Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika vaatimattomiakin toiveita Jouluapua-keräyksessä

Vierailija
01.11.2018 |

Odotin jotain toiveiden tynnyriä, mutta jouluruoka taitaa olla yleisin. Monien lasten listalta löytyy myös hygieniatarvikkeita, vaatteita, pyyhe jne. Ei mitään luksusta..

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä köyhä luxuksella tekis?

En oikeasti haluaisi saada jotain kallista hajuvettä joululahjaksi. Mieluummin paketillisen sukkia ja konvehtirasian.

Vierailija
2/20 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeasti haluaisi saada jotain kallista hajuvettä joululahjaksi. Mieluummin paketillisen sukkia ja konvehtirasian.

Lidlistä saa hyviä sukkia reilusti alle 10 e/ 3-4 sukkaparia ja Pandan konvehtirasia on yleisesti n.4 e laatikko. Olet siis niin persaukinen ettet voi noita ostaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut köyhät valittaa vaatimattomista lahjoista, mieluummin kuulemma olisi ilman kuin saisi vaatimattoman lahjan.

Vierailija
4/20 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä se on joka halpaa pyytää.

Vierailija
5/20 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin niin, että on helpompi saada niitä halpoja lahjoja. Moni voi lahjoittaa muutaman euron mutta harva on valmis satsaamaan useampaa kymppiä vaikkapa Legopakettiin. Jos tuota kautta vähävarainen saa useamman halvan paketin tarpeellisia tavaroita, voi niillä säästyneillä rahoilla sitten ostaa sen kalliimman, johon ei muuten olisi varaa.

Onko tuo muuten tarkoitettu vain uuden tavaran jakamiseen vai voisiko tarjota myös käytettyjä? Eräs toivoi ulkoiluvaatteita ja ne uutena maksavat kuitenkin satasia :o

Vierailija
6/20 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin niin, että on helpompi saada niitä halpoja lahjoja. Moni voi lahjoittaa muutaman euron mutta harva on valmis satsaamaan useampaa kymppiä vaikkapa Legopakettiin. Jos tuota kautta vähävarainen saa useamman halvan paketin tarpeellisia tavaroita, voi niillä säästyneillä rahoilla sitten ostaa sen kalliimman, johon ei muuten olisi varaa.

Onko tuo muuten tarkoitettu vain uuden tavaran jakamiseen vai voisiko tarjota myös käytettyjä? Eräs toivoi ulkoiluvaatteita ja ne uutena maksavat kuitenkin satasia :o

Minäkin voisin lahjoittaa hyväkuntoisia käytettyjä Legopaketteja ja leluja mutta keräyksiin pitää hankkia uusia?! Aivan älytöntä kulutuksen kannalta. Oikein rohkaistaan kestämättömään elämäntapaan. Jos pelätään huonoa kamaa, tuotteet voisi paketoida jossakin pisteessä tarkistuksen jälkeen.

Vierailija
7/20 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlistä saa hyviä sukkia reilusti alle 10 e/ 3-4 sukkaparia ja Pandan konvehtirasia on yleisesti n.4 e laatikko. Olet siis niin persaukinen ettet voi noita ostaa?

Alapeukuttajat on niitä, joille kymppi on liikaa pois omasta kukkarosta, parempi kerjätä sekin muilta!

Vierailija
8/20 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on tärkeintä. Huokasin n 3v lions club miehelle joka toi kassillisen jouluruokaa että kerrankin meillä on ruokaa. Se mies melkein itki.

Vierailija
9/20 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin ostaa. Sanoin vain, että ne ilahduttaisivat minua enemmän kuin hajuvesipullo.

Hirveen vaikea köyhän on toivoa oikein. Liian kallista ei saa toivoa, mutta ei liian halpaakaan. Mikä on sopiva hinta köyhän lahjatoiveelle?

Vierailija
10/20 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluapua.fi löytyy tietoa, jos on halua auttaa.

Käytetyt siistit tuotteet käy.

Vierailija
11/20 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin ostaa. Sanoin vain, että ne ilahduttaisivat minua enemmän kuin hajuvesipullo.

Hirveen vaikea köyhän on toivoa oikein. Liian kallista ei saa toivoa, mutta ei liian halpaakaan. Mikä on sopiva hinta köyhän lahjatoiveelle?

Mitä itsesääliä oikein vuodatat, jos kerta on rahaa edullisiin lahjoihin?! Itse olen töissä mutta lasken tarkkaan, mihin lahjoihin on varaa. Ei tässä ole mihinkään luksukseen varaa. En odota edes lahjoja muilta. Vanhemmat kuolleet. Itse teen jouluruuat.

Vierailija
12/20 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itsesääliä oikein vuodatat, jos kerta on rahaa edullisiin lahjoihin?! Itse olen töissä mutta lasken tarkkaan, mihin lahjoihin on varaa. Ei tässä ole mihinkään luksukseen varaa. En odota edes lahjoja muilta. Vanhemmat kuolleet. Itse teen jouluruuat.

Anteeksi?

En todellakaan tarvitse, enkä ilahtui hajuvedestä, vaan sukista ja suklaasta. Olen vaatimaton ihminen kyllä, mutta mutta miten näistä lahjoista ilahtuminen on itsesääliä?

Mitä sinä tahdot kertoa minulle vanhempiesi kuolemalla tai jouluruokien tekemisellä?

Vierailija
13/20 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi?

En todellakaan tarvitse, enkä ilahtui hajuvedestä, vaan sukista ja suklaasta. Olen vaatimaton ihminen kyllä, mutta mutta miten näistä lahjoista ilahtuminen on itsesääliä?

Mitä sinä tahdot kertoa minulle vanhempiesi kuolemalla tai jouluruokien tekemisellä?

Hän on niin urhea kun JOUTUU itse tekemään jouluruoat. Kuvittelin että ne yleensä tehdään itse, vai kustansiko tämän vanhemmat ne ennen kuolemaansa?

Vierailija
14/20 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun niin meuhkataan, niin kävinpä minäkin kurkkaamassa noita toiveita jouluapu-sivustolla. Tosi vaatimattomia toiveita monella perheellä.

Itse olemme erittäin vähävarainen perhe, mutta ilmeisesti tosi monella menee meitäkin huonommin, kun eivät näköjään saa hankittua edes niitä sukkia tai suihkushampoota. Olenkin taas niin kiitollinen omasta elämästäni ja siitä, että vaikka rahaa on vähän niin saan sen kuitenkin riittämään välttämättömiin.

Monet noista avuntarvitsijoista tarvitsevat jouluavun lisäksi ihan konkreettista ohjausta elämänsä hallintaan. Johtuneeko siitä, että kaikkia resursseja on leikattu rankalla kädellä eikä apua saa nykyään tarpeeksi?

Vierailija
15/20 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni lahjoittasin vaikka useammallekin perheelle, mutta tuolla se tehdään omalla nimellä ja yhteystiedoilla, joten sen takia jäävät lahjoitukset tekemättä.

Vierailija
16/20 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni lahjoittasin vaikka useammallekin perheelle, mutta tuolla se tehdään omalla nimellä ja yhteystiedoilla, joten sen takia jäävät lahjoitukset tekemättä.

Ei lahjoittajan henkilökohtaisia tietoja tule esille mihinkään. Lahjan vastaanottaja saa tietoon sähköpostin, josta viesti tulee. Sähköpostiosoite voi olla vaikka muotoa joulutonttu@gmail.fi

Vierailija
17/20 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaminen on vapaaehtoista ja siitä voi tulla jopa hyvä mieli.

Vierailija
18/20 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun niin meuhkataan, niin kävinpä minäkin kurkkaamassa noita toiveita jouluapu-sivustolla. Tosi vaatimattomia toiveita monella perheellä.

Itse olemme erittäin vähävarainen perhe, mutta ilmeisesti tosi monella menee meitäkin huonommin, kun eivät näköjään saa hankittua edes niitä sukkia tai suihkushampoota. Olenkin taas niin kiitollinen omasta elämästäni ja siitä, että vaikka rahaa on vähän niin saan sen kuitenkin riittämään välttämättömiin.

Monet noista avuntarvitsijoista tarvitsevat jouluavun lisäksi ihan konkreettista ohjausta elämänsä hallintaan. Johtuneeko siitä, että kaikkia resursseja on leikattu rankalla kädellä eikä apua saa nykyään tarpeeksi?

Kyse on uusavuttomuudesta ja henkisestä köyhyydestä. Ei niin köyhää perhettä olekaan, ettei lapsella ole kännykkä ja jokin pelikone. Samalla ei käydä ilmaisessa kirjastossa tai museossa.

Vierailija
19/20 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin voisin lahjoittaa hyväkuntoisia käytettyjä Legopaketteja ja leluja mutta keräyksiin pitää hankkia uusia?! Aivan älytöntä kulutuksen kannalta. Oikein rohkaistaan kestämättömään elämäntapaan. Jos pelätään huonoa kamaa, tuotteet voisi paketoida jossakin pisteessä tarkistuksen jälkeen.

Tuolta Jouluapua kautta voi lahjoittaa myös käytettyä, kunhan on ehjää ja puhdasta.

Vierailija
20/20 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, olisiko sinulla myydä noita legoja? Lapsi toivoo kovasti lahjaksi legoja mutta opiskelen vielä niin ei ole varaa uutena ostaa kun ne maksavat satasia. Meitä ei haittaa käytetty kunhan on hyväkuntoinen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan