Minkä ikäistä ihmistä kannattaa enää kouluttaa uudelleen?
Mietin alan vaihtoa. Minulla on koulutusta, mutta töitä ei ole ollut vuosiin. Haluaisin kouluttautua uudelle alalle. Parikin vaihtoehtoa kiinnostaisi.
En sano vielä ikääni, mutta kysynkin teidän muiden mielipiteitä siitä kuinka vanhaa ihmistä kannattaa kouluttaa uuteen ammatiin?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Olen 40+ kouluttamaton pitkäaikaistyötön. Olen myös laiska, tyhmä ja lahjaton. Minunlaiseni kouluttaminen olisi tässä vaiheessa kaikkien ajan ja valtion rahojen tuhlausta.
Mutta sinun kaltaiseltasi loiselta tukien poistaminen olisi kaikkien kannalta järkevää rahan käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Mietin alan vaihtoa. Minulla on koulutusta, mutta töitä ei ole ollut vuosiin. Haluaisin kouluttautua uudelle alalle. Parikin vaihtoehtoa kiinnostaisi.
En sano vielä ikääni, mutta kysynkin teidän muiden mielipiteitä siitä kuinka vanhaa ihmistä kannattaa kouluttaa uuteen ammatiin?
Tuohan on aivan ihmisen omasta persoonasta kiinni. On vanhuuseläkeläisiä, jotka kirjoittavat ylioppilaaksi jne. On todettu, että 2000-luvulla syntyneet joutuvat vaihtamaan keskimäärin kolmesti ammattiaan työuransa aikana.
Enemmän on kyse aivoterveyden huolehtimisesta kuin iästä kun haluaa opiskella jotain uutta, joka puolestaan pitää aivot virkeänä.
Toki jos on viimeiset kymmenen vuotta vetänyt bentsoja ja alkoholia sekaisin niin sitten alkaa olla vaikeampaa opintielle lähteminen.
Mitä tarkoitat sillä, että tähtäin kannattaa laittaa korkeammalle? Eikös lastentarhan opettaja ole hyvä ja arvostettu am
matti kuitenkin?
Paska homma ja huono palkka.
-Mut jos on ollu kotiäitinä, niin se voi myös sopia itelleen ja olla luontevaakin. :D