Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsetehdyt ristipistotyynynpäälliset lahjaksi omaan kotiin muuttavalle nuorelle?

Vierailija
01.11.2018 |

Miehen kanssa tuli aiheesta kinaa. Hänen siskontyttö on aloittamassa tammikuussa opinnot (lykkäsi aloitusta armeijan takia 0,5 vuodella) ja muuttaa omaan kotiin. Minä harrastan käsitöitä ja olen tehnyt hänelle joululahjaksi tuollaiset ristipistoin koristellut päälliset koristetyynyihin, koska sisustustavaraa tulee tarvitsemaan. Toisessa ilves ja toisessa jänis, tyttö on eläinrakas. Miehen mielestä on vanhanaikaiset ja hänen mielestä pitäisi antaa lahjakortti. Minä kyllä haluaisin antaa kuitenkin nuo tyynyt, ei tarvitsisi käyttää tytön omaa rahaa ja muistaisi aina meidät ne nähdessään. Mies vaan inttää, että ei tosiaan anneta. Miten te ratkaisisitte tämän?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samoilla linjoilla miehen kanssa. Ellei tytön tyyli satu olemaan mummola.

Vierailija
2/36 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kuvat tyynynpäällisistä, niin kerrotaan ratkaisu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään itsekin tehdä käsitöitä, mutta en tyrkyttäisi tekeleitäni muille, koska ihmisten sisustusmausta ei aina tiedä. Lahjakortti on tosiaa hyvä idea.

Itse tosin olen ajatellut tehdä itselleni ristipistotyynynpäälliset.

Vierailija
4/36 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

WTF

Vierailija
5/36 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvassa ovat nuoret, jotka arvostavat ristipitotyynyjä. Uuteen kotiin tarvitaan paljon käyttötavaraa, lahjakortti olisi hyödyllinen.

Vierailija
6/36 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi todella suloinen lahja.

Vierailija
7/36 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee mieluummin valkoiset tyynyliinat ja kirjo niihin valkoisella langalla tytön nimikirjaimet.

Vierailija
8/36 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan sellanen ristipisto missä lukee jotain "vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska" tai "out of place" (jota ristipistotyyny nuorison kotona olisi)

ei mitään eläinjuttuja pliis... niitä hommaillaan lapsille ja esiteineille.

Vierailija
9/36 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, voipi olla että flikka ei kauheesti innostu tyynynpäällisistä tuossa iässä. Mutta kun ikää tulee niin saattaapi olla tosi ihana ja arvokas muisto. Ihan omasta kokemuksesta sanon. Joten joo, antakaa tyynynpäälliset mutta joku sopivan summainen lahjakortti lisäksi.

Vierailija
10/36 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan lahjaksi sisustustavaroita vain silloin kun olen aivan varma, että lahja on sellaista tavaraa, joka ilahduttaa lahjan saajaa. Esim jos on iso asunto, muutama tyyny uppoaa aina jonnekin. Opiskelija-asuntoon en antaisi mitään tyynyjä, vaan kysyisin, kerääkin tyttö jotain tai tarvitseeko jotain tai antaisin lahjakortin. Ensiasuntoon on kiva saada jotain, mitä ei ehkä itse raaskisi ostaa, kuten laadukaita keittiöveitsiä tai lakanoita.

Vierailija
11/36 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma tykkasin jo 18-vuotiaana kun anoppi alkoi antaa tuollaisia lahjoja. Edelleen 29-vuotiaana arvostan!

Vierailija
12/36 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen nuori vielä ymmärrä, millainen on kaunis koti ja sopiva sisustus. Tietenkin annat ne tyynyt ja ohjaat rauhallisen varmasti nuorta sisustamaan niin, että tyynyt saavat arvoisensa paikan ja tyttö kodin, jossa vihtyvät niin kaverit kuin sukulaisetkin.

Vierailija
13/36 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä arvostaako nyt, mutta vanhempana todennäköisesti arvostaa. Antaisin tyynynpäälliset JA lahjakortin, mutta en pahastuisi jos ei tyttö käyttäisikään tyynynpäällisiä heti.

Vierailija
14/36 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Herää jo!

Vierailija
15/36 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin molemmat. Ja sanoisin että saa myydä tai kierrättää tai tuoda meille talteen, jos ei itse tykkää.

Vierailija
16/36 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5. Osa ilmeisesti uskoi tämånkin.

Vierailija
17/36 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa provo.

Ja sit KUN ne päälliset jää käyttämättä, loukkaannut verisesti ja siskotyttö on kiittämätön kakkiainen kun sinä vaan hyvää hyvyyttäsi. Tarinaa levität turuilla ja toreilla.

Ja kyseessä on siis miehen siskon tyttö. Millä perusteella luulet olevasi niin tärkeä että hänen tulisi aina sohvatyynyjä katsellessa muistaa sinut?

Vierailija
18/36 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50v, enkä todellakaan ilahtuisi noista tyynynpäällisistä. Ristipisto, nou nou.

Vierailija
19/36 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei. Ei se niitä tyynynpäällisiä laita esille, vaan säilöö kaappiin ja siellä ne sitten pölyttyvät vuosikymmeniä. Ehkä joskus kehtaa laittaa eteenpäin tai heittää roskiin.

En kerta kaikkiaan ymmärrä tuota, että viedään muille lahjaksi sisustusesineitä. Turhaa krääsää, joka ei todennäköisesti ole saajan makuun. Sitten ihmetellään, miten kaikki kaapit on täynnä rojua.

Anna mieluummin vaikka kynttilöitä, jos on ihan pakko antaa jotain turhaa roinaa. Ne sentään kuluvat pois. Mutta mieluisa lahja olisi esim. lahjakortti Ikeaan.

Vierailija
20/36 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aika ajankohtaista tällainen mietintä, oma tytär 19-v muuttamassa omilleen. Ollaan näitä tupaantuliaislahjoja paljon mietitty, ja parhaat vinkit on meista

- Fiskarsin sakset

- laadukkaat veitset

- siivousvälineet

- silitysrauta

- lahjakortti: esim Ikea, H&M Home, Prisma.

Sisustustyynynpäälliset on todella kyseenalaiset, ellei ole ihan satavarma että toinen niistä tykkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän