Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, seurustelisitko sairaseläkeläisen kanssa?

Vierailija
02.11.2018 |

Jos kohtaat mukavan miehen, mutta tämä on sairaseläkkeellä, vaikuttaako tämä sinun seurustelupäätökseen?

Mikä on sairaus, jota et hyväksy miehelle olevan ja minkä hyväksyt?

Nainen, seurustelisitko sairaseläkeläisen kanssa?

Vaihtoehdot

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ettei. Pidän sellaisesta elämästä, jota sairaseläkeläinen voisi hyvin elää. Yksinkertaista arkea: videopelejä, kirjoja, lautapelejä, elokuvia, sarjoja.

Kunhan olisi järkeä päässä ja huumorintajuinen luonne, en näe mitään syytä, miksei se voisi toimia. Mitään aikuista lasta en alkaisi kuitenkaan katsella, eli kyllä pitäisi kantaa oma kortensa kekoon yhteiselämästä (niiltä osin kuin kykenee).

Eli olet sadan kilon keijukainen ja tykkäät vain istua ja syödä. Ookoo.

Mitäpä sitten, vaikka olisinkin? :)

Vierailija
22/31 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko, että lähtisin siihen. Maailmamme ovat liian erilaiset ja koska itselläni on työaikaa jäljellä hyvinkin kaksikymmentä vuotta, niin ei siitä mitään tulisi. Olen myös yrittäjä ja tykkään työstäni niin paljon, että en tiedä olisiko meillä sairaseläkeläisen kanssa mitään juteltavaa.

Se, että tykkää työstään ja se, että onko jotain keskusteltavaa kahden henkilön välillä, eivät sulje pois toisiaan.

Kyllä sulkee aika hyvinkin. Jos toinen vain kökkii himassa ja työn tekeminen on hänelle kaukaista ikävää historiaa, niin hän on aika kaukana siitä arjesta mitä työssä käyvä elää. Ei sitä voi iäisyyksiä jutella jostakin hänen katsomistaan leffoista, päivän uutisista tai muista yhtä ankeasta. Arjesta tulee keskusteluaiheita, mutta jos toinen on lähinnä kotona, niin hänen keskustelunsa aiheet ovat aika suppeat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ettei. Pidän sellaisesta elämästä, jota sairaseläkeläinen voisi hyvin elää. Yksinkertaista arkea: videopelejä, kirjoja, lautapelejä, elokuvia, sarjoja.

Kunhan olisi järkeä päässä ja huumorintajuinen luonne, en näe mitään syytä, miksei se voisi toimia. Mitään aikuista lasta en alkaisi kuitenkaan katsella, eli kyllä pitäisi kantaa oma kortensa kekoon yhteiselämästä (niiltä osin kuin kykenee).

Minä en ole. Ja en voisi kuvitella olevani miehen kanssa, joka ei pystyisi jollakin lailla jakamaan mm. urheiluharrastuksiani. Haluan vaeltaa aika vaativia reittejä, hiihtää pitkiä matkoja, kiipeillä, meloa kajakilla ja tehdä kaikkea muuta mukavaa vapaa-aikanani. Jos mies ei siihen pysty, niin hän ei olisi minun mies. Kun itse on elämänsä kunnossa ja on rahaa lähteä muutamaksi viikoksi vuodessa ulkomaille reissuun ja vaikka juuri vaeltamaan rinkka selässä, niin sairaseläkeläinen mies ei olisi parasta seuraa reissukaverina.

Vierailija
24/31 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko, että lähtisin siihen. Maailmamme ovat liian erilaiset ja koska itselläni on työaikaa jäljellä hyvinkin kaksikymmentä vuotta, niin ei siitä mitään tulisi. Olen myös yrittäjä ja tykkään työstäni niin paljon, että en tiedä olisiko meillä sairaseläkeläisen kanssa mitään juteltavaa.

Se, että tykkää työstään ja se, että onko jotain keskusteltavaa kahden henkilön välillä, eivät sulje pois toisiaan.

Kyllä sulkee aika hyvinkin. Jos toinen vain kökkii himassa ja työn tekeminen on hänelle kaukaista ikävää historiaa, niin hän on aika kaukana siitä arjesta mitä työssä käyvä elää. Ei sitä voi iäisyyksiä jutella jostakin hänen katsomistaan leffoista, päivän uutisista tai muista yhtä ankeasta. Arjesta tulee keskusteluaiheita, mutta jos toinen on lähinnä kotona, niin hänen keskustelunsa aiheet ovat aika suppeat.

Se onkin mielenkiintoista jutella arjesta; onko makkarakeitto valmis, onko kaapissa kahvia, mitä sieltä kaupasta pitikään ostaa, laitanko pyykkikoneen pyörimään, onko siellä ulkona pakkasta. On se hyvä, etteivät nämä ole ankeita aiheita. Jostain syystä päivän uutisia kuitenkin käsitellään talk show -ohjelmissa.

Vierailija
25/31 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauksista en tiedä ja osaa sanoa, mutta liikuntaa rajoittavat sairaudet olisivat suhteessa aika ikävät. Henkisesti sairastunutta en edes ajattelisi.

Vierailija
26/31 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se onkin mielenkiintoista jutella arjesta; onko makkarakeitto valmis, onko kaapissa kahvia, mitä sieltä kaupasta pitikään ostaa, laitanko pyykkikoneen pyörimään, onko siellä ulkona pakkasta. On se hyvä, etteivät nämä ole ankeita aiheita. Jostain syystä päivän uutisia kuitenkin käsitellään talk show -ohjelmissa.

Työarjesta tulee aiheita, ei kotona olevan mietinnöistä seinien värityksestä. En katso mitään talk show -ohjelmia. Katsooko niitä oikeasti joku?

Vierailija
27/31 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua omaishoitajaksi tieten tahtoen. Jos mies taas sairastuisi jo kauan yhdessä oltuammme ja eläkkeelle jäisi, niin sekin laittaisi oikeasti miettimään suhteen mielekkyyttä ja sitä onko tulevaisuus hänen kanssaan sellaista mitä omalta tulevaisuudeltani haluaisin. Kovin paljoa en halua tinkiä.

Jos minä sairastuisin ja eläkkeelle nelikymppisenä joutuisin, niin ymmärtäisin kyllä jos mies haluaisi elämältään enemmän ja lähtisi.

Vierailija
28/31 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole. Ja en voisi kuvitella olevani miehen kanssa, joka ei pystyisi jollakin lailla jakamaan mm. urheiluharrastuksiani. Haluan vaeltaa aika vaativia reittejä, hiihtää pitkiä matkoja, kiipeillä, meloa kajakilla ja tehdä kaikkea muuta mukavaa vapaa-aikanani. Jos mies ei siihen pysty, niin hän ei olisi minun mies. Kun itse on elämänsä kunnossa ja on rahaa lähteä muutamaksi viikoksi vuodessa ulkomaille reissuun ja vaikka juuri vaeltamaan rinkka selässä, niin sairaseläkeläinen mies ei olisi parasta seuraa reissukaverina.

No mutta itseni puolesta / kannaltahan minä tässä vastasinkin, en sinun.

Vierailija
29/31 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se teistäkään kukaan ole immuuni vakavasti sairastumiselle!

Vierailija
30/31 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelisin ja olen seurustellutkin.

Vierailija
31/31 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sairaudesta ja siitä kuinka hyvin hän pärjää itsenäisesti.

Olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä, enkä usko että jaksaisin hoitaa kovin huonossa kunnossa olevaa miestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme