Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverini synnytti ja sanoi etten saa tulla käymään ennen kun olen ottanut influenssa rokotuksen.

Vierailija
01.11.2018 |

Voiko tällaista oikein vaatia? Saako se lapsi multa taudin jos en rokottaudu?

Ajattelin ottaa rokotteen tässä joku päivä, mutta kaverin sanat sai vaan ihmettelemään sitä että vaikuttaako se rokotus tosiaan siihen että levittääkö tautia vai ei. Itse olen luullut että rokote suojaa minua, muttei pysäytä taudin leviämistä muuten.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai estää leviämistä, jos otat rokotteen. Ihan kuin vesirokon sairastanut/rokotettu ei voi vesirokkoa levittää.

Vierailija
2/9 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun se on yhdys sana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se estää leviämistä! Vai miksi kuvittelet, että lekurit ja hoitajat joutuu ottamaan rokotteen?

Ja kyllä, kaverisi voi vaatia sitä. Hän voi vaatia ihan mitä haluaa, koska kyse on hänen vauvastaan. Ei sinun ole pakko rokotetta ottaa, mutta sitten et näe vauvaa.

Vierailija
4/9 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää! Kuinka ihmeessä sitä ennen on eletty ja vauvoja käyty kattomassa kun ei mitään influenssarokotteita oo ollut. Mä en oo koskaan ottanut rokotetta enkä ota. Ja jos en saa jonkun mukulaa mennä kattoon sentakia niin jääkööt.

Nykyajan ihmiset on ylihysteerisiä joka asian kans. Linkittäkää mulle tietoa kuinka moni vauva on sairastunu influenssaan ennenkuin hyökkäätte mun päälle.

Vierailija
5/9 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä idiootti kaveri, mutta leviämismekanismista hän on oikeassa.

Vierailija
6/9 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää! Kuinka ihmeessä sitä ennen on eletty ja vauvoja käyty kattomassa kun ei mitään influenssarokotteita oo ollut. Mä en oo koskaan ottanut rokotetta enkä ota. Ja jos en saa jonkun mukulaa mennä kattoon sentakia niin jääkööt.

Nykyajan ihmiset on ylihysteerisiä joka asian kans. Linkittäkää mulle tietoa kuinka moni vauva on sairastunu influenssaan ennenkuin hyökkäätte mun päälle.

Eihän sinulla mitään hätää olekaan vaikka saisit influenssan koska olet aikuinen, oletettavasti kohtuu perusterve ihminen. Influenssa on kaikista vaarallisin nimenomaan pienille vauvoille ja lapsille yleensäkin, vanhuksille ja jo valmiiksi heikkokuntoisille. Ei se ole mikään leikin asia.

Ennen vanhaan lapsia kuoli juuri nimenomaan influenssaepidemioihin ja influenssan zoonoositauteihin, vai oletko koskaan kuullut esim. espanjantaudista?

Sinä sairastat kotona ja olet jaloillasi viikossa, pieni vauva joutuu sairaalaan ja huoli selviämisestä on aito.

http://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/influenssaepidemiat-kuormitt…

Vierailija
7/9 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkus menet katsomaan imeväisikäisten kuolleisuusprosentteja vaikka 100 vuoden takaa. Ennen vaan kuoltiin pois tai vammauduttiin.

Influenssa on erittäin vaarallinen tauti vastasyntyneelle ja pienelle vauvalle muutenkin. Suomessa on onneksi hyvä tehohoito nykyään, mutta eipä se paljoa lohduta kun se oma vauva on oikeasti hengityskoneessa influenssan takia. Toinen on nämä kevättalven rs-virukset jotka vie imeväisiä tehohoitoon joka vuosi. Perusterveelle aikuiselle nämä harvoin on hengenvaarallisia, vanhuksille, sairaille ja pikkulapsille erittäin vaarallisia.

Vierailija
8/9 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän se johtuu, että jotkut nykyihmiset eivät ymmärrä sitä, että ennen näihin sairauksiin kuoltiin. Esimerkiksi espanjantauti, joka oli influenssa vei noi 25 000 ihmistä hautaan, erityisesti nuoria ja terveitä.

Että sillä lailla sitä ennen pärjättiin. Kuka haluaa palata siihen aikaan, kun ei oltu ”hysteerisiä”.? Vauvoja kuoli 10-15 % eli vähintään joka kymmenes kuoli vauvana.

Alle puolivuotiaalle ei voi antaa influenssarokotusta, joten kyllä minäkin toivoisin, että vierailijat sellaisen ottaisivat ennen influenssakautta, pöpöt kun kulkevat pääasiassa niiden rottamattomien oireettomien kautta.

Vierailija
9/9 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tuo 25000 pelkästään Suomessa kuoli. Joillain alueilla jopa neljäsosa koko väestöstä. Taloja autioitui, kokonaisia sukuja tuhoutui. Sellaista se oli vanhaan hyvään aikaan, kun ei ollut rokotuksia eikä kehittynyttä lääketiedettä antibiootteineen. Ja kohta päästään vielä samaan tilanteeseen, kun jotkut idiootit vastustavat rokotuksia ja toiset idiootit käyttävät turhia antibioottikuureja.