Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh mitä tavaroiden siirtelyä!!

Vierailija
02.11.2018 |

Huvittaisi viskoa puolet tavaroista suoraan roskiin!! Meillä kaksi pikkulasta ja voi tätä lahjoitusten ja lahjojen tulvaa. Olen itse hyvin minimalistinen ja haluan että kaikkea olisi hyvin vähän. Ahdistun sotkusta. Nyt kun tutut tuovat (vaikka kiellän!!!) omat romunsa meille ja myös heidän lasten pienet vaatteet, on meillä tätä tavaraa niin paljon että minun aika menee lähinnä romujen kantamiseen paikasta a paikkaan b. Lapsethan nyt ei vielä ymmärrä siivoamisen päälle, he vain kuljettaa tavaraa niinkuin pikkulapset tekee. Haluasin viedä lahjoitukset ja myös osan lahjoista suoraan kirppikselle mutta en kehtaa. Osan olen vienyt spr mutta loput joudun ystävällisyyttäni säilyttämään. Miksi taapero tarvisi kolme isoa laatikkoa leluja ja vaatteita tyyliin 30kpl jokaista sorttia?? Hukkuuko muut tavaraan lapsien myötä??

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystävä koluaa kirpputoreja ja luulee että niitä kaikki haluaa. Tuo vähän väliä kippoja ja kuppeja ja jopa vaatteita minulle!

Olen sanonut että en tarvitse, voin itse käydä kierteleen jos tarvin. Hän ymmärtää asian niin että "älä vaivaa itseäsi vuokseni". Itseasiassa vihaan nuita kirpputoreja. Yksi asiakas juuri kertoi saaneensa kotiin luteita nuista kirppisvaatteista. Yöks!

Vierailija
2/8 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset miettivät liikaa mitä muuta ajattelevat...heität pois vain!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huku. Lajittelen saamani tavarat kolmeen laatikkoon eli roskiin, kierrätykseen ja jäämään. Sitten kannan osan roskiin (rikkinäiset), osan kierrätykseen ja noin 20% jää omaan käyttöön.

Vierailija
4/8 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata olla liian ystävällinen.

Vierailija
5/8 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo ihmiset eivät välitä siitä että kiellät tuomasta tavaraa, miksi ihmeessä sinun pitäisi välittää siitä loukkaantuvatko he jos hävität tavarat? Sama kuin joku kantaisi kiellosta huolimatta allergisen eteen kiellettyä ruokaa, ja allerginen söisi "ettei pahoita toisen mieltä". Eihän siinä olisi mitään järkeä.

Sanot "pahoittelen mutta en halua näitä tavaroita. Otatko itse mukaan, vai hävitänkö minä nämä? Ethän tuo ensi kerrallaan mitään, en ehtisi millään vielä tavaraa hyväntekeväisyyteen ja taloyhtiö valittaa ylimääräisistä roskista".

Jos vielä tuo seuraavalla kerralla "tein edellisetkin tavarat roskiin/kierrätykseen. Älä jätä näitä tänne tai joudun taas viemään ne pois".

KUKAAN ei jatka tavaroiden tuomista kovin montaa kertaa tämän jälkeen - jos jatkaa, he käyttävät teitä ilmaisena kaatopaikkana ja silloin jättäisin jo ovenkin avaamatta.

Vierailija
6/8 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me kyllä hukuta. Tutut kysyy tarvitaanko ja kun kieltäydymme asia jää siihen.

Vierailija
7/8 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellä painokkaammin.

Vierailija
8/8 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me hukutaan tavaraan. Mutta syypää olen minä. En koskaan heitä mitään pois "mitä voi vielä joskus tarvita". Ja meille tulee tavaraa mun vanhemmilta ja meillä on myös heidän tavaroitaan säilössä. Tammikuussa reipastuin viikon ajaksi ja sain yhden varaston karsittua tavaroista, jotka eivät menneet enää tuohon "voi vielä joskus tarvita" -kategoriaan. Olen myös äärimmäisen laiska, niin että hirveän usein ei tule siivottua nurkkia turhasta tavarasta. Ai ahdistaako? No kyllä. Mutta sitten taas toisaalta kun ajattelee, niin kyllähän sitä jonkinlainen kotivara on hyvä olla myös.