmasti lähipiirissä nopeasti aloitettuja suhteita, jotka ovat kestäneet jo pitkään. Toisaalta taas, vaikka ne päätyisivät 10 vuotta aloituksen jälkeen niin silti joku viisastelee "kyllähän minä tämän näin alusta asti!". Täyttä skeidaa, ei ole mitään tekemistä minkään kanssa. 

Teet tietenkin niinkuin parhaaksi koet. Jos et koe mitään tarvetta erityiseen "käsittelyyn" yksin, siihen ei ole mitään syytä. Turha kuunnella muiden mielipiteitä siitä, miten sinun pitäisi elää.

Vierailija
30/59 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi kaveri, joka oli muutaman vuoden suhteessa tuollaiseen mieheen. Otti lopulta eron.

Meni hetki ja tää sama nainen rakastui samanlaiseen pelimieheen, kun mitä ex oli. Meni hetki ja tulikin vahinkoraskaus.

Nyt tää muija on yh ja hoitaa lastaan yksin. Mies huitelee missä huitelee.

Naiset olkaa oikeesti vähän fiksumpia!

Vierailija
31/59 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tää tilanne nyt pahimmasta päästä oo mitä täällä muilla mammoilla on ollut..

Vierailija
32/59 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Viisaita sanoja, pakko sanoa. Tunnistan tästä paljon. Ap on taatusti provo, mutta erittäin osuva sellainen. Minäkään en mielestäni ollut läheisriippuvainen, mutta nyt keski-ikäisenä tajuan, että tällä elämäntarinalla sehän on itsestäänselvää. Pintatason pärjäävyys antaa ylimitoitetunkin uskon omiin kykyihin, ja sitä syvempi tämä vakaumus on, mitä suurempi kaipuu on siihen, että joku lopultakin näkisi ne omatkin tarpeet.

Surullista on ymmärtää se, että aapeellä on kaksi eikun kolme aluetta, joissa hän kaipaa toteuttaa itseään. Tämä mies tulee torppaamaan hänen onnensa jokaisella. Ns. rakkaus olikin hartaan kalamiehen strategiaa saaliin väsyttämiseksi ja aapeen omalta puolelta oman arvon kiihkeää vakuuttelua tyypille, joka tietää sen kyllä vaikkei ole tietävinään. Lasten elämä menee pilalle itsekeskeisen ison lapsen tärvelemänä, ja se urakin meni sen siliän tien, kun miehen haltuun ei voi lapsia jättää, ja taustatuki olikin avointa kampittamista.

Vierailija
33/59 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tuo ylempi on juuri se mitä pelkään, että mulle käy. Alan harkita eroa vakavasti, mutta se ei ole ensimmäinen kerta.

En suostu siihen monen naisen kohtaloon, että huono miesvalinta pilaa elämän ja omat haaveet. Yllättävän monelle niin on käynyt lähipiirissäkin.

Ap

Vierailija
34/59 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vaikka tilannetta, että olet miehen kanssa sängyssä ja vauva herää kesken touhujen. Miten mies reagoi kun sun onkin lähdettävä imettämään kesken aktin?

Vierailija
35/59 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän varmaan aika monen miehen mielestä nainen ei ole enää niin haluttava lasten hankkimisen jälkeen. Valitetaan miesten keskuudessa riippatisseistä yms.

Korjatkaa miehet jos olen väärässä.

Vierailija
36/59 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti vaikka tilannetta, että olet miehen kanssa sängyssä ja vauva herää kesken touhujen. Miten mies reagoi kun sun onkin lähdettävä imettämään kesken aktin?

Tuota, ei se vauva kuole jos joutuu muutaman minuutin odottamaan...sitten kun hommat on hoidettu voi imettää.

Vierailija
37/59 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän varmaan aika monen miehen mielestä nainen ei ole enää niin haluttava lasten hankkimisen jälkeen. Valitetaan miesten keskuudessa riippatisseistä yms.

Korjatkaa miehet jos olen väärässä.

Monet miehet haluavat itsekin lapsia ja ainakin fiksummilla yksilöillä seksissäkin merkkaa aika paljon muut(kin) asiat kuin toisen ulkoinen virheettömyys, se on tunnelaji nimittäin. Joillakin pareilla seksielämä jopa paranee synnytyksen jälkeen.

Vierailija
38/59 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi mua pelottaa lasten hankkiminen. Suurimmaksi osaksi sen takia, että mikäli rupsahdan niin tämä mies ei varmasti mua katsele. Tottakai väittää muuta..

Lisäksi kannattaa sektiota ja uskon tämän johtuvan siitä, ettei alapääni muutu huonommaksi. Tiedän tän kuulostavan karsealta mutta se on totta.

Mulla on hyvä ura ja koulutus, mutta jos mies jättää niin en halua lapsen kanssa jäädä kotiäidiksi.

Ap

Siis et kai sä ap parka ihan oikeasti harkitse lapsen tekemistä tuollaiselle porsaalle?!? Ja tuota loppua en käsitä ollenkaan, ajattelitko siis tehdä lapsen, jota se isä sitten jäisi kotiin hoitamaan? Että jäisit siis kotiin vain, jos mies jättäisi?

sellainen tieto myös kannattaa miehelle kertoa, ettei sektiota saa suomessa siksi, että mies näin toivoo. siihen pitää olla lääketieteellinen syy. Miehen vähä-älyisyys ei ole riittävä lääketietellinen syy sektiolle.

Unohnda ne vauva-asiat tuollaisen miehen kanssa ja etsi itsellesi kunnollinen kumppani.

Vierailija
39/59 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mitä sinä siinä miehessä oikein rakastat? 

Vierailija
40/59 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olisin itse kotona lapsen ollessa pieni. Tarkoitan lähinnä sitä voimien menetystä mikä luultavasti on edessä tässä suhteessa. Ettei voimat enää riitä uran tekemiseen jos ei ole miestä auttamassa/ osallistumassa kotona.

Meillä on uskokaa tai älkää tosi hellä suhde. Seksi on niin upeaa että varmaan sekin pitää yhdessä. Mies vannoo rakastavansa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä